Jeg har en 2,0 type 4 med hydrauliske løfter, hvor knasten er slidt, kan jeg bruge knasten fra en med alm løftre eller er der en der har noget liggene.
tlf 51689944 Email fasanvej35@gmail.com
Jeg har en 2,0 type 4 med hydrauliske løfter, hvor knasten er slidt, kan jeg bruge knasten fra en med alm løftre eller er der en der har noget liggene.
Du kan ikke bruge en knast der ikke er beregnet til hydrauliske løftere
Ok kan man bygge den om til alm løftere ved at skifte knast og løfter. det er en GE motor
"Du kan ikke bruge en knast der ikke er beregnet til hydrauliske løftere "
- Jo, det kan du faktisk godt. MEN, resultatet svinger MEGET. Hvis knasten ikke er præcis slebet kører motoren dårligt. Hvis den er præcis slebet, kan det fungere. Men det kræver, at motoren får mere kompression, fordi man reelt tilfører ca. 20 gr duration sådan på lidt "tyskerknast" maner. Hvis ikke man kompenserer for det ekstra bleed off vil man få en motor der gerne vil ta´omdr. Men der sker ikke rigtig noget, for den har ikke den dynamiske kompression til at lave effekt. Så reelt vil man tabe moment, men måske vinde lidt hk i omdr.
Så derfor skriver Frank som han gør. Det er det ikke tilrådeligt at gøre, medmindre du har HELT styr på hvad du har gang i ;-)
Ja, du kan sagtens bygge den om til mekaniske løftere. Jeg har nye Web 73 knaster på hylden, som kører fint, både med std indsprøjtning og karbs, og yder bare mere, hvis du montere dobbelt karbs.
Mvh.
T
Ok det lyder fint jeg ringer lige til dig i næste uge.
For mange år siden var der en her i Aalborg der forsøgte ar køre med en personvognsknast på en type4 motor med hydr. Den kørte fint til motoren blev varm. Så stod ventilerne åbne
Det har sansynligvis været en blanding af forkert justeret forspænding på løftere og en upræcis knast.
Hej.
Man skal dulme vide hvad man har gang I når man "leger" med den slags dele. Jeg turde ikke begive mig i lag med at ændre ret meget udover standard VW opsætning.
Jeg er overbevist om at VW har vidst hvad de skulle satse på til almindelige kørebehov.
:) Leif
Hej.
Man skal dulme vide hvad man har gang I når man "leger" med den slags dele. Jeg turde ikke begive mig i lag med at ændre ret meget udover standard VW opsætning.
Jeg er overbevist om at VW har vidst hvad de skulle satse på til almindelige kørebehov.
:) Leif
You must log in to post.