vor meget yder en bus motor (pandakage motor) på 1700 ccm og hvor dyr er den i reservdele i forhold til type 1.
hvad kalder man busmotore er typ 3 eller 4.
Hilsner derude
(permalink)karmannjepsterMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
en bus motor er en typ.4 der står bogstaver foran motornummeret .
V 1700ccm 68hk
z 1700- 68hk
eb 1700- 72 hk
ea 1700- 80 hk
w 1700 80hk
ca 1700 66hk
at 1800- 75hk
ec 1800-76hk
an 1800- 68hk
ap 1800- 68hk
gb 2000- 100hk
cu 2000- 70hk
cv 2000- 70hk
gd 2000- 70hk
ge 2000- 70hk
cj 2000- 70hk :wink:
intet passer på den type motor og en type 1 motor.
Type 4 motorer er "panekage" motorer som er fra
VW 411-412, VW type 2 som tilvalg i danmark efter 1972.
De samme motorer findes også i Porsche 914 hvor der
dog fandtes en 100 hk 2,0L motor. Type 4 motorene er enten
1700, 1800, 2000 cc. Kun 1700, 1800 cc motorer blev brugt
VW 411-412 bilerne. 2000cc kom i busserne vistnok i 75 og
forsatte helt op til 82 dog med nogle ændringer.
Mere info:
http://www.tunacan.net/t4
har fået tilbudt en type 4 motor fra en bus. gratis- den var vist på 1700 men den ligner lidt noget der er løgn. men ikke så meget rust aligevel. den drejer vist rund og sådan noget.
nogle nye dele skal nok bruges. men hvad koster de i forhold til type 1 dele.
er rimeligt blank inden for bus motorere.
takker for svarerene det er noget jeg er glad for at folk gidder at hjælpe med. så tak til karmannjepster
og Rolf
[quote:0c998cab28="Rolf"]Type 4 motorene er enten
1700, 1800, 2000 cc. Kun 1700, 1800 cc motorer blev brugt
VW 411-412 bilerne. 2000cc kom i busserne vistnok i 75 og
forsatte helt op til 82 dog med nogle ændringer.
Mere info:
[b:0c998cab28]www.tunacan.net/t4[/b:0c998cab28][/quote:0c998cab28]
Kig på dette link Rolf nævner. Der er sprængfyldt med info om T4 motore. Du kan læse detaljer de forskellige versioner osv osv...Klik her for at læse om Hydrauliske ventil-fætre:
Hydrauliske ventilløftere
er det det trykte eller det bankede nummer du mener frank.
det trykte det ender med et E
det andet har vist ikke noget nummer
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Hvis du mener det på papirsedlen, så er det nok nummeret på den. Det starter med 039- så det er nok en Pårsche-seddel.
Nej jeg mener selvfølgelig motornummeret som du har sendt billeder med af. Altså det der er banket i blokken
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Ja. - Køleblik siger > 79 T4. Karburatorer ligner ditto (det må være en udgave af 34 mm PICT3-4)
Kobling er 228mm. = 2,0 bus.
Er udst. porten oval til kobberpakning eller nærmest rektangulær til alm type pakning.
Begge typer toppe er udmærkede at arbejde videre på, hvis ellers de er uden revner i udst. kanalen.
T.
udstødningen er oval og der var en kobber pakning på da jeg pillede den gamle Meget rustne varmekanal af.
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Varmekasse, varmekanalen sidder forhåbenligt under karrosseriet.
Og nej min bemærkning om krumtap og plejlstænger var da ikke for sjov. For 20 år siden da jeg byggede min første 2,0 type4, skulle man da næsten være parat til at ofte højre arm for at eje sådan en.
Så skulle man lige finde en personvognsblok med en knast, der ikke var beregnet til hydrauliske løftere og et sæt 412S topper og karburatorer. Her i dag fortryder man jo at man solgte sådan en motor.
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
nej varmekanalerne sad på motoren da jeg fik den men de var døde. afgået en stille død som konsekvens af salt.
nå en personvogsnblok hvad er der galt med en industriblok- udover at den self. er blevet tæsket.
(permalink)Frank_AndersenMember
Skrev for 20 years siden
| | | |
Varmekanaler er den del af et folkevogns-karrosseri der ville hedde paneler på en anden bil. Altså underkanten af bilen. Nogen kalder dem panelkasser. Det har folk i Aalborg så omdøbt til "kanelbasser" Begge navne er jo lige forkerte.
Varmekasser er varmevekslerne der sidder på motoren. Og herfra bliver varmen blæst ind i bilen igennem, ja, varmekanalerne.
Grunden til at vi brugte personvognsblokke, var forskellige detaljer omkring oliepåfyldning mv. Derudover havde vi ikke tillid til at VW lavede om på olietrykskanaler og ventiler, samtidig med at vi kunne se at motorene ikke længere kunne holde. Altså dem med hydrauliske løftere.
Om din industriblok er god, kan du jo først se når den bliver skilt ad. Hvorfor skulle den have fået "tæsk" De er jo ofte neddroslede og kører jævnt og varmt når de kører.
------------------------------------------- Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
ja det ved jeg så ikke lige hvorfor at den skulle være blevet.
men jeg skiller den nok ad omkring 6-7 juli der må jeg igen have tid måske allerede omkring d. 20-23 juni.
så skal jeg nok tage nogle billeder så alle de kloge hoveder kan forklare mig hvordan og hvorledes det hænger sammen altsammen.