Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Sælges: 1641cc Busmotor turnkey

Tags:
No tags yet.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 6 years siden | | | |

"Standard" busmotor med lavt km.tal
Kontrolleret/udmålt og pakket om. Topstykker uden revner, 35,5/32, let portet/optimeret, Nye HD-ventilfjedere, sims og 4 nye udstødningsventiler, back cut på indsugningsventilerne.
1641cc cylindersæt med afvejede stempler.g
Ny 26mm oliepumpe.
Original vw buslydpotte med originale varmekasser. (Sælges evt uden)
Alt motorblik står stadig i original lak (patina)

Motoren har de sidste 4000 km været monteret i min '58 type1 og kan derfor også prøvekøres i denne.

Pris 16000kr

Karsten,Herning
Tlf26250811

img_4677.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Trækker stadig som en hest

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Måske et dumt spørgsmål men hvad er cut back på indsugningsventilerne

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) Hagen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det her forklarer det..

http://johnmaherracing.com/tech-talk/3-angle-valve-job/

-------------------------------------------
1963 type 1
hagencopenhagen@Gmail.Com
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

?????????? der er nok mange der ikke forstår det Anders And cirkus sprog.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 5 years siden | | | |

30grader backcut på indsugningsventilen.

img_4744.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det er da ikke noget nyt, det har man/jeg, da altid lavet.Men hvad med Kanalen der hvor den rammer sædet!!!!

(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Øhh, hvor er der cirkus sprog???
JMR´s artikel forklarer ganske klart hvad og hvordan, som vil fungere for 90% af alle der arbejder med den slags.
Ja, back cut er et gammelt trick, men egentlig ikke ret brugt. Og ved visse typer forbrændingskamre/ventil vinkler skal man være noget påpasselig med at lave det. Nogle con´s vil påstå, at på/i, skal vi kalde det normale motorer, bliver mixet ind i cylinderen ringere, så man får en dårligere forbrænding. Pro´s vil sige, hvis motoren yder mere og holder eller forbedrer Co,HC,ppm, så blander den mindst lissågodt.
Forbedring af flow potentialet giver jo selvsagt mulighed for mere brugbar effekt. Men hvis ikke resten af motoren kan udnytte den ekstra flow hjælper det ikke ret meget.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Fvee - kom og få en prøvetur, så vil du nok opleve at der er noget mere træk/kraft i denne motor, frem for en standard 1600.
Og Ja, indsugningskanalerne er rettet til, så de rammer sædet uden overgang.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ja, Karsten det er det med Kanalen der jo IKKE skal være med glat overgang.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Der skal være glat overgang på mine motorer, du laver bare dine med kant. Det er aldrig for sent at lære noget nyt.

img_4749.jpg

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Har lært,du skulle prøve som jeg gør.

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Billeder fvee, billeder....

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

ØhØh du vil da ikke havde mig at adskille Vee motoren??

(permalink) Karsten_vw Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Så det er Wee motoren du refererer til. Sådan en motor er da absolut ikke brugbar i en bus. Små skriger motorer skal bare kvæles ved fødslen, det er moment og lave omdrejninger, der er vejen frem.

-------------------------------------------
Doven Bådbygger, nu med spær (o;
OilSquirtingType4Azzhole
*løsgænger*
(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

HÆ!
Nåja, hver ting sin tid.
Step indsugning for at reducere antireversion i en motor med relativ meget duration på knasten og begrænset indsugningskvadrat er jo en lissågammel opfindelse som cut back, cirka.
Å sku´vi så ikke lige se at komme tilbage til sagens kerne, en salgs tråd på en motor.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det er rigtig at en Vee motor ikke er brugbar i en Bus/Gadebil, men en "skrigermotor"
er det ikke.På de små baner vi kører på her i norden (med fuld gas i ca. 12-14 sek.
er der brug for et godt moment ud af svingene, derfor laver jeg mine indsugskanaler
som jeg skrev og det er helevejen fra filter/tragt-karburator- manifold-top (fra1 og til-2kanaler)
og frem til ventilen. Det var måske noget du kunne prøve,for det er ikke de høje omdr. jeg kører med.
John.


Reply

You must log in to post.