Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
11:23 LMLeere: 5x205 skivebremser
10:04 Martin madsen77: Køleblik 1200
09:53 Frank_Andersen: Ballo17. Stil spørgsmålet i tekniske spørgsmål
09:43 ballo17: Motor AR106556 og F 0470265 ved I hvad det er for nogen motor
19:14 vwpower: Motor
10:24 ploug: testing.... 1.....2.......
23:03 1-0654961: fvee: Det virker upåklageligt - selvom jeg var sent oppe aftenen før.... ;-)

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  strømfordeler med elektronisk tænding

Tags:
No tags yet.

(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Er der nogle der har erfaring med disse strømfordeler med elektronisk tænding ?
Nogle har ikke gode oplevelser med dem, men måske der det dem der sætter et AccusSpark kit i deres gamle strømfordeler ??
Står for at skifte min gamle strømfordeler med dobbelt vacuum, USA model .
så enten skal jeg bare købe en ny alm. Eller tage springet og få den skiftet til elektronisk tænding

Det er en vw 1303 1,6 motor fra 1974.
Motor nr. AH 32 18 88

123 ignition with vacuum advance

Distributor with vacuum advance

mega2246.jpg
mega2099.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Hold dig LANGT væk fra de billigere 123 fordelere. Hvis det skal være 123 så vælg usb eller bluetooth versionen med indbygget map. Jeg er ikke vild med at skulle sige det, men de to fungerer faktisk ganske fint til de flestes brug.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Tænkte det nok.
Men synes nu ikke de er så billig…. € 299,00 for en 123 ignition with vacuum advance
Men det er måske også noget Kina skrammel ?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Nej. Det er tyskerskrammel, ,, elleeer.
Hvis du sammenligner med en Kina JP Group POS "009" fordeler, så er den ikke billig.
"Indgangsmodellerne" har et lidt anderledes underligt kamvinkel justerings system, som skulle hjælpe motoren med at få bedre tomgangsstabilitet og have bedre koldstart. Det virker så IKKE efter hensigten. På usb/bluetooth versionerne har man elimineret den funktion.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

"Limebug" I England forhandler disse. Men der er vel ingen garanti for hvor de bliver produceret efterhånden.

Pertronix Vacuum Adv Dizzy Electronic Ignition 12V Distributor

680x430_c59aab76234bc46c6a49c301d16e3de7a6c6419b.jpg

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Den bliver produceret i Kina, for Pertronix. Af eftermarkeds fordelere er de absolut af de bedre. men hvis du køber sådan en, så efterse den grundigt ved modtagelse. - nogen af dem har desværre slør ved akslen. hvis den har det, skal de bare ha´den lige i hovedet igen. Har den ikke, så burde den være fin.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Tak for indspark Torben.

Det er fandme utroligt at alt snart er skrammel ud af boksen. Jeg synes som "almindelig" forbruger det er svært at gennemskue. Jeg vil gerne betale hvad det koster for noget der bare duer, men 123 f.eks. har været markedsført som det nye sort, eks. i Käfer Revue, og at det så ikke bare spiller, er frustrerende.

Godt jeg ved hvor jeg skal spørge, når der skal købes ind..

-------------------------------------------
mob 28940849
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Jeg har et par originale tyske Bosch 034 fordelere. Jag kan måske overtales til at sælge den ene, hvis det er interessant?

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Ja, Tyskerne er "helt vilde" med 123éren, eller, hvertfald nogen af dem. Jeg diskuterede emnet med Mikael Kiefer sidste år, hvor vi diskuterede pro´s & con´s. Han var over the moon af begejstring. (Nu sælger han dem jo osse) Da jeg så begyndte at spørge ind til hvordan han kom om ved diverse issues og pointerede, at disse faktisk KOSTER effekt. negliserede han dem først. Da hans argumenter så blev pillet lidt fra hinanden blev han lidt mere tam, men pointerede derefter straks at Bluetoothén og USB version ikke havde disse problemer. Det måtte jeg jo så give ham til dels ret i. Jeg vil ikke afvise, at jeg overgir mig og begynder at bruge usbén på et tidspunkt, hvis de retter yderligere et par ting, som jeg personligt mener kan/bør gøres anderledes.
Men til/på en std eller mild trimmet motor vil de fleste nok ikke engang opdage de små issues.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Tak for input. Så var der noget om snakken at der kan være problemer med de der elektronisk tænding.
Og kan der være slør og andet i vejen med dem selvom de er helt nye, så kan man vist lige så godt beholde sin gamle, fremfor bruge 2000-3000 kr på noget som måske ikke er bedre end det man har.

Men min DVDA (dobbelt vakuum distributør) kører nu også fint nok når den bliver stillet rigtig uden ”flat spot”
Selvom denne distributør blev kasseret af vw igen og erstattet med single-vakuum dual-advance (SVDA)

Lardwolsen
Den Bosch du har er det en single-vakuum dual-advance (SVDA) ?

11aaa 2.jpg

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Ja,Bosch 0 231 170 034

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Niels Jakobsen du kan skifte vaacumdåsen.jeg ved ikke on dem man kan købe nye idag er ok.det er der nok andre der ved.vh poul

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Ok den havde jeg ikke lige tænk på :-)
Har tænk på om man kan blinde slangen af, den der trækker tænding tilbage til 0 grader ?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Det kan du. eller dvs du skal kun blænde af på karburator. Fordeleren skal have lov til at kunne ånde. På den anden side. En 74ér motor skal ikke have dobbeltvirkende fordeler (?) Det ville under alle omstændigheder være bedre enten at udskifte vacumdåsen eller finde den fordeler motoren burde køre med.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Gør som T siger, brug den motoren er født med.Og så montere Luminition og få den
kont.i en Fordelerbænk.
John.

(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Farmer
Ok det kan jeg prøve.
dvs. at hvis jeg fjerner det vacuum der trækker den tilbage i tænding, så skal den stilles som en single-vakuum advance (SVDA) med 7,5 grader før top. ?

Har aldrig forstået hvorfor denne strømfordeler med dobbelt vacuum, gjord noget godt for motoren.
Ved godt det var et krav i USA,og vw forsøge på at opfylde emissionskravene) kaldes DVDA, med denne strømfordeler.
Nogle steder står der at den skal stilles 5 grader efter top, hvilken jeg ikke gør, men stiller den i 0 grader.
Og når det er en single-vakuum advance (SVDA) stilles den med 7,5 grader før top.
Den forskel forstår jeg ikke…

Ved bare at med 0 grader prutter den eller skyder i udstødning når man ned af en bakke bruger motoren til at bremse med. Og det mener jeg er fordi den står så lavt i tænding ved ingen gas, at der er uforbrændt benzin med ud i en varm udstødning,
og udstødnings ventiler har ikke godt af dette, og motoren bliver også varm.
Så, jeg kan nu kun se der er ulemper ved at have den slags strømfordeler.

Men måske tager jeg fejl ?

PS:
Læste dette på nettet
Den findes med en eller to dåser (en dobbelt) Den med den dobbelte suger avanceringen tilbage ved påløb, altså når man slipper gassen, for at hæve temp. i forbrændingskammeret og derved afbrænde HC. Uforbrændt benzin.

???? Hvis det er derfor de har lavet denne strømfordeler, så ser jeg ingen mening i at have den, og der er chancer for at brænde sine ventiler af

(permalink) Farmer Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Du har meget at lære :-)
Ja, prøv at stille den 7,5 BTDC. Men tjek at max avancering uden vacum er 30-max 32 gr og max 40 med vacum v. 3000 omdr.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Niels Jakobsen Member
Skrev for 7 months siden | | | |

Ja, jeg lærer for hver år jeg har den. :-)

Det må jeg prøve, men med begge slanger til som den står nu og med 2 grader efter top, i tomgang, går den op til 42-43 grader ved 3000 omdr.


Reply

You must log in to post.