Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
20:17 KatrineogSren: Søger rødt Folkevognsrugbrød til bryllupskørsel 30/6! katrine.molkjaer@gmail.com
20:07 KatrineogSren: Søger rødt Folkevognsrugbrød til bryllupskørsel 30/6!
17:57 Irisfis: Konfirmandkørsel søges sjælland 22212250
21:40 Mikkel95: Størrelse på tank
13:55 Dillen: revelsben
16:06 Den halvblinde: pandeben
10:59 Dillen: hjulben

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ikke benzin nok...

(permalink) lillesmut Member
Skrev for 6 days siden | | | |

Jeg har det problem, at min bobbel ikke får benzin nok. Alt er næsten prøvet. Ny benzin ledning i 8mm, ny 8 mm tankstuds, nye større slanger.Har ogsp tjekket, at der ikke opstår vaccum i tanken. Pumpen er elektrisk, og den der sidder der nu, giver et tryk på 0,56 bar, og op til 120 ltr/time. Problemet opstår faktisk først når bilen er godt driftvarm. Så er det som om, at pumpen, som sidder monteret øverst i motorrummet, bliver påvirket af varmen, og så giver den ikke mere benzin. Benzinfilter, og karburatorer er knastørre. Motoren er en 1776'er med 2 x 40 mm IDF karburatorer.
Overvejer seriøst nu, at bygge almindelig pumpe på, og så se hvad der så sker.

Nogen der har et bud her?

(permalink) fvee Member
Skrev for 6 days siden | | | |

Go, ide gør det. Kont.at pumpe og trykstang passer sammen og brug org.dele ikke kinøjser lo.t.
Find en org. og udsk. menbranen. Husk at montere menbranen korrekt (spec. værktøj) så
trykket kommer til at passe.
John. 40257965.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 5 days siden | | | |

Din elektriske pumpe en sikkert beregnet til at sidde under tank niveau. Så hvis du har sat den øverst i motorrummet kan det være forklaringen. Men jeg ved det ikke.
Jeg har altid sat dem lavt. Når du får det til at virke er 0,56bar nok for meget. Men så kan du sætte en filterking på. Så kan du indstille trykket til 0,25-0,30 bar

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 4 days siden | | | |

en standart pumpe er set at trække dine karbs fint - er den iorden burde det ikke være noget problem.. de er jo ikke mega dine karbs..

-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 4 days siden | | | |

lyder som det samme problem en makker havde med hans bil. en benzinpumpe fra biltema , monteret øverst i motor rummet , det er no go. måtte skifte benzin pumper to gange mellem viborg og esbjerg. varmen dræber dem.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 4 days siden | | | |

Elektriske benzinpumpen skal altid monteres under benzin-niveau, og skal altså fødes af tyngdekraften. Ellers løber de tør, og brænder sammen efter kort tid. Generelt er de bedre til at “trykke” benzinen gennem slangen end “suge” den. Den optimale placering er derfor i fronten under tanken.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 4 days siden | | | |

Nu siger du ikke hvilken pumpe det er, men hvis det er en original Facet pumpe https://www.pumpen-peters.de/products/Benzin--Dieselpumpe%2C-Vorf%C3%B6rderpumpe%2C-Facet%2C-12-Volt%2C-Typ-40107%2C-Ethanol-E10--E85/43/1/ , og ikke en Biltema kopi, (men det er det nok med de specs http://www.biltema.dk/da/Bil---MC/Bilreservedele/Motorstyring/Luft--Brandstof/Brandstofpumpe/Elektrisk-brandstofpumpe-2000036622/ )

Den burde kunne suge 0,03bar (30cmvs), men det er så i nærheden af tanken og ikke i motorrummet.
på min diesel LT kører det fint med en Facet dak-e-dak pumpe direkte over tanken, men der kommer nok heller ikke så mange dampbobler og så smører diesel lidt bedre.

Rasmus

(permalink) lillesmut Member
Skrev for 23 hours siden | | | |

Nu er pumpen flyttet op foran under tanken.
Efter det, går bilen endnu dårligere.
Når jeg starter den op, skyder og brager den, og den går også meget højere i tomgang end den plejer, og filtret render heller ikke tør mere.
Jeg har haft karburatorene skilt ad, og justeret svømmer højder
Jeg har målt benzin trykket til 5 psi.
Kan det være det der er årsagen?
Nogen der har et godt bud, da jeg er ved at blive sindsyg af det her....

(permalink) Rasser Member
Skrev for 21 hours siden | | | |

Prøv da med en standard pumpe istedet?!
Dobbelt dobbelt trippel tjek lige svømmerhøjden, den kan seriøst fucke det hele op.

-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 1 hour siden | | | |

5 psi er da fint. Det er ikke derfor den skyder og brager. HVIS fejlen overhovedet ligger i karburatorerne ville jeg starte forfra med dem. Men det er svært at råde dig når man ikke kender baggrunden.
Hvis du kom til mig med den ville jeg starte med at løbe ventilerne over, bare uden søgerblad, bare lige for at se om de har spillerum. Så ville jeg tage en kompressions prøve og så sætte fire nye Denso eller NGK tændrør i. Så ville jeg kontollere tændingsrækkefølgen og tændingstidspunkt og evt. kamvinkel. Så ville jeg blæse tomgangssystemet igennem med trykluft og så prøve at starte den og se hvad den beder om

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.