Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Hjææælp! Råd og vejledning ang

Tags:
No tags yet.

(permalink) ulrik Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej med jer!! Mit navn er Ulrik. Jeg er for nylig blevet ejer af min drømme bil, en god gammel trofast 51èr 1200tam. Vi stod og fik en garage snak. Blev enige om at nu hvor vi skulle have et nyt udseende, kunne vi også godt bruge lidt flere af de kære hestekræfter :twisted: . Mit spørgsmål er så følgene: Gør man noget for at forstærke rammen/karossen?? Er der nogen der har en seriøs motor/gear til salg?? Vil være meget-meget glad for lidt indput.. på forhånd tak! :D
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvad med bare at smadre bilen med en økse med det samme??!? :evil: Det er synd at sådan en bil bare havner i de helt forkerte hænder!! Gå hjem og skam dig!! øv...
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
8O

Det var da ellers et surt opstød.. kære gæst
(permalink) 1200 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hmm..."Gæst"..du har vist glemt at logge ind...
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg synes ideén er lækker... sæt igang!

der er hundredevis af ting du kan lave ved bilen:

Skiver for (og bag hvis du er rigtig vild), forbedret støddæmpning, afstiving af forakslen, nyere rammehoved (bærekugle forbro), montering af nyere gearkasse (eller endnu bedre - en forstærket udgave - eller simpelthen konvertere bunden til IRS), andre gearkasseophæng og beslag samt masser af små fifs og tricks som kan laves... (men som jeg slet ikke kender nok til endnu)

Bortset fra gearkasse og bremser er en 51´er jo ikke vanvittig meget forskellig fra de andre bobler.

Byg løs... og spørg
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Rasser - :oops: rammehoved og irs holder man sig langt fra en org split, som overhovedet muligt - det kan godt være det er en smule bedre .- men ikke ret meget - i mine øjne er man et fjols hvis man kommer frem med sån en bil - byg alt det om i vil - bare sørg for at alt der skal skæres og svejses i for at den kan bli org igen holder man sine beskidte tommeltotter fra - den er kun det halve værd hvis den er ombygget når den skal sælges igen- uanset hvor fed og regget den er - det er en SPAND i forhold til en org bil - og jeg er ikke en blå kasket - jeg bygger bare om med omtanke - irs og bærekugleforbro er ikke en skid bedre end alt andet - hvis det andet VIRKER SOM DET SKAL , så bare byg om - men brug hovedet - der er sgu fjolser nok her i danmark der har splittet fine biler ad - dem gider vi sgu ikke se på mere ... :wink: Fuck jer :twisted:

man kan sgu godt bygge en fed og hurtig bil uden at ødelægge den - det har de gjort i orange county calif i 40 år - hvorfor skal danskere så være nogen fjolser - de er jo kun halv så fede når det kommer til stykket ...
og kører kun halv så godt og hurtigt - lusede amatører :mrgreen:

Costum cars are fine - but old originals with a twist of style and speed - are for the real man :P

og style og speed er i dette tilfælde :
motor og udstødning
bremser for og bag
dæmperer og stabilisatorer og ophæng
gearkasse
sænkningsforbro og spindler
rat og gearstang tidstypisk
hjul og dæk tidstypisk no fucking 15"+ de er til pølsetyskerer, buggyaber og mcpherson optimister 8)

Og THAT*S IT



altsammen ting der kan skrues af og på uden at ødelægge bilen , resten lader man sgu være på sån en fin gammel bil - hvis den altså ikke skal være en spand som så mange andre :?

også ligger man de afmonterede dele pænt hen på hylden - så de er klar til at blive sat på igen - når der er en seriøs mand der er klar til at købe bilen - man sælger dem sgu ikke - heller ikke selvom man er en fattig lus.

der er nok nogen der kunne tænke sig et autometer - men kan en rigtig man ikke føle sine omdrejninger ???? det er da noget teknoskrammel i en fin gammel racer - er det ik ??? his det skal være så find da noget der ser ordentligt ud.

Også lige en sidste detalje - hvis du vil ha en bil de fleste vil syntes om .

FARVEN !!! - der var engang en fabrik hvor de designede biler - i afdelingen var der ca 100 medarbejder - de snakkede frem og tilbage i mange dage om hvilken farve der var bedste egnet til den her model , og de blev næsten allesammen enige om de farver vi ved og ser i dag - så kommer der en lille danske klaphat af en dreng - og sir til sig selv - jeg vil ha den metal flake candy grøn metallic - for det er alle de nye biler i dag - så det syntes alle er fedt - ja sikkert nok - bare ikke til en gammel bil - der er sgu en grund til at den har den farve den har 8O
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Der må jeg holde med Ib. Køb en fra sidst i tredserne og byg vildt og voldsomt på dem. Boblerne fra først i 50'erne er ved at være sjældne. Tænk jer godt om.

Lennart
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tøsedrenge :wink:
:wink:
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:6879fabda1="Rasser"]Tøsedrenge :wink:
:wink:[/quote:6879fabda1]

correction ---- kloge drenge :mrgreen:
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Rasser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:ae805b205a="Bornholmer"][quote:ae805b205a="Rasser"]Tøsedrenge :wink:
:wink:[/quote:ae805b205a]

correction ---- kloge drenge :mrgreen:[/quote:ae805b205a]

Hehe.... jeg tænkte nok det kunne få jer op af stolene!!!!!!! :lol:
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu ikke så sippede drenge!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja Rasser - jeg er jo godt nok selv ved at blive en "kigger" her på nettet - som visse andre - men der er stadig ting der kan hidse mig op nok til at jeg må skrive et par ord i ny og næ :P så det gør jeg - håber det hjælper en gammel fin og sjælden bil på vej i den rigtige retning
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Fedt projekt! Men som nævnt, så gør det med stil... noget i retning af det danborn nævner.
Jeg har et sæt konidæmbere der passer på din bil tilsalg... (undervognsdele)

Duus
(permalink) hendrixxx Member
Skrev for 20 years siden | | | |
blasfemi......der er så godt som ingen tilbage af de biler og så "ødelægge" den.....jeg mangler ord!!!! jeg har en 67'er baja med div. som er ved at være færdig.....byt med mig hvis du vil have noget ombygget

hendrixxx
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hmmm.. Nu skrev fyren med bilen jo egentligt bare oprindeligt, at han måske godt kunne tænke sig nogle flere heste i bilen..

Der er jo altså aldrig blevet snakket om "turbo-kits" m.v (et nyt udseende kunne jo være at bilen er blevet malet elfenbens-hvid, eller hvad ved jeg)

Så giv ham da lige en chance.. :)
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg ville også holde mig til danborns forslag. der skal jo ikke laves nogle konstruktive ændringer som han forespørger i sit første indlæg. S
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Keep it real..
Køb nogle kvalitets stumper og rig bilen op så der stadig er vandring i undervognen (Ellers rasler den fra hinanden og vil også køre som en forskruet balje)

Som Jesper siger:

Nyere gearkasse med bus næse (bolt on)
1600++ motor med lidt af det gode lir i
Dropspindler + evt. en justerbar forbro og gode dæmpere (IKKE stenhårde baneracer dæmpere som mange folk tror er et hit)
Kast nyere 5x205 tromlebremser på (brede bakker) eller evt. hvis der er penge et csp skivebremsesæt.
Opgrader evt. med nogle coole hjul (sprintstars,BRM og lign..)

Alt sammen er bolt on og kan laves org på en weekend..

Så får du en supercool bil med gode køreegenskaber og din bil komme til at virke noget bedre end mange andre ombyggede biler.. Det bedste er næsten dropspindlerne som er et must til en sænket Type1/T2.. Vent hellere med den justerbare forbro og start med spindlerne hvis pengene ikke er til begge dele..

Vi kom lidt væk fra emnet Motor men hvis du vil holde dig til "nostalgi" tuning så er der jo ikke så meget at vælge imellem.. Søg evt. på google efter info om Judson, Theo Decker, Speedwell, MAG, Empi, Shorrock og lign..

Men det er jo som så meget andet her i verden at udbud og efterspørgsel sætter prisen og disse grejer er højt eftertragtede... Vil du bare have lidt mere power og er ligeglad med at det bliver lidt et nyere look så er 1600++cc med et par karbs og lign da en nem og "billig" mulighed for at hente nogle hk..

Nå vi må hellere holde her og lade dig komme med lidt mere input inden tråden går helt i "Race" og lign..
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg er også en smule rystet. Hvordan kan man tænke på at bygge en sjælden bil om? Det er da en skam uden lige. De skal stå fuldstændigt originalt (eller tæt på i hvert fald). Det er jo nostalgi.

Når det så er sagt, så ville jeg selv nok enten følge Danborg eller også sætte en NOS turbo på. Det ville give lidt extra krafter og samtidig holde bilen i original stand.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:034c3103ca="hendrixxx"]blasfemi......der er så godt som ingen tilbage af de biler og så "ødelægge" den.....jeg mangler ord!!!! jeg har en 67'er baja med div. som er ved at være færdig.....byt med mig hvis du vil have noget ombygget

hendrixxx[/quote:034c3103ca]
Du skal vist ikke snakke om blasfemi med en 67'er baja.
En 67'er betragtes af mange som den fineste årgang overhovedet, det er en "one year only" med den helt rigtige blanding af nostalgi og "moderne" teknik.
En 51'er er efter min mening den smukkeste bil at cal looke, og det har ikke noget med ødelæggelse at gøre, men det drejer sig om at forfine og forbedre bilen skånsomt og med respekt.

"Jeg har selv en BAJA!! Jeg mangler ord..."
-------------------------------------------
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:b68a091c04="Mbechmann"]'
Når det så er sagt, så ville jeg selv nok enten følge Danborg eller også sætte en NOS turbo på. Det ville give lidt extra krafter og samtidig holde bilen i original stand.[/quote:b68a091c04]

En NOS Turbo??? Sådan en vil jeg godt have hvis du lige ved hvor man køber dem henne?? Så vidt jeg ved er der da vist ikke noget der hedder org. turbo til en 51èr?? Og Hvad vil du turbocharge?? En 25hk motor??? HAHA Ja goddag mand økseskaft! HAAAALLO var du i byen til sent igår??

:lol:

:wink: Heeep hey
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
LOL "HAAAALLO var du i byen til sent igår??" Ja det blev lidt sent igår. Faktisk 4 inden jeg endelig kom hjem:)

Det jeg mente var selvfølgelig en judson turbo eller lign.

Sorry, Min skrivestave:)
-------------------------------------------
Michael
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Judson Turbo??? For satan da.. *GGG* det må have været meget sent.. Judsonèn er en kompressor.. Men ok vi forstår hvad du mener..
Du skal lige tænke på at en splitgearkasse er noget "C R A P" den er usynket og skurer igennem gearne.. Det kører altså ikke fedt med ret meget mere end de originale 25hk.. En anden ting er at en 25hk er mig bekendt uden accelerations pumpe så den er sgu heller ikke særlig festligt.. Altså kan man ikke bare "floor it" når man kører.. Den skal tages ligeså langsomt får at kunne hive gassen..

En Judson er dyr og den er vist mere pynt end performance.. Skruer du en Judson på en 25hk er chancen også stor for at motoren springer i luften og man kan jo ikke ligefrem sige at det flyder med 25hk motordele rundt omkring..

Derfor hiv motoren ud og opgrader til noget med 50hk eller mere som standard.. På den måde ødelægger man ikke org. motoren og man sparer sgu også lige de 7-8kilo til kompressoren.. :lol:

Bare min mening om tingene.. Det er sgu mere svineri at blæse org. motorer i smadder end at baske en 1600 i med 2karbs!

Og tag lige og stop den blasfemi snak skråt op.. Der var jo ikke snak om at fjerne tagrenderne og skære røven af den.. En split holder sgu fint til at køre sænket med smarte hjul + en 1600 med 80hk.. Og når nu farfar blå kasket skal købe den skruer du jo bare std. hjul,motor og forbro på den igen.. Og vupti ingen skade sket og så har du jo stadig alt liret til at skrue på din nyindkøbte Hebmüller eller kübelwagen.. 8O Er i med på den???
(permalink) Allan_Wind Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Lige en kommentar til Kasper og Jesper og ????. Det der trik med Bus gearkasse næsen, kan man ikke benytte på en split. Gearkassen monteres helt anderledes, og det er nødvendigt med en konstruktiv ændring i form af en påsvejsning af en nyere montering til gearkasse ophænget.

Ud over det, så er min kommentar til projektet bare. Gør lige hvad du vil! Det her er squ ikke en religion, men en hobby. Jeg kender utallige hardcore veteranfolk som har flere projekter stående, som en dag skal renoveres til 100% original stand, men der sker ikke en skid. Jeg vil da langt hellere se bilerne på gaden. Originale eller ej.

Så sjælden er en split altså heller ikke!
-------------------------------------------
Type 1 1956 Ragtop, Karmann Ghia Coupe 1957, Karmann Cab 1957 + (1963 Stingray :-)
(permalink) MitchBuchannon Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du har ret Allan.. Det tænkte jeg ikke lige over.. Men så må man jo opgradere lidt.. :lol: Sorry my bad!
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 20 years siden | | | |
Come on! Der er jo ingen her der ved hvilken 51'er vi snakker om! den ku' jo være svejset i hovede og r**, men en ny gearkasse, store lygter og hvad ved ved jeg!...
Af alle de 51'er der er i DK er der jo ikke ret mange Custom Lookere vel!
Men når vi snakker Buggy'er så er det ok de er så gamle så muligt!
eller en 55'er, 56'er så er det også ok!!...Hmmm

Lad os liiige høre hvad Ulrik har af spørgsmål og så svare hvis man har et bud...Og ikke stå som dommere over hvad man kan eller ikke kan...


Og lad os så stoppe den her!

Jesper
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389

Reply »

You must log in to post.