Morten kan vi ikke lige få nogle råd til hvad for noget fræse værktøj man skal bruge, for jeg har prøvet med nogle forskellige slags fræseværktøj, men der er ikke noget af det der har virket ordentligt synes jeg. Og så lige en ting til, jeg får en fejlmelding, når jeg vil se de første mange billeder på din side, jeg ved ikke om det er min computer eller der er en fejl på siden, men det er en fin side ellers ;D
Tak Morten! Det er sgu ikke så nemt når man ikke kan finde siden.
Fræse værktøj vil sige det er nemmest med små HM fræsere der er beregnet til hurtigslibere. Jeg ved at Flexovit laver dem, så de kan nok købes i den nærmeste håndværkerbutik.
En anden fejl var vel at det var et Opel topstykke ;D
[quote author=Stefan link=board=teknik;num=1027632503;start=0#8 date=07/29/02 kl. 14:06:06]det var så en af de fejl jeg gjorde da jeg øvede mig på et opel topstykke, jeg brugte ingen wd40...
------------------------------------------- Et gammelt legebarn
jammen for helvede da, jeg vil da ikke ødelægge et vwtopstykke, når der alligevel står et gammelt opeltopstykke, som jeg kan ødelægge :D men jeg skal nu ikek se om jeg kan få fat på det rigtige fræse værktøj og se om jeg kan få noget ud af det opeltopstykke, så kan man jo altid sælge det eller gi det væk ;-) hvordan skal overfladen egentlig være i kanalerne når man har fræst det morten ???
et er der delte meninger om, men helt blankpoleret i kanalerne har vist sig at nedsætte gashastigheden en anelse..! Forbrændingsrummet derimod skal have så glat en overflade som muligt for at nedsætte chancen for mistænding..
Efter min mening er det formen af kanalerne og især tæt ved ventilsæderne der tæller mest..
Når du gør kammeret større, hvorfor de 13 mm? Slibningen af ventilen, de 3 vinkler, grader?
Til det med kanalernes overflade. Jeg har hørt nogen snakke om polering og andre om en lidt ru overflade. Den glatte overflade vil give større hastighed, men den ru er god hvis benzinen perler, for den vil så forstøve den. Hvad gælder for VW?
Et metalrør der er poleret indvendigt flowér ikke lige så meget som et rør der har en let ru overflade..
Mystisk ikk..?
Teorien er at den lette ru overflade skaber nogle bittesmå lufthvirvler der virker som "kuglelejer" for det luftflow der er i den centrale del af røret, og dermed forøger flowet..
HVOR ru overfladen skal være kan man jo så diskutere, men det gider jeg ikke, (90%)..