Vil du sætte en potte i hver side og rør ud som originalt
Det er bedre at ha styr på skidtet
end ha skidt på styret
Vil du sætte en potte i hver side og rør ud som originalt
Super god ide. Brormand kører også med to potter og det dæmper godt. Jeg havde overvejet det samme bare med en A1 sidewinder.
De simons potter dæmper de godt
Jeg har ikke hørt dem endnu, da jeg stadig har bilen klodset op og mangler at få lavet et par udstødningsophæng.
Tidligere har jeg lavet lignede opsætning på en ‘56 splitbus, dog med 2 stk sort jern Simons potter 420mm og RF rør.
Resultatet på denne bus var super godt og noget vi stadig snakker om. God dæmpning men stadig lyden af HAN når pedalen trædes i bund.
Om ændringen til RF potter er godt eller skidt må tiden vise, det kan ihvertfald kun bliver bedre en løsningen fra CSP.
Køre selv med en ahnendorp pro street har en fed lyd men men når man spænder en cv bagefter og skal køre ret langt kan den sku blive noget træls at høre på. Bla også derfor at jeg har central luftfilter på så slipper man for det brøleri
Jeg blev færdig med den nye opsætning af udstødningen og første opstart. Nu er der ikke meget mere lyd fra motoren end der er i vores golf 5. Glæder mig til at få afprøvet det hele på vejen, det bliver dog ikke lige foreløbigt da saltbilen har været forbi.
Jeg hentede konen for at hun også skulle høre resultatet, hendes svar var “så bliver det spændende at få den på rullefelt”, mit svar var “hvorfor dog det?, hendes svar “ ja, for at se om den har tabt effekt”.....
Det er nu dejlig at man ikke er helt alene med sin interesse for gamle vw’er
Tror sku hun har lyttet ved køkkenbordet :-)
Hvis nogen er interesseret i hvad budgettet beløber sig i, så har jeg købt potter, rørbøjninger og ophæng for knap 2000kr
Den udstødning du har lavet ligner næsten en tro kopi af den som Torben/Farmer lavede til min 1910 Type 4, kørte med Ahnendorpf grenrør forud for udstødningen.
Nu kører jeg med Python på den nye type 4. Personligt synes jeg ikke der er den store lydmæssige forskel, men måske det er blot er alderen :O. Samtidig med synes jeg det var irriterende med den gamle udstødning, når der skulle stilles ventiler.
Spændt på hvad du siger til den, men rigtigt fint projekt du har gang i.
Godt nytår
Det må være alderen ;-)
Der er MARKANT forskel på lydniveauet mellem de to pottesystemer. Pythonén er på kanten til at være irriterende, (Hvertfald for mine ører) Dobbeltpottesystemet er afdæmpet og behagelig.
Jeg har dog heller aldrig været tilhænger af at det kunne høres over hele sognet når man kører.
HVA'' :O)
Jeg er også ved at være halvdøv. Jeg vil meget gerne medgive dig at den gamle udatødning havde en anden "sound". Måske det er blot er fordi jeg ikke længere køre de store km i bilen. Den gamle motor fik lov at spadsere.
Men spændt på Karstens projekt.
Der er en markant lydforskel med de nye potter. Python potten rumlede i hele bilen og gjorde det umuligt at føren en samtale med medpassagerene ved motorvejskørsel (100-110kmt) uden at skulle råbe til hinanden. Jeg har tidligere forsøgt at dæmpe lyden ved at forlængede afgangsrøret på potten, så den kom uden for bagskærmen og dette var også betydelig bedre, men stadig larm.
Jeg vil godt give dig ret i at det besværliggør ventiljustering, men det er helt sikker det hele værd.
Håber på at mine tiltag inden for støjdæmpning, incl sænkning af forsæderne (føresædet er færdiggjort), vil give lysten til nogle flere km på landevejen, end de foregående år.
Godt nytår
Forsæderne er blevet sænket 7cm foran og 2cm bag og giver en lagt bedre pedalbetjening for de kortbenede. Har prøvekørt bilen med de nye ændringer og er yderst tilfreds med resultatet. Nu kan man nyde lyden af gammel boxermotor samtidig med at man ikke behøver at råbe til hinanden under kørsel. KN filteret er også lige blevet leveret.
Interessant design. Har tidligere kørt uden filter i buggy, men blev træt af hele tiden at skulle rense dysser, håber ikke du får samme problem nu hvor dine dysser ikke er beskyttet af et filter.
Vi må have noget godt vejr, så vi kan få testet teori i praksis.
De problemer har jeg også haft. Også MED filter. Siden jeg lavede denne løsning på på toppladen af karburatorerne har jeg ikke renset tomgangsdyser en eneste gang.
You must log in to post.