Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Kan man plane et topstyk???

Tags:
No tags yet.

(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej jeg husker ikke præcis hvad du og jeg sagde da vi handlede... desværre... men jeg husker noget med alustænger - er det mon det du tænker på ? du synes det var en god idé med hårdede alustødstænger sammen med remmeles enkelt fjedre!!?? men er det ikke lidt en lappe løsning ??!!

Men jeg husker dog at vi snakkede om 63-6400 omdr og at jeg i hvert fald nok ville komme derop omkring at runde(det sagde du).... det havde du for så vidt også ret i - jeg kom derop! Men at der så kun er omkring 200 rpm indtil ventilerne begynder at svømme (MEGET).... det er for mig uacceptabelt!
Og du ved også godt at når først ventilerne har været oppe at svømme - så bliver fjedrene ikke ligefrem stærkere.

>>Det var netop de stødstænger jeg omtalte. Og det er IKKE en lappeløsning. - Mindre vægt, mindre slid, mere effekt. En anden ting er, om du er sikker på din omdr. tæller passer (?) Det lyder af mere end 63-6400 omdr. Nærmere små 7K.
Men , må da osse sige at jeg ikke har prøvet setuppet på Engle. Men kun Scat og Web men med ligeså meget eller mere løft. Og der virker det perfekt. Prøv osse lige at regne lidt på hvor meget vægt 22 gr. (helt nøjagtigt) bliver ved 6500 omdr. - Du blir overrasket.
men sæt nu de dobbelte fjedre i, så er du da sikker på den side :wink:
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg må holde lidt med Torben. Men nu må du ikke blive sur Rasser. Det er ikke for at hakke, skælde ud eller andet.
Men hvis du vil behandle din motor som på videoen, så får du en lang sommer. Du burde måske overveje at tune på noget mere moderne.
Selvfølgelig skal du lave din ventilmekanisme så du kan køre. Men den behandling du giver den er dumt. Første gang den flyder er OK, men du bliver ved. Jeg har da også engang bygget en Type4 motor efter anvisninger fra et tysk firma. Med en 324 graders knast og enkeltfjedre. Den flød da også første gang den kom op på 6700. Men så lod jeg da bare være og kørte pænere til jeg fik nogen andre fjedre. Jeg har ikke så mange penge at jeg har råd til bare at holde på.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.