Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Ekstern oliekøler

Tags:
No tags yet.

(permalink) cabrio1303 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[size=12:3baf264121] [/size:3baf264121][font=Arial:3baf264121] [/font:3baf264121] :D

Godt nytår .

Jeg har fået fat i en 1835 ccm type 1 motor med limbach topstykker ( fra en motoriseret svæveflyver) og 2 dobbelte weber 40 mm motoren har kørt 0 km. Jeg skal have monteret ekstern oliekøler foran på min 1303 cabriolet.
Spørgsmålet er: skal jeg beholde min egen oliekøler og sætte udtag til slanger og oliefilter på oliepumpen ( kit-sæt) eller skal jeg sætte udtag til ekstern oliekøler på hvor original oliekøleren sidder,og skal jeg sætte større tandhjul i oliepumpen. Hvor meget ekstra olie ca. beregnes til ekstern oliekøler.
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Da luftstrømmen i blæserhuset dirigeres ned over cyl. 3 ved oliekøleren, må du ikke fjerne den . Monter ekstern køler ude foran med termostat på
og lav blokken til fullflow, kan laves med motor samlet ! så har du det rigtige sted at tage olieudtag til din køler + du kan montere et filter !
M Flow
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvordan laves fullflow med motor samlet..... er det noget med at sætte lufttryk på oliekanalerne - jeg synes det lyder lidt risikabelt ??!!

Og hvordan få man lukket kanalen fra oliepumpen -> oliekanalsystemet, det må da være svært at skære gevind der, når motoren samlet ??
For det er vel ikke bare nok at lukke oliepumpens udgangshul... man er vel også nødt til at lukke den ovennævnte oliekanal, for at undgå tab af olietryk når olien bliver sendt retur til motoren igen. ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:e51d0148ba="cabrio1303"][size=12:e51d0148ba] [/size:e51d0148ba][font=Arial:e51d0148ba] [/font:e51d0148ba] :D

Godt nytår .

Jeg har fået fat i en 1835 ccm type 1 motor med limbach topstykker ( fra en motoriseret svæveflyver) og 2 dobbelte weber 40 mm motoren har kørt 0 km. Jeg skal have monteret ekstern oliekøler foran på min 1303 cabriolet.
Spørgsmålet er: skal jeg beholde min egen oliekøler og sætte udtag til slanger og oliefilter på oliepumpen ( kit-sæt) eller skal jeg sætte udtag til ekstern oliekøler på hvor original oliekøleren sidder,og skal jeg sætte større tandhjul i oliepumpen. Hvor meget ekstra olie ca. beregnes til ekstern oliekøler.[/quote:e51d0148ba]
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fremgangsmåde til bearbejdning til full flow med motor samlet har Berg
beskrevet ! Oliekanal skal ikke lukkes , men hullet i oliepumpen .
Læs how to hotrod Vw`s og evt. et Berg katalog !!
M Flow.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:f916b644b6="M_Flow"]Fremgangsmåde til bearbejdning til full flow med motor samlet har Berg
beskrevet ! Oliekanal skal ikke lukkes , men hullet i oliepumpen .
Læs how to hotrod Vw`s og evt. et Berg katalog !!
M Flow.[/quote:f916b644b6]

Med fare for at blive høvlet totalt ned og stampet i jorden (da jeg udemærket er klar over det er "de store drenge" jeg her ligger mig ud med)...... så prøver jeg alligevel følgende spørgsmål/problemstilling:

Jeg har endnu ikke læst Berg´s udgivelser om oliesystemtet endnu.... men umiddelbart synes jeg da ikke det lyder særlig "Berg - agtigt" at hoppe over hvor gærdet er lavest.
Der vel risiko for at miste tryk ud gennem oliekanalen og tilbage "omkring" oliepumpen og ud i sumpen ... eller hva ???
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:a68c9d2b6d="Anonymous"][quote:a68c9d2b6d="M_Flow"]Fremgangsmåde til bearbejdning til full flow med motor samlet har Berg
beskrevet ! Oliekanal skal ikke lukkes , men hullet i oliepumpen .
Læs how to hotrod Vw`s og evt. et Berg katalog !!
M Flow.[/quote:a68c9d2b6d]

Med fare for at blive høvlet totalt ned og stampet i jorden (da jeg udemærket er klar over det er "de store drenge" jeg her ligger mig ud med)...... så prøver jeg alligevel følgende spørgsmål/problemstilling:

Jeg har endnu ikke læst Berg´s udgivelser om oliesystemtet endnu.... men umiddelbart synes jeg da ikke det lyder særlig "Berg - agtigt" at hoppe over hvor gærdet er lavest.
Der vel risiko for at miste tryk ud gennem oliekanalen og tilbage "omkring" oliepumpen og ud i sumpen ... eller hva ???[/quote:a68c9d2b6d]



hov jeg havde glemt at logge ind.... det var ikke fordi jeg ikke ville være ved mit indlæg
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
eller er det virkelig kun småtterier der kan tabes ud omkring pumpen (tryk) ??
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) 48ida Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:d7ba5857e7="Rasser"]eller er det virkelig kun småtterier der kan tabes ud omkring pumpen (tryk) ??[/quote:d7ba5857e7]

Det er bla. derfor der er en oring på BERGs oliepumper

Rene
(permalink) Rolf Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:fd4c00e4be="Rasser"]eller er det virkelig kun småtterier der kan tabes ud omkring pumpen (tryk) ??[/quote:fd4c00e4be]
Ja det er småtterier HVIS du har en oliepumpe som har det korrekte mål udvendigt på pumpehuset. Desværre er dette ikke en selvfølge...
Mål efter og lad være med at bare montere pumpen og så håbe det bedste.....
Mht at holde motoren nede i temperatur så kræver det lidt finlir med afskærmningen rundt om motoren [u:fd4c00e4be]for det skal være 100% iorden.[/u:fd4c00e4be] Rigtig mange sjusker med dette og desværre går det ud over motorens levetid.
Brug desuden blæserhus og blæser mm fra en 1302-03 og måske en type 4 oliekøler i blæserhuset istedet for den orginale. Det kræver dog lidt pladearbejde på "hundehuset" bagpå blæserhuset.

Literatur såsom "How to Hodrod your VW" bør være læst inden man begiver sig ud i en motorprojekt som ikke er absolut 100% original. Der står meget som måske ikke lige har relevans til det projekt man har i tankerne, men måske kunne det sætte tankerne igang om hvorfor det eks bør laves som forskrevet. Drag dog nytte af de erfaringer som nogle mennesker har samlet gennem årtier.
cabrio1303
God held med motoren, cabrio1303 8)
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Har selv læst "aircooled VW engine interchange manual" igennem, den giver en meget god forståelse for de fleste problemstillinger.... desuden har jeg læst noget af berg-litteraturen (her kan hentes rigtig mange gode tips.... og "not to do´s").... og så er der de hundredevise af supergode sider på nettet, og ikke mindst http://www.shoptalkforums.com - den er også uundværlig.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) M_Flow Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Som beskrevet i org. rep. bog så skal olie pumpen i blokken før den spændes helt sammen ,det er for at give en form for presspassn. om pumpen
(altså for at gøre den tæt), som 48 IDA skriver har Berg`s pumper en o ring til det samme. Derfor læs ALT du kan F
(permalink) Jensen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Her er Gene Bergs beskrivelse af montering af Full Flow uden at adskille motoren.

Reply

You must log in to post.