Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Portning?

Tags:
No tags yet.

(permalink) __plum Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Hej

Er der nogen der har linket til VWMortens portningside?

Jeg har ledt i gamle indlæg, men uden held..
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Den havde jeg sgu næsten helt glemt..

http://www.gearheads.dk/portingside/porting.htm
(permalink) Karmann_Racing Member
Skrev for 54 years siden | | | |
http://www.nateswaterart.com/vw/port_polish/

En mere til samlingen.

(permalink) Haardberg Member
Skrev for 54 years siden | | | |
[quote author=VWMorten link=board=teknik;num=1027632503;start=0#1 date=07/26/02 kl. 00:20:44]Den havde jeg sgu næsten helt glemt..

http://www.gearheads.dk/portingside/porting.htm/quote


Hvaaa morten har du andre af sådanne oplysende sider.

Mvwh. Haardberg
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har pt. kun http://www.gearheads.dk/oxyboxer.htm

-men der er et par stykker i støbeskeen:

Flytning af gearskift (næsten færdig) og "smalning" af forbro (både ny og gl.)

Hvis nogle af Jer andre laver noget spændende, så tag nogle gode billeder og skriv en tekst, så skal jeg nok lave en side i Jeres navn..
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Morten kan vi ikke lige få nogle råd til hvad for noget fræse værktøj man skal bruge, for jeg har prøvet med nogle forskellige slags fræseværktøj, men der er ikke noget af det der har virket ordentligt synes jeg. Og så lige en ting til, jeg får en fejlmelding, når jeg vil se de første mange billeder på din side, jeg ved ikke om det er min computer eller der er en fejl på siden, men det er en fin side ellers  ;D
(permalink) __plum Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Tak Morten!
Det er sgu ikke så nemt når man ikke kan finde siden.

Fræse værktøj vil sige det er nemmest med små HM fræsere der er beregnet til hurtigslibere.
Jeg ved at Flexovit laver dem, så de kan nok købes i den nærmeste håndværkerbutik.

plum
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Der er et billede af de fræsere jeg bruger:

Jeg har fundet dem forskellige steder, men professionelle værktøjshandlere burde kunne skaffe dem..

Husk masser af WD40 mens man sliber, ellers blver fræserne fyldt med aluminium..!

[img:d0799d6fae]http://www.gearheads.dk/portingside/Image-13.JPG[/img:d0799d6fae]
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
det var så en af de fejl jeg gjorde da jeg øvede mig på et opel topstykke, jeg brugte ingen wd40...
(permalink) OrangeBug Member
Skrev for 54 years siden | | | |
En anden fejl var vel at det var et Opel topstykke  ;D

[quote author=Stefan link=board=teknik;num=1027632503;start=0#8 date=07/29/02 kl. 14:06:06]det var så en af de fejl jeg gjorde da jeg øvede mig på et opel topstykke, jeg brugte ingen wd40...
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
(permalink) __Stefan Member
Skrev for 54 years siden | | | |
jammen for helvede da, jeg vil da ikke ødelægge et vwtopstykke, når der alligevel står et gammelt opeltopstykke, som jeg kan ødelægge  :D men jeg skal nu ikek se om jeg kan få fat på det rigtige fræse værktøj og se om jeg kan få noget ud af det opeltopstykke, så kan man jo altid sælge det eller gi det væk ;-) hvordan skal overfladen egentlig være i kanalerne når man har fræst det morten  ???
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
et er der delte meninger om, men helt blankpoleret i kanalerne har vist sig at nedsætte gashastigheden en anelse..!
Forbrændingsrummet derimod skal have så glat en overflade som muligt for at nedsætte chancen for mistænding..

Efter min mening er det formen af kanalerne og især tæt ved ventilsæderne der tæller mest..
(permalink) __plum Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Jeg har også et par spørgsmål:

Når du gør kammeret større, hvorfor de 13 mm?
Slibningen af ventilen, de 3 vinkler, grader?

Til det med kanalernes overflade. Jeg har hørt nogen snakke om polering og andre om en lidt ru overflade.
Den glatte overflade vil give større hastighed, men den ru er god hvis benzinen perler, for den vil så forstøve den.
Hvad gælder for VW?
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
De 13mm er simpelthen bare et valg, det er lige så vigtigt at porte topstykket EFTER ventilen som F
(permalink) Admin Member
Skrev for 54 years siden | | | |
Overflade i kanalerne..:

Et metalrør der er poleret indvendigt flowér ikke lige så meget som et rør der har en let ru overflade..

Mystisk ikk..?

Teorien er at den lette ru overflade skaber nogle bittesmå lufthvirvler der virker som "kuglelejer" for det luftflow der er i den centrale del af røret, og dermed forøger flowet..

HVOR ru overfladen skal være kan man jo så diskutere, men det gider jeg ikke, (90%)..

Nu blev det vist lidt ingeniøragtigt..;-)

(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Til Nuser....
-------------------------------------------

Reply

You must log in to post.