Nej vi siger ikke at tromler foran ikke er så godt som skiver.
Min erfaring er at fra 1600std. og op er tromler ubrugelige. Hvis man skal køre om kap, kan de ikke bremse fra topfart to gange i træk. Så skal man ihvertfald ud og søge efter speciel belægning og måske Porsche 356 tromler. Og så er det nok billigere at bygge om til skiver.
Fra 150 HK er det nok nødvendigt med skiver bagpå.
Jeg kørte i sin tid med 200 HK. Der gav min type3 bagbremser ihvertfald op. Tromlerne fik blå hærdepletter.
Der sammensatte jeg så et sæt bremser af type4 forbremser, 914 bagskiver og caliber fra forenden på en Alfa med 40mm stempler og håndbremse. Passat 20,5mm hovedcyl.
Min erfaring er at fra 1600std. og op er tromler ubrugelige. Hvis man skal køre om kap, kan de ikke bremse fra topfart to gange i træk. Så skal man ihvertfald ud og søge efter speciel belægning og måske Porsche 356 tromler. Og så er det nok billigere at bygge om til skiver.
Fra 150 HK er det nok nødvendigt med skiver bagpå.
Jeg kørte i sin tid med 200 HK. Der gav min type3 bagbremser ihvertfald op. Tromlerne fik blå hærdepletter.
Der sammensatte jeg så et sæt bremser af type4 forbremser, 914 bagskiver og caliber fra forenden på en Alfa med 40mm stempler og håndbremse. Passat 20,5mm hovedcyl.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.