Motorvibrationer
Motoren i min Ghia vibrerer en del ved høje omdrejninger. Det virker ikke som om det er blæseren der er i ubalance.
Den kører og trækker fint - det er en 1300cc F-motor.
Hvad er den mest sandsynlige forklaring ?? 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
måske krumtappen skal balanceres sammen med svinghjul og kobling? der er også noget med at afbalancerings hullerne i koblingen skal sidde modsat af hullerne i svinghjulet.
Lennart
eller noget tændings halløj der driller...hvis det er noget der er kommet lidt efter lidt er det nok ikke noget med afballancering
HEJ
KIG i din blæser der ligger helt sikkert et stk papir /blade eller lign. der skal ikke særlig meget til før den er i ubalance og så lyder den ikke godt
MVH Dennis
Hej
Kan det ikke være motorophængene der skal skiftes. De kan godt blive møre. Så ryster motoren lidt.
Hilsen Steven.
mener du ikke gearkasse ophænget? motoren hænger jo i gearkassen, eller er jeg helt forkert på den
Lennart
[quote:84b566d4e2="Haardberg"]mener du ikke gearkasse ophænget? motoren hænger jo i gearkassen, eller er jeg helt forkert på den
Lennart[/quote:84b566d4e2]
Hej Lennart
Det kan godt passe, ved bare det blev lavet på en Type 1 jeg har haft fordi den rystede lidt.
Hilsen Steven.
Hej og tak for svarene - jeg tror ikke det er ophængene. Det problem kender jeg fra min Type 1. Som sagt synes jeg ikke det kommer fra blæserhjulet, men mere fra selve motoren.
Hvis det var et tændingsproblem, burde man så ikke kunne mærke det ved lavere omdrejninger også ?? 8O
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
[quote:054bbc4711="Steven"]Hej
Kan det ikke være motorophængene der skal skiftes. De kan godt blive møre. Så ryster motoren lidt.
Hilsen Steven.[/quote:054bbc4711]
Både motor- og gearkasseophæng er helt nye...
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
[quote:820ed09498="bug_service"]HEJ
KIG i din blæser der ligger helt sikkert et stk papir /blade eller lign. der skal ikke særlig meget til før den er i ubalance og så lyder den ikke godt
MVH Dennis[/quote:820ed09498]
Jeg har prøvet at fjerne ventilatorremmen for at udelukke blæserproblemer og motoren vibrerer stadig ved høje omdrejninger.
Hvis det er krumtap eller andet, der er i ubalance, smadrer jeg å ikke lejerne ved at blive ved med at køre med den ??
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Jo, det er da ikke sundt for lejernes levetid
mvh
Henrik
prøv at tag tændingen fra en cylinder af gangen, det kan være at den ikke tænder ordenligt på en af dem, og det kan godt give rystelser hvis den kun køre på 3cylindre
Motoren har selv løst problemet - den har lige smidt en ventil !!!!
PIS..... :cry: :cry: :cry: :cry:
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
NU er jeg helt rundt på gulvet. Jeg ville checke ventilspillerummet og på cyl 1 var der ingen spillerum overhovedet på indsugningsventilen. Jeg kunne blive ved med at skrue stilleskruen ud og ventilen fulgte bare med op. Jeg var derfor overbevist om at ventilen var knækket.Motoren havde også en uhyggelig klakkende lyd.
Nu har jeg løsnet topstykket og ventilerne fejler tilsyneladende intet. De er måske lidt anløbne eller rustne. Stemplet har et mærkeligt hvidt lag, der er brændt fast ud for ventilerne, men ser ellers ok ud. Det anden stempel har ingen belægning. Der er heller ikke noget at se på stødstængerne.
Hvad f..... er der så galt, kan det være nede i knasten ??
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Det lyder umiddelbart som om du har forsøgt at justere ventilerne på den pågældende cylinder uden at stemplet har stået i den rette stilling, dvs. knasten knasten var ved at åbne eller lukke ventilen.
Juster ventiler:
Når din motor er begyndt at køre dårligt, eller når den lyder som om der ligger en håndfuld møtrikker nede i den og triller rundt, eller når du har kørt ca. 5000 km siden sidst, skal der justeres ventiler:
Start med at tage fordelerdækslet af og drej motoren til rotoren peger på tændkablet til cylinder 1 (så står tændingsmærket på remskiven opad), justér så indsug- og udstødningsventil på cylinder 1 (0,15mm, kold moter).
Drej så motoren en halv omgang mod uret (tændingsmærket er nu nedad), og justér ventilerne på cylinder 2, derefter en halv omgang mod uret og justér på cylinder 3, og en halv omgang til så nr. 4. Simpelt ikke?
Når du så alligevel ligger og roder under bilen, så skift lige olien!
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
Ja, jeg ved godt det lyder dumt og det var lidt sent, så sker der noget, der ikke skulle kunne lade sig gøre..
Men det forklarer vel ikke den mærkelig lyd fra motoren, det var blevet værre og værre F
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn