Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Min motor har svært ved at starte når den er varm

Tags:
No tags yet.

(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg har på det sidste haft lidt bøvl med min 1914 oxyboxer i min bussen er med dcnf40 mm cabs starter perfekt når den er kold og også efter små ture men hvis den er meget varm efter motorvej så kan den finde på at gå ud, når jeg kører fra ved en afkørsel og så kan den først startes igen efter 15 min, den tager fat i starter men kan ikke drive motor rundt før den har stået etkvarters tid. Jeg har udluftning på blok og tænding er elektronisk og ventiler er stillet så de spiller, er der en der har et bud

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Har hørt om en hvor cylinder blev varme så stempler klemte.dog på firmabus for mange år siden.man kørte bare videre når den var kølet a

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

hej Dennis.
Kunne du bruge noget af det vi talte om.
Vh. John.

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Har du prøvet at dreje den rundt med hånden/fastnøgle, når du har problemet?

/Peter

(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej.

Har du prøvet det som PH1303 skriver ?

En lille sjov detalje:
For mange år siden monterede jeg nye stempelringe og overstørrelseshovedlejer og plejlstangslejer på krumtappen på en 1200 motor, og når den blev meget varm stoppede den meget brutalt, og nærmest som om man kørte ind i en blød væg tror jeg.
Det skete oftest når min 1200 fik hele armen ( altså hvis en 1200 kan få det :)
Jeg kunne som regel høre det lige inden at motoren "satte" sig, og jeg kunne derfor ofte nå at koble ud og køre i frihjul indtil bilen stod stille.
Efter et par minutter kunne jeg starte motoren igen, og den kørte helt normalt uden underlige lyde.
Det skete mange gange, fordi jeg var bestemt ikke sød ved den stakkels motor.
Det står lidt hen i det ukendte hvad der egentlig skete med motoren.
Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) John Pedersen Skagen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Et skud : Olien bliver ikke kølet tilstrækeligt

-------------------------------------------
fem og tyve 709453
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej John

jeg har haft starter af og set den og alle ledninger og stelforbindelser efter, der er absolut ingen ting at komme efter.

jeg har prøvet at tørne motor når jeg har problemet og syntes at den er "lidt" sværer at tørne når den er varm.

jeg har en oliekøler med adapter til at ligge med termostat der åbner ved 80 grader den vil jeg prøve at monterer for at se om det hjælper på problemet.

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej.

Lad være med at gribe i blinde.
Start med at få målt olietemperatur og olietryk; monter evt. noget permanent til fjernovervågning fra styrepulten.

Er der noget at komme efter dér ?

Men noget andet det er:
Hvor stærk, eller hvor brugt er din selvstarter - det kræver lidt flere "børger" at hive en 1914 rundt.
Måske det i virkeligheden er din selvstarter der er for svag :)
En Idé !
Når man konverterer en VW 6V til 12V lader man ofte 6v starteren blive siddende hvor den er, og bruger den efter konverteringen til 12V.
Når en 6V starter får 12V får den flere kræfter: P = U x I; Effekt = Spænding x Ampere
Og 6v starteren kan holde til at få 12V i lang tid.

Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Som Leif skriver kan du evt. bruge en 6V starter, med monteret med et 12V staterrelæ/spole.
John.

(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej Dennis.

Hvordan går det med at starte din motor når den er varm ?

Leif.

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) dennis_rol Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Hej Leif,
Jeg har stadigvæk problemet, jeg har dog haft min starter adskilt igen og skiftet relæet og det har hjulpet, jeg har også efterfølgende monteret oliekøler og med kun en lille forbedring, jeg tror at jeg køber en ny eller renoveret starter efter vinter

-------------------------------------------
tlf.20 64 75 05 ml.7-15 mail : dennis@guwi.dk
(permalink) Cady Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Dennis_rol, jeg havde også starter problemer på min 1914’er. Har monteret en starter fra en Skoda 1.9 TDI . Nu er der ingen problemer med at trække den rundt : ) Farmer sælger dem.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 6 years siden | | | |

Jeg bruger også tdi starteren og det virker helt naturligt på min 2,5 subaru motor

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.