Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".
23:22 Rotaxmeincke: cles1

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Knast type 4

Tags:
No tags yet.

(permalink) m.b Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jeg har en 2,0 type 4 med hydrauliske løfter, hvor knasten er slidt, kan jeg bruge knasten fra en med alm løftre eller er der en der har noget liggene.

-------------------------------------------
tlf 51689944 Email fasanvej35@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Du kan ikke bruge en knast der ikke er beregnet til hydrauliske løftere

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) m.b Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ok kan man bygge den om til alm løftere ved at skifte knast og løfter. det er en GE motor

-------------------------------------------
tlf 51689944 Email fasanvej35@gmail.com
(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

"Du kan ikke bruge en knast der ikke er beregnet til hydrauliske løftere "

- Jo, det kan du faktisk godt. MEN, resultatet svinger MEGET. Hvis knasten ikke er præcis slebet kører motoren dårligt. Hvis den er præcis slebet, kan det fungere. Men det kræver, at motoren får mere kompression, fordi man reelt tilfører ca. 20 gr duration sådan på lidt "tyskerknast" maner. Hvis ikke man kompenserer for det ekstra bleed off vil man få en motor der gerne vil ta´omdr. Men der sker ikke rigtig noget, for den har ikke den dynamiske kompression til at lave effekt. Så reelt vil man tabe moment, men måske vinde lidt hk i omdr.

Så derfor skriver Frank som han gør. Det er det ikke tilrådeligt at gøre, medmindre du har HELT styr på hvad du har gang i ;-)

Ja, du kan sagtens bygge den om til mekaniske løftere. Jeg har nye Web 73 knaster på hylden, som kører fint, både med std indsprøjtning og karbs, og yder bare mere, hvis du montere dobbelt karbs.

Mvh.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) m.b Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ok det lyder fint jeg ringer lige til dig i næste uge.

-------------------------------------------
tlf 51689944 Email fasanvej35@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

For mange år siden var der en her i Aalborg der forsøgte ar køre med en personvognsknast på en type4 motor med hydr. Den kørte fint til motoren blev varm. Så stod ventilerne åbne

-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det har sansynligvis været en blanding af forkert justeret forspænding på løftere og en upræcis knast.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej.

Man skal dulme vide hvad man har gang I når man "leger" med den slags dele. Jeg turde ikke begive mig i lag med at ændre ret meget udover standard VW opsætning.
Jeg er overbevist om at VW har vidst hvad de skulle satse på til almindelige kørebehov.

:) Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com
(permalink) Leif Bjørn Lønborg Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej.

Man skal dulme vide hvad man har gang I når man "leger" med den slags dele. Jeg turde ikke begive mig i lag med at ændre ret meget udover standard VW opsætning.
Jeg er overbevist om at VW har vidst hvad de skulle satse på til almindelige kørebehov.

:) Leif

-------------------------------------------
VWenlig Hilsen
Leif mob: 22 91 44 16
email: spybuggy@gmail.com

Reply

You must log in to post.