Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Service

Tags:
No tags yet.

(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg har svaret på mange spørgsmål i dette forum og et problem der vender tilbage er noget med startproblemer, tomgangsproblemer eller hakkeri ud af vejen.
Jeg sidder med fornemmelsen af at dem der spørger ikke har taget tyren ved hornene fra starten.
De par gange jeg har købt en brugt VW jeg skulle køre i til daglig har jeg simpelthen gjort følgende:
Udskiftet tændrør, platiner, vacuumslanger, benzinslanger med filter, også den oppe under tanken, tændkabler med hætter og ventildæksler og motorolie. Og justerer ventiler og kontrollere rotor og dæksel med ohmmeter.
Udskift også gearolie. På en std. bil kan man hælde en 75W/90 i og drage fordel af de gode koldegenskaber. Men det hjælper tit på gearskiftet bare at skifte olien.
Adskil og rens karburatoren.
Helst vil jeg sætte noget kontaktløs tænding i.
Kabler og hætter skal være std.type med kobberledere og 1K.ohms Bosch eller Beru-hætter med præstekraver på. På andre typer hætter passer kraverne ikke og på mange sæt man køber er hætterne af den håbløse type hvor den lille gevinddims skal bruges. DUR IKKE.
Tændrørene skal være Nippondenso, men Bosch kan bruges i nødstilfælde. NGK skulle også være godt. Men det er jo også japansk.
Hvis jeg kører med kontaktløs tænding øger jeg elektrodeafstanden til 1mm.
Ventildækslerne udskifter jeg fordi jeg ikke gider se på de gamle rustne og utætte. Evt. finder jeg nogen gode fjederklemmer og smører hullerne i topstykkerne med fedt så klemmerne ikke ruster fast.
Motorolien til en std. motor vil være Bilkas 15/40 Rally-Collection som bliver skiftet hver 7500 km. Oliesien kommer ud og bliver vasket HVERGANG og jeg løber lige ventilernes indstilling over også. Ihvertfald indtil jeg har lidt erfaring med hvordan den her motor opfører sig.
Ellers service med nye platiner og tændrør hver 15000 km. Altså hveranden gang jeg skifter olie.
Jeg har 35 km på arbejde, hver vej, og især den sidste type1 jeg havde tjente mig trofast i 4 år. Det var en der var købt ved en ophugger og bare blev misbrugt af mig, ingen vask eller rustbeskyttelse, men motoren kørte mange kilometer uden vrøvl, overhovedet.
Men at rode videre med noget anden har opslidt og f.eks. skifte et tændkabel ad gangen og prøve om ikke det går -- glem det. Det giver kun ærgelser. Lav den kære venner og den vil tjene jer trofast.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 21 years siden | | | |
8) H
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Chritte Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Så sandt så sandt... :D
(permalink) VWJOHN Member
Skrev for 21 years siden | | | |
KANON.... Frank

Jeg er helt grøn hvad blæsermotorer angår og dit indlæg besvarede mange af mine spørgsmål.

Perfekt..... :D
(permalink) Buggy-mikael Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Så sandt som det er skrevet pas bilen ordentligt, alle service skal overholdes og kan man ikke selv så lad en fagmand ordne det.
så er mange problemer løst helt af sig selv.
Buggy-Mikael
-------------------------------------------
2292 6383
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Dette indlæg burde blive lagt ind i FAQ'en så den er nem at finde for nye

Hilsen Lennart Hårdberg Nielsen
(permalink) Matias Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Vi burde alle være taknemlige for at folk som Frank gider bruge tid herinde på at komme med så uddybende forklaringer.
Tusind tak Frank.

Reply

You must log in to post.