Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  SMIDER OLIE

Tags:
No tags yet.

(permalink) arne_dolleris Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hejsa

Jeg har lige fået et akut problem

Jeg var ude at køre onsdag aften, og pludselig begyndre den at smide olie ud ved det ene ventildæksel, jeg skifter ventildækslepakningen, og sætter en ny i her til morgen og så var det jo løst - TROEDE jeg.

Men nu lige pludselig står det oven ud ved oliepinden - og hvorfor så det?????????? og det løber rimelig stærkt når den er i gang.

Jeg kører med 2 stk 40 mm dobbelt Weber, og jeg har en ganske lille 4 mm studs ovenud i oliedækslet til overtryk, men her kommer det ikke ud.

Hvad er der galt - nogen som har et løsningsforslag????


mvh


Arne
(permalink) vwmorten VW-Guru
Skrev for 20 years siden | | | |
1) check at oliestanden ikke er for høj

2) Sørg for at have masser af krumtaphusventilation (fedt ord..!) en lille 4mm studs ved oliepåfyldningen er IKKE nok

Hvis ikke der er nok ventilation, vil overtrykket presse luft/olie ud alle steder det kan + blæse pakningerne itu.
-------------------------------------------
54 Judson Oval, 58 Speedster, 67 Samba, 68 Earlybay
26150707
(permalink) buggybob Member
Skrev for 20 years siden | | | |
køb evt en breaterbox det gjorde jeg til min oxyboxer og det hjalp pris ca. 200kr incl. slanger
(permalink) arne_dolleris Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:caae8225aa="buggybob"]køb evt en breaterbox det gjorde jeg til min oxyboxer og det hjalp pris ca. 200kr incl. slanger[/quote:caae8225aa]

Hejsa

lyder spændende

kunne du ikke smide et billed ind af den, så jeg kunne kigge lidt nærmere på en sådan saten.

hvor har du købt den?

mvh

arne
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 20 years siden | | | |
evt. smide et billede på af din oliepåfyldning
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har lige lidt billeder af hvordan jeg har lavet det, jeg har dog konstrureret det selv.

Breather boxen er lavet til samtidig oliepåfyldning, da jeg kører med Porsche blæser...

Jeg har 12mm slange til udluftning fra krumtappen, og 12mm slange fra hver ventildæksel.....

En breather boks er jo egentlig meget simpel, den består af en del hvor der slangerne er koblet på, så er der en anden del som er åben så den kan får luft, og komme af med luft ud i det fri, det er så delt op med et filter imellem, så der ikke kommer skidt ind i olien og så den ikke spytter lidt olie ud...

Man kan jo også få en åndeboks ude ved KB men den kunne jeg ikke bruge så jeg blev nødt til at lave en selv..

håber det var noget du kunne bruge
(permalink) Yellow-BUGGY Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hov det var mig der skrev ovenover, glemte lige at logge ind :oops:
-------------------------------------------
54 Oval, 63 buggy, 71 Jagtvogn projekt, 74 Jagtvogn Projekt, 62 Type 1 projekt
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
En breatherbox, åndeboks, eller hvad man kalder den.
Skal være delt af en skillevæg med en eller flere riste, oliefælder, svamp, således at luften der skal frem og tilbage kan blive "renset" for olie, så det ikke sprøjter ud.
Vi har for nyligt haft en tråd om emnet, og jeg vil stadig fraråde at man udlufter fra ventildækslerne.
Det er et af de steder der er mest olie under kørselen. Der er, som tidligere nævnt, ikke grund til at finde det sted hvor man skal filtrere mest olie fra.
Hvis ikke fejlen ligger der hvor Morten nævner. Så kan pludseligt oliespild fra en ellers velkendt motor, være tændingbanken.
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=11894
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) AircooledBoxer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:e8a3d84f40="Frank_Andersen"]Hvis ikke fejlen ligger der hvor Morten nævner. Så kan pludseligt oliespild fra en ellers velkendt motor, være tændingbanken.
[/quote:e8a3d84f40]

Hvordan hænger det sammen?
-------------------------------------------
Ingen VW for første gang i 25 år.
AircooledBoxer.dk
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Når en motor tændingsbanker, sker der ting og sager. Det er jo en forbrænding der går for hurtigt og som kommer til at minde om en eksplosion.
Det kan stempelringene ikke kontrollere eller holde tæt for. Så smutter det hele nedenud og skal så ud et sted.
VW motoren gør ofte det som beskrives, nemlig at ventildækselpakningerne skydes ud.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.