Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Mark's 68 bay

Tags:

(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jaa, jeg ved det godt :(
(permalink) Danborn Administrator
Så mangler du bare lige at pille de der Hella lygter af!! Hehe
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Mark S Member
Så er min motor færdig. Mangler bare at smide den i!
Har bygget det hele selv, håber den dur! :oops:
Lidt Info.

Bygget på 1300 AB blok.
1600 ccm med med nye lejer, stempelringe, planet og portet dobbeltport topstykkker, 276 knastaksel, dobbelt 44 mm IDF, 009 fordeler, generator, tarmslyng med hjemmelavet bagpotte. + noget chrome lir.
Håber på 80 HK.
(permalink) dRjENSEN Member
Fedt at se en motor med centermonteret karb. for en gangs skyld :D (men er 44mm ikke lidt for meget til en 1600'er !?, et spørgsmål, ikke en konstatering! :wink: )
Troede jeg også
(permalink) Anonym Member
Fin bus....hvad gav du for den ??? med afgift o.s.v.
Evt. kontakt til udlandet ???
Den er skam gået i arv. Betalte ca. 6000 i afgift og fik lavet lidt rust. Er halv hollænder, så det er der den stammer fra.
(permalink) Type3Henrik Member
Hej der !!

Hej der !!

Skøn bus... Jeg ligger i øjeblikket og roder med afgiftbetaling på en Bay fra 69 ... 11.000 kr skal jeg betale !!! ..... men det har jeg nu ikke tænkt mig.
Derfor ville det være en stor hjælp hvis du kunne hjælpe mig med et kopi af dit afgift-betalingsdokument ( eller hvad det nu hedder. )

Jeg ringer gerne til dig, hvis jeg kunne få dit nummer !!

Hilsen Henrik 61459430

PS. Vi talte i øvrigt sammen vedr. afmontering af din forbro ( det er mig fra Skovlunde )

- maile mig, eller tilsvarende
Har fundet det frem. Laver en kopi i aften. Du er velkommen til at komme og hente det i morgen eller når du har tid. Sender mit nr. på PM
Det var 69 ´er bay med foldetaget ikk? Er slet ikke misundelig, men det er nok også derfpr din er lidt dyrere.
(permalink) vwmorten VW-Guru
[quote:652471ec28="Transporter1968"]Troede jeg også, men havde 2 x dobbelt 36 mm idf før. Det ville også have fungeret. Der ville have været dobblet 36 mm til cyl 1 og 2= 72. Nu får den kun 22 mm til cyl 1 og 2 med 44 mm idf.
Ved ikk om man kan sige det på den måde, men man kan altid dysse det ned til mindre.[/quote:652471ec28]

-Nej sådan kan man slet ikke regne det ud..;-)

Det er aldrig lykkedes mig at få en centermonteret dobbelweber til at gå tilfredsstillende, 44mm er nok alt for stort, især til en bus der har brug for en masse bundtræk. Heldigvis kan din motor køre med en std. 1600 karburator (34pict3) - det vil du nok blive meget mere tilfreds med
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Ja, tænkte det nok. Prøver ad og hvis ikkke det går må jeg sælge weberen. Man kan vel stadig bruge manifolden dertil.
(permalink) Kaad Member
Enkelt dobbelkarb. sucks, det er min erfaring, dog ikke med VW, men med andre bilmærker, ved ikke hvorfor, men det er, som Morten skriver, meget svært at få til at gå tilfredsstillende, men der er vel nogen der kan, for ellers ville folk jo ikke køre med det???!!!???
2364 4950
'72 Bay / '76 Jagtvogn
(permalink) Farmer Member
[quote:ff9c4a1881="Danborn"]Så mangler du bare lige at pille de der Hella lygter af!! Hehe[/quote:ff9c4a1881]
Nejda Jesper. De er da cool. Og ret effektive når man ligger og kører high speed nightdriving :wink:
T.
20888030
alstrupt@gmail.com
Morten har ret.
Den der centermonterede 44 IDF ka´du lissågodt pille af først som sidst.
1. Den er ALT for stor til sådan en motor. (Tænk på at i limited class off road bruger man først sådan en fra 2,3 l og opad .
2 Der er ikke forvarmerør på manifolden. Så kan det kun gi problemer.
3. inden du får set dig om, har du brugt lissåmange penge på brændstof, som det ville ha´kostet dig at købe bedre fødesystem. No shit !

Sæt din std 1600 karb på til en begyndelse. Sæt en 132 hoved dyse i og ,60 tomgang. Så burde det virkre første gang.
Og spar så sammen til et sæt Kads eller dobbelt 36 Webere.
T.
20888030
alstrupt@gmail.com
!
Brug std karburatoren. Så er du fri for problemer.
T.
20888030
alstrupt@gmail.com
Gemmer den til et senere 1914 projekt...Kører bare med std. 34 med 132 hoveddyde og 60 i luftdyse...Son anbefalet
Så er motoren kommet i og den spinder som en mis! Har selv bygget bagpotte som består af et 90 gradersrørbuk på 90 grader hvorpå en lydpotte fra en peugeot 405 er montereret med en chrom harley davidson potte.
Nu mangler jeg bare at tjekke bremser. Montere laderelæ og snekkestyrstang så er den kørende. + den lige skal hæves 1 hak. 2 hakker var lige i overkanten :D
Skod...de andre billeder var bitmap pga. det er billeder fra mobilen...kommer senere.
Så kom motoren i, bussen blev sænket 2 hakker bagi, bagkofangeren malet og udstødningssystem lavet. Men udstødningen skal laves om igen, men har en go lyd, men det synes naboen ikke!!!! Noget af en forbedring med den motor...!!! Spør cardude om lyden :D
Den ser sku lækker ud!
Lige lidt indretning...To sofaer, et lille bord...Voila! Laves om til en dobbeltseng!
Hejsa.
Flot bus !
Ku' man spørge: Hvad måtte du slippe i afgift på den ?

Reply »

You must log in to post.