Mit første projekt
Bagdækkene jeg har fået sat på er 205/50/15.:) Hvis der er nogle (helst i Jylland) der ligger inde med nogle ca 175/50/15 til en billig penge, så sig endelig til. Jeg er aftager.:)
Det sidste billede er min finske bund, samt min Boble trailer sat overpå hinanden med en pressending ovenpå. Det er mine næste 2 projekter så snart jeg er færdig med min bil her.:)
I øvrigt, er der nogle der kan svejse meget meget lidt hernede omkring Grindsted. Der er et par småting som jeg skal have svejset. Det drejer sig om max 10 min.
-------------------------------------------
Michael
Jeg kom lige til at se at det da ved at være et "par" dage siden jeg har opdateret jer med fremgangen her.
Jeg har fået sat nye styrekugler både udvendig og indvendig på, samt bunden skruet på.
Skærme er også skruet på igen og styretøj sat til igen.
Derudover er jeg næsten færdig med elnettet. Har fået forbundet baglygter, blinklys hele vejen rundt, samt forlys er forbundet men ikke sat til endnu.
Derud over for jeg idag justeret bremser og styretøj (camber justering). Det bliver gjort det hele for 650kr.:) Det er 400kr billigere end ved de andre i byen.:)
Der kommer billeder lidt senere af det. Jeg har faktisk ikke rigtigt haft tid til at tage så mange billeder.:)
Målet er at den bliver færdig i denne månede. Det er jo heller ikke så meget jeg mangler tilbage. Sæder, døre, for- og bagklap, de sidste elnet. Så er den synsklar.
Michael
Det er godt nok de onde onde dæk du der har på. Ser ellers godt ud.
Vi i klub vest har da et medlem fra Grindsted hvis du skullle mangle lidt hjælp eller råd.
Så er det blevet tid til lidt flere billeder igen. Siden sidst er der sket en hel del.
Jeg har fået sat sæder i, dørene og bagklap er sat i. Forlygter er sat i, og testet.
Styretøjet er også blevet camber justeret og sporet.
Faktisk er jeg så langt at hvis det sidste el bliver færdig, så skal jeg til syn på tirsdag i næste uge.
Til sidst lige et par billeder.
Michael
Saatte, Jeg kunne da godt bruge en der havde forstand på elnet til at hjælpe mig med at gøre det færdigt. Boble (Jørgen) hjælper mig når han har tid, men jeg skulle jo gerne være færdig inden tirsdag.
Michael
Hej du
Lige en ting, du kan ikke få den synet med øjenskyggerne på.
Hilsen René
Tlf 40126767 efter kl 15 pga natholdsarb.
renejensen72@gmail.com
Sted: Bjerringbro Midtjylland
Se det vidste jeg ikke. Så ryger de af imorgen. Tak for tippet, Rene.:)
Michael
Der sker i øjeblikket en hel del, men der er ikke så meget at tage billeder af.
Igår blev jeg færdig med trækket. Jeg mangler dog lige at forbinde kablerne, men det gør jeg i weekenden.
Idag fik jeg ordnet det sidste ved bremserne. De var en smule utætte nede ved hovedcylenderen. Det er ordnet nu.
Jeg fik også sat kræningsstabilisatoren på.:) Den havde jeg nær glemt.
Og så selvfølgelig - speedometerkablet er nu også forbundet.
Nu mangler jeg blot lige en smule elnet (lang lys holder ikke fast, og så lys i speedometeret) og så evt et benzinfyr. Når det er gjort, ja, så er jeg færdig.:)
Det er jo heller ikke for tidligt. Den skal til syn på onsdag.:)
Michael
Hej MBechmann +- har du selv lavet dørbeklædningen ?
Grunden til at jeg spørger, er at jeg har en 1303 hvor der har siddet et par store højtalere i dørene, som ikke var med bilen da jeg købte den, - så jeg har overvejet at lave en eller andet løsning selv - når det jo skal være så dyrt at købe noget nyt fra fx csp
mvh Tonni
Hej Michael
Har du et bedre billede af beslaget der forbinder dit anhængertræk med kofangeren?
Jeg har et træk magen til, hvor beslaget mangler.
Jeg skal prøve, Kurt. Det er lidt svært at tage billeder fra den vinkel. Men jeg skal prøve.
Ellers var jeg idag til syn, og bilen blev kasseret.:(
Der var nogle småfejl som batteri ikke fastspændt, gennemføringsgummi til ledningerne, hornet var forbundet forkert. De fejl var småting, men de skal selvfølgelig laves.
Derud over var der at trækket var monteret forkert. I de beslag jeg har lavet, skal der et rør ind imellem. Dvs at når man sætter skruen i, skal den først igennem beslages overside, så et rør, derefter selve trækket, og til sidst en selvspændende møtrik. Jeg vidste ikke det med røret.
Den sidste ting er jeg noget sur over. Det er bremsen på venstre baghjul. Ok, bremserne skal være i orden, hvilket også er årsagen til at jeg havde besluttet at få en fagmand til at lave dem synsklare. MEN MEN MEN. Jeg gav 1400 plus moms for at få justeret bakkerne ud til trumlerne, og han mener han har gjort sit arbejde som han skulle!!! Det er jeg i den grad sur over, men der er ikke noget at gøre. Han har på regningen skrevet: Justering af bremser. Der skulle have stået: Justering af bremser så de blev synsklar.
Derfor har jeg nu aftalt med Jørgen (Boble) at vi skal gennemgå dem i starten af næste uge. Derefter køre jeg så til omsyn.
PS. Der var ingen problemer med den ovale bagrude, så længe jeg havde godkendelsen med.
Michael
Hej Michael...ærgerligt med bilen :cry: så må du sgu til Juelsminde på prøveplader :twisted:
M.v.h. Thomas
Dem har jeg ikke længere desværre. Jeg havde jo kun lejet dem for 1 dag af gangen.:(
Jeg har endnu ikke helt afgjort om jeg kommer til Juelsminde. Jeg skal flytte for min bror imorgen, så det kan være jeg er totalt smadret. Det ved jeg mere om imorgen aften.
Michael
Kunne du ikke mærke at den bremsede skævt inden du kørte til syn (altså efter den var blevet justeret for 1400,-..... et job der tager ca. ½-1 time at gøre - incl. justering af håndbremse - det er faneme dyrt !!!!)
Da jeg var til syn 1. gang med min kunne jeg godt mærke den bremsede lidt skævt, så jeg fik justeret så godt jeg magtede i sidste øjeblik - men der var stadig lidt der kunne mærkes.
Ved synet viste det sig så at den bremsede ca 20% skævt... men gik igennem!
Senere har jeg så fået drejet de org. tromler af og sat nye bakker på, og nu spiller det bare 112% ingen skævbremsning overhovedet, og masser af stopkraft!
Men kunne du virkelig ikke mærke det ?
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
WEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEE. Så har jeg en nysynet og indreg bil
Det er godt nok noget af et rush når man køre ud derfra i en bil man selv har bygget.:)
Først, Rasser, ang bremser. Dem jeg havde fået lavet det ved, sagde at det kun var fordi de skulle køres til. Jeg kunne da ikke i min vildeste fantasi havde forestillet mig at den slet ikke bremsede på venstre baghjul.
Løsningen var som du også gjorde. Jeg fik drejet tromlerne til. Skiverne foran fik også den helt store tur. De bremsede en smule skævt, og derfor blev de også lavet i orden.
Til sidst vil jeg blot sige TUSIND TUSIND TUSIND TAK FOR DEN ENORME HJ
Michael
godt arbejde michael - du er et levende bevis på at man kan hvis man vil... :D
Takker for ordnene Teodor. Du har så ganske ret. Bare tænk på at jeg for 6 mdr siden ikke engang havde skiftet olie på en bil nogensinde. Nu står jeg idag og har bygget min egen bil. Et eller andet sted så har jeg slet ikke fattet det endnu.:) Men det kommer vel.:)
Imorgen skal bagsæde og tæpper sættes i. Det samme skal øjenskyggerne.:) På lørdag skal jeg jo flytte til
Michael
Jeg har i de sidste par dage tænkt lidt på mit Cobra buggy projekt. For at få råd til det, lufter jeg lige tanken om at sælge min T1er her.
Bilen er nysynet og 99% rustfri (har et par meget små pletter hist og her), og der er skivebremser foran. Sportssæder, trærat og Momo trægearknop. Der følger en hjemmebygget højtalerkasse med VW logo i sædernes farver med. Der er også fuldt fungerene benzinfyr sat i den.
Prisen som jeg kunne tænke mig var 35.000,- kr. eller bud.
Jeg kunne evt godt være interesseret i at bytte med nogle dele til mit projekt.
1. Skivebremser til en t1 72
2. Justerbar forbro incl bærearme mm.
3. Sportssæder til en Cobra.:)
4. En T4 motor - gerne til renovering
5. En Cobra karos fra UK.:)
6. Sidst men ikke mindst, en Scooter 45 så jeg kan komme ind på Universitet.:) Jo nyere, jo bedre.
Michael