Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Glohede fornav og stor rulle modstand ??

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej
Jeg har netop afsluttet projektet og fået bilen på plader men jeg kan bare ikke køre i den.
Jeg har store problemer med at mine forreste nav bliver glohede og at bilen i takt med det får større og større rullemodstand. Jeg kan køre så 3 km før rullemodstanden bliver er stor at jeg må stoppe.
Jeg har fået bilen 4 hjuls sporet.
Jeg har kontrolleret bremser de binder ikke.
Lejeopspænding i forrest nav er således at slør lige præsis væk når jeg rokker/rotorer nav med hjulet på.
Jeg har fyldt lejer og nav med fedt.
Hjulene roterer frit både for og bag når jeg løfter bilen også selv og nav er glohede.
håndbremse binder ikke.
Bremsepedal har ca. 7 mm frigang før den rører stempel i hovedcylinder.

Har hårdt brug for hjælp..så kom frit tak.

Jeg bor i Søften måske er der en ekspert i nærheden?

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) vwanders Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Det må være dine bremsekalibre der binder når de bliver varme.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) motek Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Det kan jo være, at der er monteret skivebremser, uden at skifte hovedcylinder, så kan væsken ikke løbe tilbage, da der er en ventil i en, ikke skivebremsehovedcylinder der gør at der er et "lille" fortryk på bremserne når det er tromler foran, eller dine slanger der er tilstoppet.

(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Der er tromler både for og bag.
Alle bremsedele er skiftet - hovedcylinder, slavecylindre, bremseslanger, bremsebakker osv.
Jeg har kun kørt bilen frem og tilbage fra syn og nogle prøve ture rundt i kvarteret.
Den bremser fint og lige og gik igennem syn uden bemærkninger.

Bakker justeret til de slæber på dog uden at de bremser hjulet.

Nav er spændt så jeg lige præcis kan skubbe skiven under møtrikken en anelse.

Begge nav/bremsetromler bliver lige varme.

Kan det være lejerne som skaber problemet.
Når nav bliver varme kan jeg næsten ikke skubbe bilen men så snart jeg løfter den rotere alle hjul frit og når jeg sætter bilen ned igen kan jeg skubbe bilen med lethed igen selvom nav stadig er glohede.

Jeg har ikke selv skiftet lejer men de er nye. Findes der lejer med forskellig inderste diameter?

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) ibdanmark Member
Skrev for 6 years siden | | | |

-------------------------------------------
bred buggy nu med spær
flere airbag frie zoner i dk
40753159
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg har prøvet problem med ventilhul hovedcylinder på en stor Pontiac efter jeg renoverede hovedcylinder men der bandt hjulene konstant indtil trykket i bremsesystemet faldt eller jeg fik kølet tromler ned.
Jeg troede i første omgang også det var hovedcylinderen men når hjul kan rotore frit når bilen er løftet kan det ikke være det....

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Trykstangen på bremsepedalen mangler frigang så væsken ikke kan komme tilbage når du slipper bremsen. Det bliver så værre desto varmere det hele bliver

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Har rodet med det her til morgen.
Trykstang har en anelse frigang når jeg tager fat i den nede ved bremsepedalen.
Ingen problem med hoved eller slavecylindre.
Bremser slipper fint uanset hvor meget man pumper og holder tryk.
Har justeret bremsebakkerne igen - indtil bakker begynder at slæbe på og 3 hakker bagud derfra.
Hjulet roterer fint.
Jeg sætter bilen ned og jeg kan tydeligt høre at bakker slæber på og den bremser på forhjul Når jeg skubber med bilen.
Der er ingen slør i hjul/lejer når bilen er hævet.
Der sker et eller andet når der kommer belastning på forhjulet hvad kan det skyldes?
Det er særligt slemt når jeg drejer med forhjul.

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) brotgaard Member
Skrev for 6 years siden | | | |

tænker på om lejerne passer ind over akslen , altså sidder stramt på akslen? det kan jo egentligt godt lade sig gøre at spænde det inderste leje op mod anlægsfladen så der ikke føles slør , når man så sænker bilen , ja så sidder alt jo skævt. det er langt ude , men når du nu har checket alt andet , og du ikke selv har skiftet lejerne.

-------------------------------------------
brotgaard@esenet.dk
307039enogtyve
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Fandt problemet.
Inderste lejes inder diameter var 28,85 mm.
Diameter på spindel er 26.85 mm.
Bremsetromle vrider sig og hænger på nederste bremsebakke når bilen sættes på jorden.

Lejer og koniske lejeringe er taget ud nye skal bestilles.

Hvad er inder diameter på et standard inderleje?

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500
(permalink) Møgelmose Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvad årgang er det?

Jeg kører på disse lejer foran på 63 (Linkpim):
SKF 30304 J2/Q og SKF 30305 J2/Q

Olietætningsring 62x40x11 (62x40x10 virker fint og er billigere)

-------------------------------------------
Aalborg 248442 seksogtyve
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Forhjuls lejer skiller netop i 67 med hensyn til størrelse. Ser ud til du skal have til tidligere model altså pre 67

https://www.csp-shop.com/en/front-axle/complete-front-wheel-bearing-kits-498-201-111-10655a.html

(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Kan se der er også er 66/67 leje. Vidste jeg ikke

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Nej Henrik, du har for så vidt ret. Der findes to slags lejer til bærekugleforbro. CSP er ikke helt korrekt.
Det skifter strengt taget i februar 1968.
Men godt set Brotgaard.

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) TSchytt Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Fornemt og tak for hjælpen alle sammen og særligt Brotgaard.

Glæder mig til at komme ud og rulle i det gode vejr....

-------------------------------------------
1967/1968 VW Karmann Cabriolet 1500

Reply

You must log in to post.