Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

tybe 4 motor i tybe 1. ikke for at

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Klart Rune. Der skal osse være plads til alle. Det var ikke sådan ment. Der hvor jeg ville hen med kommentaren var egentlig osse at få folk til at gøre op med sig selv hvad det er de vil, istedet for de der halvt om halvt biler der ikke kan hverken det ene eller det andet, måske lige undtaget attitude.

Men måske vi skulle (for sjovs skyld) bede Morten om ved lejlighed at lave en poll for at se hvor folks stil er henne når det kommer til stykket. det kunne egentlig være ret interessant.
F.eks
Std. Restolook, callook, German look, Rat look,race look måske flere.

For denne tråd er godt nok ved at løbe lidt af sporet.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Afstemningen har vi allerede haft:
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Surveys&op=results&pollID=7&mode=&order=0&thold=0

[quote:a23a09e519="Farmer"]Jeg tror måske man skal til at "dele" rødderne op, lissom en af mine fjerne mail sjukker, (og Rolfs. Det var ham der introducerede os) Tom Slider har gjort.
Han opdelte det således (dette er mest V8 stuff, men jeg syns alligevel. den kan bruges her)
CRUISERS: folk hvis biler er fede at se på, - og de fungerer i dagligdags traffik inclusive saturday night specials. De er ret hurtige når de bliver bedt om det.
WANNABEE racers. Det er så dem der kommer med biler der knapt kan gå tomgang, og larmer så de er lige ved at sprænge trommehinderne når de kører forbi, og ret jævnligt må ind til siden for at køle af, så de kan klare en tur mere rundt i byen. Og hvis de kommer udenbys fra, er de transporteret til en nærliggende parkeringsplads på en trailer. !!!

NOW, which one are you :?:[/quote:a23a09e519]

Jeg reagerede på dit indlæg med definitionerne ovenover fordi jeg synes at det er lidt hånligt. Alle kan ikke bygge perfekte biler første gang, og folk der kaster sig ud i at bygge motor skal sgu have et klap på ryggen (og måske en hjælpende hånd) uanset resultatet.

Vi kan føre lidt flere definitioner til listen:

[b:a23a09e519]Players:[/b:a23a09e519] Folk der bygger biler billigt, hurtigt og for sjov fordi det er en hobbybil man skal have det sjovt med, går gerne ad nye stier for at prøve ting af og/eller udvide horisonten.

[b:a23a09e519]Gamblers:[/b:a23a09e519] Folk der går imod de almindelige kendte måder at bygge bil på, bygger vanvittige ting som er sjove og spændende for os andre.

[b:a23a09e519]Wiseguys:[/b:a23a09e519] Folk der hovedsageligt kritiserer det andre har lavet, de ved det hele, kan det hele, men aldrig viser noget de selv har lavet.
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) Farmer Member
Ouch ! der fik jeg den.
I hear ya Morten. Og er egentlig osse enig med dig. Der hvor kæden hopper lidt af for mit vedkommende er, at hvis/når en eller anden beslutter sig for at lave en vogn, og så klamper den sammen, enten fordi man ikke har evnerne eller fordi økonomien ikke er til det, eller fordi man ikke gider gøre det rigtigt, Whatever, Så synes jeg det er synd. For nu har bilerne overlevetderes "brugstid" nogle bedre end andre. Så fortjener de IMHO at blive restaureret ordentligt.
Men der er lidt for meget det der : nu laver jeg bilen sådan. Skidt med hvor længe det holder, for vi laver nok noget andet til næste vinter. Det synes jeg ikke hjælper med til at fremme bilernes standeard. Og når der så endelig en gang imellem dukker en bil op til salg som bare er super restaureret og iorden hele vejen rundt, så får ejeren at vide at han må da ikke være rigtig klog at forlange sådan en pris. Det er jo bare en gammel Folkevogn.

Jeg har f.eks. SLET ikke evner til at svejse. Så det overlader jeg til en som kan det der. Så bygger jeg måske hans motor istedet.
Hilsen en sur gammel westjydsk Wiseguy :lol:
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwmorten VW-Guru
Godt ord igen..

Jeg er sikker på at alle laver deres biler så godt de kan mht. evner, tid, og økonomi.

Det med priser er sjovt, igår var der 3 der ringede til mig for at høre hvad en eller folkevognsdims er værd, enten fordi de ville sælge eller byde på noget.
-Vi lever i et frit marked..!
Priser bliver afgjort af udbud og efterspørgsel.
Der er ingen "faste" priser; delene (og bilerne) er af meget forskellig stand, og nogen ting er der mangel på til tider, overskud af til andre tider.

Alt for ofte ser man at folk har købt noget og derefter er blevet skuffet over stand/funktion, hvoffor er de det..?, de har jo selv købt det, så det er vel deres ansvar at kvaliteten er som de vil have den, ellers kunne de have købt noget andet..!

Det er købers ansvar at checke kvaliteten evt. med hjælp fra en "expert", sælger kan hjælpe så meget han kan, men det er jo ikke sikkert at ejeren/sælgeren er vidre kyndig.
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.