Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Knækket krumtap

Tags:
No tags yet.

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej. Er ved at skille en 1914 motor ad og der er en modvægts krumtap i som er knækket. Hvilken fabrikat skal man købe. (det er ikke min motor). En snild måde at justere olietrykket på samt der er sat en låsering bag remhjulet nok for at rykke det uoriginal længere ud.

image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg
image.jpeg

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) sjukke Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hej Palle
Det kan godt tænkes at de er er dårlig kvalitet krumtap der er benyttet, men det kan meget vel være årsagen er blokken. Har selv oplevet det i sin tid hvor det årsagen var blokken som ikke var lavet rigtig. Har faktisk også haft en Porsche 912 motor i hænderen med original krumtap med første overstørrelse lejer og knækket krumtap. Igen blokken....

Mvh. Lars

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Lars hvad gør at det er blokken det er galt med. Skæv flugtboret eller hvad

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) sjukke Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jep i mit eget tilfælde var blokken blevet skæv efter svejsning og i 912 tilfældet tror jeg bare det var dårlig arbejde. Da blokken blev flugtboret igen til anden overstørrelse, sagde firmaet der lavede arbejdet, at det bagerste leje var forsat i forhold til de øvrige.

/Lars

(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Det sker altså hver gang der er blå måne.
En af mine venner oplevede for år tilbage, at en Bugpack stål krumtap brækkede. Det sker "aldrig" og så skete det for ham.
CB. Scat, DPR, Demello. alle er gode. (hold dig dog væk fra Scat Volkstroker versionerne. Det er en støbt "økonomi" model. Hvis det er sådan en krumtap der sidder i nu er det set før.
Men det er klart, at hvis blokken er blevet bearbejdet og det ikke er gjort godt nok fremmer det ikke ekspeditionen.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) fvee Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hvad slaglængde er der på din 1914.
Hvis det er std. slaglængde (69mm) så brug er org. vw krumptap den holder.

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Fvee. Det er ikke min motor en fra vejle. Mon ik fejlen er fundet stemplerne har tæsket så meget imod topstykkerne at vi kan se afmærkning fra kammeret hvor ventilerne sidder i på toppen af stemplerne. Ikke vildt meget men de er der.

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Når krumtappe revner, så er det som regel rundningsradius på sølerne den er gal med.

Det forøger spændningsniveauet drastisk, og så udmatter materialet i det område, og derfor starter der en revne der.

Smid evt et billede op af haveriet. Det er altid interessant ;-)

(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Så kom der lidt billeder

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Knasten der sidder i hedder4063 cwc d2 k2 er det ikke en standard knast

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) PH1303 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Hvis jeg ikke tager meget fejl, så er det en SCAT støbt krumtap. Så er det ikke så mærkeligt, at den revner.

/Peter

(permalink) PH1303 Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Med det nummer, så tror jeg at knasten er en Bugpack. Så nej, det er ikke standard.

/Peter

(permalink) Farmer Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Ja, 294 gr Bugpack.
Krumtappen er en Brazil støbt model, importeeret og solgt gennem Empi (Scat forhandler dem osse som "Volkstroker") I EU kommer de ind via JP Group, og selvfølgelig enkelt import fra USA.

Den motor har da osse haft seriøs tændingsbanken, sammen med Diverse fremmedlegemer med i systemet. De stempler er med 90% sansynlighed kun til skrot, og toppene har tydelige spor efter at de har givet sig. Så er det da næsten helt spændende, at se hvordan blokken har overlevet det. Min formodning er, at den nok mindst trænger til en flugtboring.

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Jeps har lige søgt på knasten og kan se der er da lidt godav i den

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Farmer det med tændingsbanken har han også snakket om Han har ikke haft den i så lang tid. Og ja der skal en del nye dele til blok skal flugtbores eller en anden som er iorden. Vi har talt og et nyt cylindersæt samt nye topstykker da jeg kan se at cylinder har slidt en rille op i topstykkerne samt de er revnet imellem sæderne. Nu får vi at se hvad han vil

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
(permalink) palle sorensen Member
Skrev for 5 years siden | | | |

Lidt flere foto øverst i tråden

-------------------------------------------
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret

Reply

You must log in to post.