hej er det noget med at man helst skal holde sig fra 94 mm boring ? det er kun til en gadebil og ikke voldsom tunet ?
gå aldrig i andres fodspor , for så kommer du aldrig foran...9490 pandrup
51508211
hej er det noget med at man helst skal holde sig fra 94 mm boring ? det er kun til en gadebil og ikke voldsom tunet ?
Hvorfor mener du, at man skal holde sig fra 94 mm? Og hvad er voldsom tuning? Jeg kører med små 150 hk og 94 mm boring.
det er ikke noget jeg mener , det var et spørgsmål . Synes bare de skriver flere steder at man skal holde sig fra 94mm. Det er godtnok på nogle amrikanske forum jeg har læst det , de er vilde med 90,5 og 86 i slag .
Godt ord igen.... Jeg prøver bare at opklare, hvad du spørger om
Ja, - “der er noget med, at nogen mener man skal holde sig fra 94mm”. Ligesom der nogen der mener noget andet.
Måske skulle spørgsmålet havde været, hvad er ulempen ved 94mm boring?
jeg har hørt at cylindervæggene bliver ret tynd, og at de derfor er ret skrøbelig, men det er kun noget jeg har hørt.
er der nogen der kan nævne fordele og ulemper ved de store tværsnit?
Rasmus
For stor boring, har tendens til at give hold i nakken, hvis man også lider af tung højre fod.
Hvad er der i vejen med std. boring,de store kan ikke holde alligevel.
Standard boring er for folk med blå kasket, ved du nok fvee :-)
Standard 85,5mm: 4,15 mm godstykkelse
AA 92 mm: 4,55 mm godstykkelse
94 mm: 3,55 mm godstykkelse
Hvis du vil have den største godstykkelse, så er det åbenbart AA 92 mm du skal gå efter.
Hvis kølingen er i orden, og du ikke skal trække en bus med motoren, vil jeg ikke være bange for 94mm. Det er nok alligevel de færreste hobbymotorer (der er lavet ordentligt) der kører så langt, at de bliver slidt op. Uanset boring.
KATASTROFE.... Har lige opdaget mine ventiler er 30 og 33 det er da noget sølle noget.Kan man bruge to topper fra en 1300 med større ventiler når man alligevel skal have dem fræset op til større cyllinder. eller er der forskel på 1300 og 1600 topper
KATASTROFE.... Har lige opdaget mine ventiler er 30 og 33 det er da noget sølle noget.Kan man bruge to topper fra en 1300 med større ventiler når man alligevel skal have dem fræset op til større cyllinder. eller er der forskel på 1300 og 1600 topper
Fordelen med den store boring er mange kubik for få penge. Bagdelen kan være at nogle cylindre er tynde og blokken bliver boret så cylinderstøtternes gevind næsten kommer til at titte frem
Klarborg, det kan du godt. Men forbrændingskamre er ret små i 1300 toppe. dvs du kommer til at fræse en del i kamre, eller leve med en ret stor vendehøjde (som SLET ikke er godt)for at få et fornuftigt kompressionsforhold til de fleste milde til medium knaster.
Derudover skal toppene måske renoveres. så er du ude i, at det måske er billigere at købe et nyt sæt. JP´s Classic line er egentlig en ok top til milde motorer. Dog ville jeg købe dem rå, og så selv vælge vewntiler, fjedre og retainere.
My 02c.
T
Bent har et sæt 041 med 39 og 35,5 ventiler ,er det noget der virker ?
Afhængig af hvad du er ude efter, så ja.
Men husk, at når du øger udst ventil str. så skal du osse øge udst str. Hele vejen igennem. ellers vil du komme til at døje med for varme topstykker
jamen hvad er jeg ude efter , så meget for så lidt som muligt . Jeg har en del stumper jeg har fået i bytte på noget andet som jeg gerne vil have samlet til en motor til min bobbel. Forløbig har jeg en fin blok , et nyt 92mm cyl kit . eagel 110 knast og et sæt 40 mm weber nå ja og så en lumination tændning. drømmer om at nå 90-100 hk , så hvad kan jeg bruge og hvad mangler jeg ?Har et sæt topper med 30 og 33 ventiler men de rækker vel ikke langt?
man kan jo få større ventiler i , men det koster vel mere end at finde nogle topper med store ventiler .
100 hk med et sæt 041 toppe er bestemt indenfor rækkevidde. Men som nævnt, køb dem rå, og sæt nogle grejer i der dur, og få lavet et godt sædejob.
T
hvad vil du foreslå af godt grej ?
det jeg har fundet ud af er han man kan få lidt for rimelige penge , men vil man have mere bliver det sgu hundedyr.
Arhh, hundedyr er vel så meget sagt. Men kvalitet koster som sædvanlig lidt mere end indgangsprisen.
Til mildere motorer, Manley eller Racemaster ventiler, til en W110 knast, Scat HD fjedre, Cb/Scat/AA cromemoly retainere. Std låse er ok.
You must log in to post.