Jeg har lige været henne og pille disse topstykker af min vogn. Mener selv at det er 041, topstykker. Ventilerne er 39mm ind og 32mm ud.
Men problemet er de to topstykker er revnet, er der nogle der har nogle ideer om hvorfor de kan være revnet.
hvor er det de er revnet.
Ikke alle revner betyder noget. For meget varme kan være årsagen.
Jeg har en teori om at man ikke må skifte tændrør på varm motor. Så trækker aluminiumet sig sammen om ståltændrøret bagefter.
Har du en brændt eller utæt udstødningsventil ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
[quote:9784d5aa0c="Frank_Andersen"]Jeg har en teori om at man ikke må skifte tændrør på varm motor. Så trækker aluminiumet sig sammen om ståltændrøret bagefter. [/quote:9784d5aa0c]
Supertip.... det er skrevet på "Not to do" listen
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
Som skrevet er der revner ved alle tændrørerne, og på det ene er der en revne imellem ventilerne, og det er også i det kammer vi har målt dårlig kompretion.
Men det er en motor der har siddet i en bil jeg har købt, og det er derfor jeg ikke kender så meget til den.
Den har da hvertfald haft en underdimesioneret udstødning, at dømme efter farven på ventilerne. hvis der er revner helt ud og op i gevindet til tændrørene, så drop dem og find nogen andre toppe. Hvor stor er motoren og hvad ewr der i den ?
T.
Den farve har ventilerne da i de fleste motorer jeg har set.
Den dårlige kompression er nok på den cyl. hvor ventilen ser ud til at være brændt ?
Revner skal være slemme for at de kan ses på en komp-prøve
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
De har siddet på en 1600 motor med kardon kaburatorer, og jeg regner med at der sidder en anden knast i motoren også.
og så har der siddet noget tamslyng system med siddeliggende potte. skulle da mene at den er stor nok til en 1600 motor.
Vil kigge lidt grundigere på dem om det kan betale sig at beholde dem. Motoren havde store start problemer, pga den dårligere kompretion på den ene cylinder.