Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Benzinforbrug

Tags:
No tags yet.

(permalink) Holmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Er det sådan, at en bobles benzinforbrug er direkte proportionalt med motorstørrelse og ydelse( hvilket ville være til at forstå)? Eller er der visse konfigurationer( dvs kubik, knast, karbs, mm.), der har en særligt god økonomi i forhold til deres ydelse?

Hvordan er type4 og wasserboxerne i den sammenhæng?

Er der nogle gode forslag til hvordan man kan spare på dråberne ( ud over at lade bilen stå eller lade farfar sætte sig bag rattet.....)?

Hvad går jeres biler på literen?

Hilsen Lars
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Den stærkeste og mest økonomiske jeg har ejet var en type1 med en std. 411E motor bygget om til 1800 og med 412S karburatorer.
90HK og 11-12,5 km/l og op til 13,5-14 på langture.
En af mine gamle venner havde en type3 1500N med to karburatorer fra en 1500S den kørte 15-16 km/l på langture !
Jeg tror svaret er: 2 std. karburatorer med std. tilhørende strømfordeler. std. knast, komp. 8,5-9:1 og ellers en frisk sund motor med god tæthed ved ringe og ventiler.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Jensen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej Frank

Det skal prøves.
De to standard karburatorer skal det være standard type1(pict3x) eller type3 (pdsit)?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det er jo altid nemmest at bruge 2 karburatorer der er beregnet til et køre som par, sammen med den rigtige strømfordeler.
Til type1 findes der jo lange manifolder til type3 karb.
Men flere firmaer har da gennem årene brugt 2 type1 karburatorer på deres egne indsugningsrør.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Elnef Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej
Min T4 går ca 5 km L og det syns jeg er okay når man ser lidt på den oplevelse man får for pengene når der køres med tung højre fod hæ hæ
Hej John
(permalink) leo-pol Member
Skrev for 21 years siden | | | |
ja.... i min buggy har jeg en 1700cc T4 (80HK) med en center register weber men ellers standart........ den går sku ellers godt.......
den ligger på ca det samme som den 1800cc frank omtaler.......
og det er vel slet ikke så tosset enda.....
men det er nok ikke så tit at det sker at den kommer op og runner de 14.... men det er vel noget med foden der trænger til en justering....*gg*
leo-pol
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har bygget eks. en 98 hk 1776 cc T1 m. 2 dobbelt 36 mm Dells. den kunne (med en KG gearing) gå 13,6 km/l v. 120 km/t og 11 - 12 km/l v. alm kørsel.
Eller en 1910 cc. T4 m. 117 hk. som går ca. 11 km/l. v. 110-120 km/t på motorvej. Jeg ved ikke hvad den går ved bykørsel.
Eller en 89 hk 1600 T1 der går små 11 km/l. v. 140 km/t og 10,5 - 12,5 km/l. v. bl. kørsel.
Eller en ca. 70 hk 1200 cc (Ja i læste rigtigt ! ) m. 2 dobbelte 36 mm Dell´s, knast osv. OVER 15 km. l. på pæn langturskørsel. Omkr. 13,5 v. bl. daglig kørsel.
Eller en 128 hk. 2,0 T4 i en buggy. 11 - 14 km.l. På en tur hjem fra de sydlige himmelstrøg med 140 - 160 km/T ikke under 10 km.l. Daglig kørsel ca. 10 på literen.
En kammerat lavede for nogle år siden en 1776 T1 m ca. 112 hk. den var jævnt kvik. Gik Gik ca. 10 i snit v. alm kørsel.
Osv. osv.
(permalink) Holmen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak skal I ha´.

Lars
-------------------------------------------
larsholmen@yahoo.com
Tlf: 20 65 31 08
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hva´Farmer...

Vil du ik lige fortælle lidt mere detaljeret omkring den der 1200 70 hk. motor....

På forhånd tak
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Det burde ejeren nok selv gøre, men jeg er ikke sikker på han kigger med her, så jeg vover et skud:

ALT afvejet ! 200 mm. 13,5lbs. svinghjul, 3,5 lbs hjemmelavet achiever, Scat C25 knast, 26 mm Schadek oliepumpe- "koblet " sammen med en T4 oliekøler. 77,5 mm stempler. 1303 toppe, kun lige rengjort i kanaler, 3 angle valvejob. 8,9 - 1 C/R. SCAT 1 - 1,25 vippearme. En gammel tysk 009 fordeler. S&S grenrør for 1200, BX 16 potte. 2 dobbelte 36 mm DellOrto karbs. m. 27 mm venturier.
I forhold til størrelsen, seriøs stærk fra tomgang & i mellemområdet. Max effekt omkr. 5300 omdr. men lidt flad i kurven foroven. Trak ud til 148 RIGTIGE km/t. - ikke speedo km.
(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hvad går en standard 1600 på literen ?
og det der "afvejning" - hvor får man det lavet og hvad koster det ca ?
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Afvejning af stempler og plejlstænger kan man selv gøre på en god digital brevvægt.
Krumtap, kobling og svinghjul hos JTI-motorafdeling. Ca. 2000 kr.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.