Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

olietemp ?

Tags:
No tags yet.

(permalink) donbug Member
Skrev for 20 years siden | | | |
:lol: :lol: :lol:
(permalink) Anonym Member
[quote:9faf628c3d="Rasser"][quote:9faf628c3d="Frank_Andersen"]Fint, rart med noget feedback så andre også kan lære noget[/quote:9faf628c3d]

NEMLIG

Så vil jeg sgu også ud og koge min føler, og se hvad den siger.... jeg vender også tilbage med mærke og resultater[/quote:9faf628c3d]

ved kogende vand viste føleren 110 grader... så der var fejlvisning på 10 grader. Følerskift hjalp ikke, så fejlen ligger i uret. Uret og føler er fra biltema
(permalink) optikeren Member
cardude: hvis turboen ikke opvarmer indsugningsluften hvorfor er der så biler der kører med intercooler.

intercooler er monteret primært for at øge mængden af luft der kan flytte igennem turboen.

Fysik = Jo koldere luften er jo mindre er molekylerne, og jo mindre er massefylden. Den samme mnængde luft fylder altså mindre end den varme luft - ergo kan der være mere kold luft i turboen

/optikeren
(permalink) vwanders Member
[quote:5c7e182d5c="optikeren"]Den samme mnængde luft fylder altså mindre end den varme luft - ergo kan der være mere kold luft i turboen[/quote:5c7e182d5c]

Intercooler monteres efter turboen.

Intercooleren køler den luft som varmes op ved komprimeringen i turboen.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) optikeren Member
vwanders--> Gælder det også for diesel motorer???

Jeg er meget forundret da jeg er helt sikker på at min dailydriver (Nissan Terrano II) hat monteret intercooleren før turboen.... eller jeg helt tabt bag vognen??

/optikeren
(permalink) vwanders Member
Ja du får ikke noget ud af at sætte intercooler før turbo, da den omgivende luft som køler intercooleren ikke er koldere end den du får i indsugningen.

Der er en lille teoretisk fordel ved intercooler før turbo, hvis man laver et lukket anlæg med alky/tøris-beholder, men der er ingen der bruger det. Det er noget der er tænkt til "drawtrough" turboinstallationer, hvor det ellers ikke er muligt med intercooler.
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

Reply

You must log in to post.