Farmer
Ok det kan jeg prøve.
dvs. at hvis jeg fjerner det vacuum der trækker den tilbage i tænding, så skal den stilles som en single-vakuum advance (SVDA) med 7,5 grader før top. ?
Har aldrig forstået hvorfor denne strømfordeler med dobbelt vacuum, gjord noget godt for motoren.
Ved godt det var et krav i USA,og vw forsøge på at opfylde emissionskravene) kaldes DVDA, med denne strømfordeler.
Nogle steder står der at den skal stilles 5 grader efter top, hvilken jeg ikke gør, men stiller den i 0 grader.
Og når det er en single-vakuum advance (SVDA) stilles den med 7,5 grader før top.
Den forskel forstår jeg ikke…
Ved bare at med 0 grader prutter den eller skyder i udstødning når man ned af en bakke bruger motoren til at bremse med. Og det mener jeg er fordi den står så lavt i tænding ved ingen gas, at der er uforbrændt benzin med ud i en varm udstødning,
og udstødnings ventiler har ikke godt af dette, og motoren bliver også varm.
Så, jeg kan nu kun se der er ulemper ved at have den slags strømfordeler.
Men måske tager jeg fejl ?
PS:
Læste dette på nettet
Den findes med en eller to dåser (en dobbelt) Den med den dobbelte suger avanceringen tilbage ved påløb, altså når man slipper gassen, for at hæve temp. i forbrændingskammeret og derved afbrænde HC. Uforbrændt benzin.
???? Hvis det er derfor de har lavet denne strømfordeler, så ser jeg ingen mening i at have den, og der er chancer for at brænde sine ventiler af