Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  61 Cabrio vinterprojekt!

Tags:
No tags yet.

(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Gangsterbryllup med Scharling som hvid brud.
Jeg tror sgu jeg tager færgen over til globryllup.

G.
Få nu købt den panel. Du har for lidt busser.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Så er der en opdatering af projektstatus og nye billeder fra renoveringen.

Tjek de 2 første indlæg!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Det bliver bedre og bedre... BRM og GTV ror...  det er godt at se en mand som endelig laver en ordentlig org. bil som de så ud dengang  ;D  2liters IDA maskinen står vel bare og gemmer sig et eller andet sted i garagen... ;)

Glæder mig sgu til at se den til bugin... Hvis den kommer..

(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nix Kasper, der bliver ikke noget IDA lir i min bil. Det ville jo ødelægge hele konceptet. Den skal jo netop, som du selv skriver, være original men med 100% race stuk. Derfor kommer der en 34 hk motor i, peppet med Judson.

Jeg gør det ikkkkkkke Kasper, ingen stor motor i denne cab!!!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
34hk med Judson... Det holder sgu også ok.. Meeeen en super90 eller et speedwell sprint kit ville fandme også holde på vognen.. Og hov hov storkubik og IDA er sgu da tidstypisk.. :D Hmm måske er jeg miljøskadet...  Hvem ved?
Den bliver nu altså fed alligevel..  Og måske knap så skæv af en 34hk med judson som den ville være blevet af en 2xxx med skrald i... :) Dørene skal jo også kunne lukke..  

God VWind og jeg håber sgu du ruller til BugIn..
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hva' ??? allan når du får ledningsnettet i igen, er du så ikke ilge frisk på at give nogle gode råd til hvordan man lettest får lorttet ud, så det er til at sætte i igen, for jeg skal til at trække nyt ledningsnet i min  :D
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Kasper:

Du har ret, der var enkelte der allerede i 60´erne kørte med stor volumen. Men de hed vist Berg, Aronson, Lummus osv. På gaden så man det vel ikke som idag.

Mit koncept er at lave en vogn som den vill have set ud i 61. Hvis kunden bestilte sin VW med alt hvad den kunne trække af race lir til en almindelig gadebil.

Stefan:

Er det en cab du roder med? Det jeg har gjort er at tage ledningsnettet fra min donorbil og bruger nu det i cabben. Det var helt perfekt. Der var ikke nogen der havde været og fusket med det.

Jeg rettede alle ledningerne ud og trak hele buntet stille og roligt gennem taget. Den store risiko her er hvis det kiler sig fast på halvvejen. Der er ikke så meget hokus pokus ved det. Det er lidt simplere nu når det skal i igen. Så leder jeg det bare ned igennem hulrummet ved førersiden og ud igennem et hul ved venstre fod. Herefter løber ledningsnettet langs varmekanalen og om til motorrummet.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 54 years siden | | | |
------ ... --------
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Nej Allan det er desvære ikke en cab jeg roder med ;D men en almindelig bobbel, men jeg regnede ikke med at det er meget anderledes at finde rundt i ledningsnettet i en cab og i en almindelig  ;)
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Så fik jeg endelig fingeren ud og fik lavet lidt mere på badekarret.

Tjek de 2 første indlæg, der er opdateret med nye billeder.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Steven Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tillykke, den er blevet flot!!!

Hilsen Steven.
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 54 years siden | | | |
Ihhh nu er jeg misundelig igen...  ;)
Super flot!

~Mette
-------------------------------------------
~Mette
(permalink) Nils Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Flot bil! Det med kalechen kan jeg hjælpe med!! ;D Jeg har en original værkstedshåndbog fra "Folkswagen" og der beskrives step by step hvordan en ny kaleche monteres! Så du er velkommen til at få en kopi!
-------------------------------------------
Har haft 1303, vw 181, T1 1965
men kører nu Camper T2
tlf. 22 77 24 21
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 54 years siden | | | |

Tak for dit tilbud!
Jeg har selv den originale instruktion, men TMI´s kalescher kommer jo færdigsyede, og uanset hvad jeg forsøgte, så var der bare ikke mulighed for at få lortet til at sidde uden at den slår folder. Sandsynligvis er den primære årsag stopningen. TMI leverer en billig skumgummi plade som skal bruges som stopning, mens VW originalt anvender noget gummibehandlet hestehårs stads. Der er meget fastere og fylder mere. Jeg har fået fat i en brugt stopning, som jeg kan forsøge mig med. Sandsynligvis lader jeg en sadelmager om selve monteringen.
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) Mette Administrator
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej...

Min bil er hos sadelmager i øjeblikket og få monteret kalesche. Det er også TMI ting det hele der bliver sat på den.
Jeg kommer lige der ude fra og jeg må sige at det ser ud til at blive rigtig godt.

Lad en sadelmager om det..

~Mette
-------------------------------------------
~Mette

Reply

You must log in to post.