Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  big bore kit

Tags:
No tags yet.

(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

hej er det noget med at man helst skal holde sig fra 94 mm boring ? det er kun til en gadebil og ikke voldsom tunet ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvorfor mener du, at man skal holde sig fra 94 mm? Og hvad er voldsom tuning? Jeg kører med små 150 hk og 94 mm boring.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 6 years siden | | | |

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

det er ikke noget jeg mener , det var et spørgsmål . Synes bare de skriver flere steder at man skal holde sig fra 94mm. Det er godtnok på nogle amrikanske forum jeg har læst det , de er vilde med 90,5 og 86 i slag .

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Godt ord igen.... Jeg prøver bare at opklare, hvad du spørger om
Ja, - “der er noget med, at nogen mener man skal holde sig fra 94mm”. Ligesom der nogen der mener noget andet.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) rasmusmeyer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Måske skulle spørgsmålet havde været, hvad er ulempen ved 94mm boring?
jeg har hørt at cylindervæggene bliver ret tynd, og at de derfor er ret skrøbelig, men det er kun noget jeg har hørt.
er der nogen der kan nævne fordele og ulemper ved de store tværsnit?

Rasmus

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 6 years siden | | | |

For stor boring, har tendens til at give hold i nakken, hvis man også lider af tung højre fod.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hvad er der i vejen med std. boring,de store kan ikke holde alligevel.

(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Standard boring er for folk med blå kasket, ved du nok fvee :-)
Standard 85,5mm: 4,15 mm godstykkelse
AA 92 mm: 4,55 mm godstykkelse
94 mm: 3,55 mm godstykkelse
Hvis du vil have den største godstykkelse, så er det åbenbart AA 92 mm du skal gå efter.
Hvis kølingen er i orden, og du ikke skal trække en bus med motoren, vil jeg ikke være bange for 94mm. Det er nok alligevel de færreste hobbymotorer (der er lavet ordentligt) der kører så langt, at de bliver slidt op. Uanset boring.

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

KATASTROFE.... Har lige opdaget mine ventiler er 30 og 33 det er da noget sølle noget.Kan man bruge to topper fra en 1300 med større ventiler når man alligevel skal have dem fræset op til større cyllinder. eller er der forskel på 1300 og 1600 topper

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

KATASTROFE.... Har lige opdaget mine ventiler er 30 og 33 det er da noget sølle noget.Kan man bruge to topper fra en 1300 med større ventiler når man alligevel skal have dem fræset op til større cyllinder. eller er der forskel på 1300 og 1600 topper

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Fordelen med den store boring er mange kubik for få penge. Bagdelen kan være at nogle cylindre er tynde og blokken bliver boret så cylinderstøtternes gevind næsten kommer til at titte frem

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Klarborg, det kan du godt. Men forbrændingskamre er ret små i 1300 toppe. dvs du kommer til at fræse en del i kamre, eller leve med en ret stor vendehøjde (som SLET ikke er godt)for at få et fornuftigt kompressionsforhold til de fleste milde til medium knaster.
Derudover skal toppene måske renoveres. så er du ude i, at det måske er billigere at købe et nyt sæt. JP´s Classic line er egentlig en ok top til milde motorer. Dog ville jeg købe dem rå, og så selv vælge vewntiler, fjedre og retainere.

My 02c.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Bent har et sæt 041 med 39 og 35,5 ventiler ,er det noget der virker ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Afhængig af hvad du er ude efter, så ja.
Men husk, at når du øger udst ventil str. så skal du osse øge udst str. Hele vejen igennem. ellers vil du komme til at døje med for varme topstykker

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

jamen hvad er jeg ude efter , så meget for så lidt som muligt . Jeg har en del stumper jeg har fået i bytte på noget andet som jeg gerne vil have samlet til en motor til min bobbel. Forløbig har jeg en fin blok , et nyt 92mm cyl kit . eagel 110 knast og et sæt 40 mm weber nå ja og så en lumination tændning. drømmer om at nå 90-100 hk , så hvad kan jeg bruge og hvad mangler jeg ?Har et sæt topper med 30 og 33 ventiler men de rækker vel ikke langt?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

man kan jo få større ventiler i , men det koster vel mere end at finde nogle topper med store ventiler .

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

100 hk med et sæt 041 toppe er bestemt indenfor rækkevidde. Men som nævnt, køb dem rå, og sæt nogle grejer i der dur, og få lavet et godt sædejob.

T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

hvad vil du foreslå af godt grej ?

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Larswolsen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg ved godt, hvad det her ender med..... :-)

d509f63e-72dc-46a0-a355-69e109a4da49.jpeg

-------------------------------------------
Lars
lars@wolsen.dk
tlf 22254002
(permalink) klarborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

det jeg har fundet ud af er han man kan få lidt for rimelige penge , men vil man have mere bliver det sgu hundedyr.

-------------------------------------------
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
(permalink) Farmer Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Arhh, hundedyr er vel så meget sagt. Men kvalitet koster som sædvanlig lidt mere end indgangsprisen.
Til mildere motorer, Manley eller Racemaster ventiler, til en W110 knast, Scat HD fjedre, Cb/Scat/AA cromemoly retainere. Std låse er ok.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.