Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Svær at starte med idf’er

Tags:

(permalink) Toke Falk Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej, jeg har lige monteret 40mm idf’er. Når den er kold er den svær at starte. Jeg gør følgende, når jeg prøver at starte: 2 tryk på speederen, lidt åben for spjældene. Den kommer lige et halvt sekund, og dør igen, så kan jeg gentage og pumpe lidt med speederen, så kommer den som regel. Men den skyder/pifter op ad karburarorene et par min efter. Karburatorene er justeret og synkroniseret. Den går rigtig godt når den er varm. Ved pump på speederen kommer der fine jævne stråler fra acc pumpen
Jeg synes bare når man høre sndre med idf, så springer de igang, og skyder måske 5-10 sek.

Nogle der har nogle bud :)

(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

har du manuel eller elektrisk pumpe , lyder som den har lidt svært ved at suge ind indtil den kommer igang..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Toke Falk Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Det er en manuel. Der var ingen problemer med ict’er

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg har oplevet det samme. Jeg gjorde to ting:

1. Monterede isolerende pakninger mellem manifolde og karburatorer. Uden dem vandrer varmen fra topstykkerne og igennem manifoldene til karburatorerne når du stopper motoren. Hvis du ikke allerede har dem, så prøv at mærke på dine karburatorer 10 min efter du har slukket en driftsvarm motor. De bliver varme! Varme nok til at fordampe noget af det benzin der ligger i svømmerhuset. Og så skal pumpen først fylde svømmerhusene inden motoren får noget at leve af.

2: monterede en elektrisk benzinpumpe med et primer-relæ. Relæet er et kombineret sikkerhedsrelæ, som stopper benzinpumpen hvis motoren stopper og der stadig er tænding på (f.eks. i tilfælde af færdselsuheld) (lovpligtigt i øvrigt), og et relæ, som lader benzinpumpen køre 5 sekunder i første “hak” på tændingsnøglen, inden du drejer den helt over og aktiverer starteren.

Jeg ved ikke om idf-karburatorer er mere åbne end andre karburatorer, men de skal ikke stå ret længe, før benzinen i svømmerhusene fordamper.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Toke Falk Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Der står stadig benzin i svømmehuset efter flere dage, så kan det vel ikke være et fordampningsproblem, kan det?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

"Jeg synes bare når man høre sndre med idf, så springer de igang, og skyder måske 5-10 sek. "

Tændingssystem med noget godav i, tændingstidspunkt og en større tomgangsdyse.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvis tændingen ikke er problemet og karburatorerne er dyset og justeret korrekt, så kan jeg ikke se andre fejlkilder end mangel på benzin til karburatorerne. Især primer-relæet hjalp rigtigt godt på mit problem.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Toke Falk Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Opsætningen er 1641, 1:1,25 vippetøj, 40mm idf, ahnendorp street sport og komprimeret toppe.
Tænding er en original 009 med platiner, står 10gr.
Dyser: hoved-125 luft-180 tomgang-55

(permalink) Toke Falk Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Tænker du måske en 57,5 i tomgang, farmer?

(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Nææ, jeg tænker en ny og bedre kondensator, hvis du vil fortsætte med at køre med platiner.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Toke Falk Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Okay, det er ellers en ny købt hos Bent. Hvilken kan du anbefale?

(permalink) HNC Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Lars, de der isolerende pakninger, har du evt. et link hvor man se på dem? Kunne måske være løsningen på varmstarts problemer på Jagtvogne.
Og undskyld for hijack af din tråd Toke ;-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jep, her fx:
https://www.csp-shop.com/en/engine/heat-insulation-flanges-129-707-040p-14457a.html

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) HNC Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Tak! Må vist i gang selv, de bliver nok lidt store til en 34 Solex :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Det kræver lidt følelse at starte og holde en kold motor i gang uden choker. Mange forventer at man kan starte den og så lade den stå og tøffe med 500 omdr. Det er ikke godt for noget, hverken smøring af knast eller andet. Et par pump, 5mm gas og så holde den i gang med lidt gas/følelse og så kør. Hvis din motor vil have tre pump, så gør det dog. Som farmer er inde på lyder det måske til at den er lidt mager. men det kan jo også bare være indstilling og synkronisering. Få den nu indstillet over en fjorten dages tid og lær den at kende.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.