Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Passer en 2,0 CU-motor i en Type 2

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jensen Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Hej

Kan en 2,0 CU-motor monteres direkte i en Type 2 fra 78? Eller skal der laves om på køleblik, varmekasser, udstødning osv?

Jeg har fået at vide at jeg kan bruge gearkassen fra CU-motoren hvis jeg flytter det forreste stykke(skifte huset?) fra min gamle gearkasse(type 091) over, er det korrekt?

Hvad med koblings træk? Skal jeg bygge bilen om til hydraulisk træk, eller gearkassen om til kabel-træk?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
CU motoren passer IKKE direkte ind i en Bay. Koblingshusproblemet kan løses som du selv beskriver. Men du ska skære ret kraftigt i køleblikket. Hvis du har anhængertræk på kan std udstødningen simpelthen ikke være der. Du må lave noget selv. *Og selv uden anhængertræk er det et problem.
Koblingstrækket laver du bare med kabel..
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Tak for svaret.

Findes der en færdig udstødning, der kan bruges?
(permalink) Farmer Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg tror det ikke, men er dog ikke 100% sikker. Måske et 4-1 system kan være der. De 2 gange jeg har gjort nummeret, lavede vi et T1 grenrør om så det kunne montewres på T4 varmekasser, og så en potte ude på siden af motoren. Det var da lidt noget bøvl, men det kom egentlig til at virke rimeligt.
Har du droppet "74 mm" projektet?
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.