Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T1 1300 ujævn gang ved acceleration, går i stå ved varm motor.

(permalink) hostrup Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jeg har suget til mig i alle tråde men er nok nødt til at ha lidt hjælp nu

(permalink) HNC Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Du skal starte med at rense din karburator og få den blæst godt igennem med trykluft (med alle dyser afmonteret). Der er helt sikkert bundfald i dit svømmerhus og skidt i dyserne.

Juster ventiler og tjek tænding, inden du grundjusterer karburator.

Når motoren går i stå når den er varm, er det nok fordi den går for magert uden hjælp fra choker/koldstart systemet.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) hostrup Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Tak for svar allerede. Hele mit indlæg kom ikke med.

(permalink) hostrup Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Tak for svar allerede. Hele mit indlæg kom ikke med.

(permalink) hostrup Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Tak for svar allerede. Hele mit indlæg kom ikke med. Jeg har lavet følgende ting.
Ny kaburator
Ny strømfordeledæksel
Ny stator
Nye Bosch platiner 0,4
Ny kondensator
Ny tændspole
Ventiler justeret
Tjekket tank og filter for skidt
Blæst benzin rør igennem
Ny benzinpumpe. Den går ujævn når man accelerere især op ad bakken. Den kan næsten ikke ta gassen.
Men når man holder den i gode omdrejninger er det somom den bliver blæst igennem. Indtil den bliver helt varm. Så skal den lige hvile lidt.
Tændrørene er meget sorte. (ikke motorolie sorte)

???

(permalink) HNC Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Motortype?
Karburator type?
Strømfordeler type (avancering)?
Hvad har du sat fortænding til?
Virker accelrationspumpen?
Hvordan har du indstillet blandeskrue og luftskrue?

Med ny karburator mener du så ny repro eller ny brugt original? Selvom delene er nye (repro) er det jo ikke nødvendigvis sikkert at de virker.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) hostrup Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Motor 1300 fra 72
Karburator 30 pict uoriginal
Str. Ford. Med avancering
For tænding Ca 7,5 med tændingspistol i tomgang uden vaccum slange
Accelerationspumpen virker. Faktisk så køre accelerer den bedre uden at sætte ud ved at pumpe speederen 3 - 4 gange.
Luft skrue 2,5 omgang (stor skrue?)
Blandeskrue 4 omgange (lille?)

Motoren køre noget bedre nu efter den blev luftet hårdt igennem. Den sætter dør ikke længere når den bliver varm. Men den går meger ujævn ved 30-70% gas. (stilling på gaspedal).
Suger den falsk luft?
Er der luftfilteret ikke i orden? Luftfilteret er sort metalfilter med 2cm olie i bunden.

(permalink) HNC Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det lyder jo umiddelbart fornuftigt alt sammen, lige på nær det med uoriginal karburator ;-)

Det eneste jeg så kan komme på, kunne være for lav svømmerhøjde eller nåleventilen der ikke fungerer som den skal. Det lyder lidt som om at den går for magert. Der er vel ikke nogen ekstra vacuum udtag i karburatoren, der skal blændes af? Er den dyset korrekt?

Tror ikke luftfilteret er årsagen, men falsk luft kunne være en mulighed - men det skal i så fald være mellem karburator og topstykker.

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) Den halvblinde Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Tjek tomgangsdyse en gang til.prøv at blæse med tryk luft i 90 grader ved hul til tomgangsdyse.du trekker en tåge ud.og måske lidt skidt

-------------------------------------------
http://cph-air.dk/

jagtvogn skouenby @ webspeed.dk
(permalink) vwanders Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Forvarmerrør på manifold er tilstoppet?
Prøv karburatorsprit.

-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Strømfordeler?? Str. Ford??

(permalink) HNC Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Forkortelse, som du selv ynder :-)

-------------------------------------------
61670903 / henriknc(denduvednok)youmail.dk
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Er det en org. Bosch strømfordeler eller er det kina 009. Prøv at skifte platiner, hvis det er kinatypen de er bare ØV dur ikke.Hvad med tændledninger/hætter/rotor er det udmålt også selv om det er nyt.Tændkabel med hætte 1000 ohm - rotor 4500ohm Tændkabel til tændspole 0 ohm.
Ellers ring 40257965


Reply

You must log in to post.