HJ
Det er en 1600 med 31 Pict4 karb og den er pludselig begyndt at hakke voldsomt, når den skal trække. Den kører fint i tomgang, men får kængurunykker, når man træder lidt på speederen og når den skal trække lidt op ad bakke.
Nogen ideer ?? - jeg er igang med at checke systematisk. Tændrør, tændingsindstilling, benzintilførsel (ny pumpe monteret) etc ser ud til at være ok. Der var vist kondensvand i det separate benzinfilter, så det røg ud.
Hurtig hjælp vil være dejligt !!! :D
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
[quote:091190d64d="matias som gæst"]Prøv den her :
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&p=33893&highlight=forskel+type1&sid=0ac4fb198a1a12eb80ed2666cadc63bc#33893/quote:091190d64d
Motoren er lige sat i stand med nye tændkabler, knikser, kondensator etc etc. Karb renoveret med nye pakninger etc.
Motoren har kun kørt et par tusind km siden den blev lagt i.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Svømmerventilen ser ud til at "hænge" lidt - kan det være det der gør det ???
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
det kunne det meget vel være. hvis ikke den får nok benzin fra svømmerhuset fordi det ikke hele tiden er fyldt op så vil den gå dårligt
Lukker dine platiner op ?
Hvis ikke de er originale plejer de ikke at holde mere end en uges tid.
Det er plastikklodsen, der burde være fiber eller bakelit der ikke kan tåle varmen tror jeg.
De passer fra en Opel, men det dur ik´.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nu er karburatoren renset og checket og svømmerventilen skiftet og det hjælper ikke en skid. Så jeg følger Franks råd og får fat i nye platiner og prøve det i morgen.
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Det behøver du da ikke. Se nu om de åbner først. Hvis ikke så juster dem og køb så nye hvis det hjælper.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Nu skal jeg ikke gøre mig til ekspert, men er det ikke en 1300 karb. du har på ? mener at en 1600 er født med en 34 pict !! men naturligvis når den har kørt, så har det jo ikke nogen betydning for dit problem........(men måske en 34 pict ville kunne rykke 2 hk. mere ud af motoren)
/Niels
En 1600 kører faktiskt lidt bedre med en 1300 karb. og indsug..
Kører den på 3 cylindre...?
hvis den ene cylinder ikke tænder ordentligt kan det ikke høres/mærkes særligt i tomgang, men bilen har jo mistet 1/4 af sin trækkraft når den skal yde noget.
Hvis ikke bilen kan køre 100 i 3. gear er det somregel fordi en eller flere tændrør ikke tænder.
prøv at tage tændkablerne af strømfordelerdækslet en af gangen, og hør efter om det har samme effekt på motoren for hvert rør, på den måde kan du lokalisere problemet
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
[quote:9bcc11c4bb="vwmorten"]En 1600 kører faktiskt lidt bedre med en 1300 karb. og indsug..
Kører den på 3 cylindre...?
hvis den ene cylinder ikke tænder ordentligt kan det ikke høres/mærkes særligt i tomgang, men bilen har jo mistet 1/4 af sin trækkraft når den skal yde noget.
Hvis ikke bilen kan køre 100 i 3. gear er det somregel fordi en eller flere tændrør ikke tænder.
prøv at tage tændkablerne af strømfordelerdækslet en af gangen, og hør efter om det har samme effekt på motoren for hvert rør, på den måde kan du lokalisere problemet[/quote:9bcc11c4bb]okAY hvordan kan det være at den køre bedre som 1600 med 1300 karb og indsug
Fordi lufthastigheden bliver større. På samme måde hjælper det på en AB og AR motor at sætte karburator og strømfordeler på fra en enkeltportet 1300
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Men hvis du nu gør som Morten skriver og hiver tændkablerne ud af fordeleren et ad gangen, så husk lige at bruge noget ordentligt isoleret værktøj til det! Man kan få et gevaldigt rap over nallerne, hvis man bare tager fat med fingrene og hiver til.
Jeg skriver det ikke for at lyde nedladende eller noget; jeg taler skam af min egen dumme erfaring med Nimbussen og det var ikke en oplevelse, der kalder på en gentagelse!
Jeg rører aldrig ved tændkabler Med motoren igang. Hvad kan man også bruge det til ? Det er jo ikke interessant hvilken cyl. der hakker mest. Det drejer sig om at finde ud af hvorfor nogen hakker.
Hvis der er gennemgang i kablerne og hætterne. Der er kompression og nye tændrør. Så kører den.
Men hvis ikke tændingsanlæget virker er det ligemeget hvor det er bedst.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Der ryger nye tændrør, rotor og platiner på i eftermiddag - kabler etc. er nye. Jeg gider ikke rode med med det - det skal bare fungere. En Ghia er skøn at se på, men det er bedre, når den også kan køre...
Karb. er forresten en 34 pict 1 - Undskyld, jeg bytter altid rundt på det, men så fik vi en interessant debat på bordet. Tak for alle indlæg. :D
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn
Det var strømfordeleren - eller måske kondensatoren (næsten ny) - jeg satte en anden strømfordeler på og brugte de samme platiner, rotor og dækslet (efter at have ekstra checket kabler og tændrør + skiftet tændspole) - OG NU K
-------------------------------------------
Et gammelt legebarn