Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  T 4 motor projekt

Tags:

124
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
vor meget yder en bus motor (pandakage motor) på 1700 ccm og hvor dyr er den i reservdele i forhold til type 1.

hvad kalder man busmotore er typ 3 eller 4.

Hilsner derude
(permalink) karmannjepster Member
Skrev for 20 years siden | | | |
en bus motor er en typ.4 der står bogstaver foran motornummeret .
V 1700ccm 68hk
z 1700- 68hk
eb 1700- 72 hk
ea 1700- 80 hk
w 1700 80hk
ca 1700 66hk
at 1800- 75hk
ec 1800-76hk


an 1800- 68hk
ap 1800- 68hk
gb 2000- 100hk
cu 2000- 70hk
cv 2000- 70hk
gd 2000- 70hk
ge 2000- 70hk
cj 2000- 70hk :wink:
(permalink) Rolf Member
Skrev for 20 years siden | | | |
intet passer på den type motor og en type 1 motor.

Type 4 motorer er "panekage" motorer som er fra
VW 411-412, VW type 2 som tilvalg i danmark efter 1972.
De samme motorer findes også i Porsche 914 hvor der
dog fandtes en 100 hk 2,0L motor. Type 4 motorene er enten
1700, 1800, 2000 cc. Kun 1700, 1800 cc motorer blev brugt
VW 411-412 bilerne. 2000cc kom i busserne vistnok i 75 og
forsatte helt op til 82 dog med nogle ændringer.
Mere info:
http://www.tunacan.net/t4
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok lækkert men hvad med reservedelene

har fået tilbudt en type 4 motor fra en bus. gratis- den var vist på 1700 men den ligner lidt noget der er løgn. men ikke så meget rust aligevel. den drejer vist rund og sådan noget.

nogle nye dele skal nok bruges. men hvad koster de i forhold til type 1 dele.

er rimeligt blank inden for bus motorere.

takker for svarerene det er noget jeg er glad for at folk gidder at hjælpe med. så tak til karmannjepster
og Rolf
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Delene er dyrere!
Se blandt andet hvad de har hos CSP under motor-dele.
Se også her Ahnendorp

Mvh
Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvad er så det her for en motor
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
eller er det forkert sted


og dette mærke vil det sige at der er hyrdauliske løftere.?

er det standart på alle type 4 motore
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:0c998cab28="Rolf"]Type 4 motorene er enten
1700, 1800, 2000 cc. Kun 1700, 1800 cc motorer blev brugt
VW 411-412 bilerne. 2000cc kom i busserne vistnok i 75 og
forsatte helt op til 82 dog med nogle ændringer.
Mere info:
[b:0c998cab28]www.tunacan.net/t4[/b:0c998cab28][/quote:0c998cab28]

Kig på dette link Rolf nævner. Der er sprængfyldt med info om T4 motore. Du kan læse detaljer de forskellige versioner osv osv...Klik her for at læse om Hydrauliske ventil-fætre:
Hydrauliske ventilløftere

/Anders
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
kald mig en idiot men jeg kan ikke finde de detaljer om motor versionerne.
(permalink) AndersHH Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:o
-Det står der heller ikke direkte, du er nød til at snuse lidt rundt...
Om T4

Forskellige topstykker
-------------------------------------------
Birkerød
1974 VW 1303/1300 ccm
the_lawnmower(bummelum)hotmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Du mangler lige nøjagtigt at rense motornummeret, så man kan se bogstavet foran.
Nej alle type4 har, heldigvis, ikke hydrauliske løftere
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er det det trykte eller det bankede nummer du mener frank.

det trykte det ender med et E

det andet har vist ikke noget nummer
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hvis du mener det på papirsedlen, så er det nok nummeret på den. Det starter med 039- så det er nok en Pårsche-seddel.
Nej jeg mener selvfølgelig motornummeret som du har sendt billeder med af. Altså det der er banket i blokken
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
altså så var det det rødt indhegnede jeg mente, ikke papirs lappen dooh.

ej der hvor jeg har rarmmet ind med grøn der er bare et stykke støbegods og ingen bogstaver eller tal. har lige tjekket.

men så må jeg jo bare splitte den ad i stumper. så kan jeg selv måle mig frem.

:P

men den skal aligevel have en gang overhaling.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Det er nu nok en 2L 70HK busmotor, men du kan jo altid bruge krumtappen og plejlstængerne
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) MchAlf Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa

Var lige i arkivet.

Motor nr. 127 007483 er en 1.8 L industri motor med enkelt karb.( midt mont. )

Der er nok tale om en sammenbygning af forskellige del i forbindelse med en " renovation " af motor.

Den eneste måde at være sikker på er at skille den ad og måle efter.


Mch.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:c1c8fbf2d4="Frank_Andersen"] men du kan jo altid bruge krumtappen og plejlstængerne[/quote:c1c8fbf2d4]

det var for sjov ik.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Pandakage-motor ? :lol:
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ok lækkert MchAlf

så ved jeg da det. takker.

hvilker register var det du kiggede i.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja. - Køleblik siger > 79 T4. Karburatorer ligner ditto (det må være en udgave af 34 mm PICT3-4)
Kobling er 228mm. = 2,0 bus.
Er udst. porten oval til kobberpakning eller nærmest rektangulær til alm type pakning.
Begge typer toppe er udmærkede at arbejde videre på, hvis ellers de er uden revner i udst. kanalen.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
udstødningen er oval og der var en kobber pakning på da jeg pillede den gamle Meget rustne varmekanal af.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Varmekasse, varmekanalen sidder forhåbenligt under karrosseriet.
Og nej min bemærkning om krumtap og plejlstænger var da ikke for sjov. For 20 år siden da jeg byggede min første 2,0 type4, skulle man da næsten være parat til at ofte højre arm for at eje sådan en.
Så skulle man lige finde en personvognsblok med en knast, der ikke var beregnet til hydrauliske løftere og et sæt 412S topper og karburatorer. Her i dag fortryder man jo at man solgte sådan en motor.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
nej varmekanalerne sad på motoren da jeg fik den men de var døde. afgået en stille død som konsekvens af salt.

nå en personvogsnblok hvad er der galt med en industriblok- udover at den self. er blevet tæsket.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Varmekanaler er den del af et folkevogns-karrosseri der ville hedde paneler på en anden bil. Altså underkanten af bilen. Nogen kalder dem panelkasser. Det har folk i Aalborg så omdøbt til "kanelbasser" Begge navne er jo lige forkerte.
Varmekasser er varmevekslerne der sidder på motoren. Og herfra bliver varmen blæst ind i bilen igennem, ja, varmekanalerne.
Grunden til at vi brugte personvognsblokke, var forskellige detaljer omkring oliepåfyldning mv. Derudover havde vi ikke tillid til at VW lavede om på olietrykskanaler og ventiler, samtidig med at vi kunne se at motorene ikke længere kunne holde. Altså dem med hydrauliske løftere.
Om din industriblok er god, kan du jo først se når den bliver skilt ad. Hvorfor skulle den have fået "tæsk" De er jo ofte neddroslede og kører jævnt og varmt når de kører.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
ja det ved jeg så ikke lige hvorfor at den skulle være blevet.

men jeg skiller den nok ad omkring 6-7 juli der må jeg igen have tid måske allerede omkring d. 20-23 juni.
så skal jeg nok tage nogle billeder så alle de kloge hoveder kan forklare mig hvordan og hvorledes det hænger sammen altsammen.

124

Reply »

You must log in to post.