Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  BENZIN

Tags:
No tags yet.

(permalink) TLS Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej nu skal man jo snart ud at køre, da jeg købte min VW T1 1959
sidste år var der jo benzin på. Hvad skal man køre på, skal det være
98 eller 95 med bly. Hvis man køber dette blyerstatning og kommer
i er det lige så godt at køre på. For det er jo ikke mange der har
benzin med bly i. Har i ed godt råd.
MVH TLS.
-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Godt nok en gammel bil. Den vil jeg gerne se billeder af:) :) :)

Ang. benzin. Jeg køre selv på 95 blyfri, uden nogen erstatning. Det køre den fint med.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) dRjENSEN Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis det er en standard motor der ligger i, burde 92 blyfri vel egentligt være fint nok?!

---

Lille sidespørgsmål: Hvordan kan det være de gør et stort nummer ud af at deres ombytter motorer kan køre på blyfri benzin i engelske blade?
(permalink) Steven Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Jeg kører med 95 blyfri med blyerstatning. Det mener jeg er det bedste hvis ikke man kører på 98 med bly. Blyerstatningen koster ikke så meget.
Min VW er fra 1956.

Hilsen Steven.
(permalink) JBI Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har studeret indlægene på vwnettet meget og husker et indlæg fra frank andersen: de har kørt blyfri i usa siden 70érne, og de kører stadig.....
(permalink) kummefryser Member
Skrev for 20 years siden | | | |
når jeg kigger i instruktionbogen til min 25Hk 1953 oval står der oktantal 74 den gang ku den køre på næsten alt ? :roll:

men det var jo osse før blyfri kom på mode

idag får den bare 92 blyfri med en sat bly guf i
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
skal der ikke bly erstatning I bilen når man kører med originale ventilsæder???

hvis man ikke har nyrere ventilsæder i sin motor så vil jeg da klart anbefale blytilsætning. blyens formål er jo nettop at smøre den gammeldags ventil sæde type. de biler der kan køre uden har vistnok titanium ventil sæder.

kører man uden på en gammel motor skal ventilerne stilles oftere grundet det størere slid.

dette er teorien bag blyet.

det rent praktiske må andre svare på. jeg vil dog ikke undlade blytilsætningen i min buggy.
(permalink) TLS Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej jeg glemte at skrive at min motor er en standard 1200 industrimotor
12v 34Hp. Men jeg vil nok køre på 95 og komme
blyerstatning i.
MVH TLS
-------------------------------------------
Syddjurs
tlsunder@outlook.dk
(permalink) bugservice Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej
alle vores kunder anbefaler vi at køre med 92
blyfri og vi har ingen problemer haft,det der afgør
om man kan køre blyfri er kvaliteten på ventiler/
sæder og det findes ikke bedre end det der
sidder i en gammel vw
MVH Dennis
vw bug service
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
jeg har også altid kørt blyfri. ingen prob's der.

Lennart
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
virker søgefunktionen ikke..? - prøv at søge på blyfri..!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707

Reply

You must log in to post.