Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

Alfa 1,7 16v på VW 1303 gearkasse

Tags:
No tags yet.

(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 21 years siden | | | |
Jeg er temlig sikker på at det sidder rigtigt (inden for 0,2mm / 0,5mm) Så sikker at jeg på stedet vil give 2500 kr til ham der kan påvise den sidder forkert og fortælle mig hvor den så burde sidde !!!!

Har forsøgt at skifte boksen - men ingen forskel der ???
Det der nulstilning - kan der være noget om det ??? - jeg har nemlig aldrig strøm til boksen når jeg går fra bilen!!!!!!!!
Nu er der blevet monteret en alu motoradapter (ikke magnetisk + føler venlig) og jeg har drejet det org alfa svinghjul ned (så kun følerkransen er tilbage og sidder hvor den gjorde org) og sat det på [U]inden jeg har monteret mit VW svinghjul - pick-up'en er så nu monteret i det org. hul på alfa-motoren - og hele mulivitten afbalanceret---ergo må tændingen nu står rigtigt da både krans + føler sidder som org !!!!! og som de gjorde inden jeg begyndte at pille :cry:

MEN nu er mit svinghjul jo blevet 2,5 kg tungere !!! (ialt 9,5 kg)
Kan motoren holde til det i det lange løb eller vil der forkorte motorens levetid væsentligt ?????? :roll:

mvh kitcarlasse
(permalink) hendrixxx Member
er det bjarne haslund som byggede mågevingen du søger? så prøv at kontakte HMS
-------------------------------------------
Pick-up Jens- NEJ tak, Knabstrup, http://vwnettet.dk/topic/159616
(permalink) Turbo_Peter Member
Hej Lasse

Måske det kan være din ellers så fine udstødning der kvæler motoren !!!

Prøv at pille den af, kør uden eller monter evt noget gennemstrømnings potte så der bare er lidt modtryk.

Hygge Mvh. Peter
-------------------------------------------
Den må gerne larme, bare den går stærkt . . .
DSA - supporter ;O)
Jeg har prøvet at køre uden bagpotten - ingen forskel !!!
(permalink) buggykaj Member
da jeg gik på teknisk skole, kan jeg huse vi skulle fejlfinde på en toyota motor en 1,3 fra ca 88, den gik fint med kunne ikke arbejde, den kunne vi næsten ike regne ud hvad der var sket, det viste sig at 2 ledninger var byttet i stømfordeleren, alså i selve ,mener det var en hallgiver, tændingen, den havde samme sygdom som din. ved du om nogen kan have pillet i den, af en eller anden grund? har du tjellet mærkerne på tandremmen? er fordeleren trukket af remmen eller af tandhjul?

quote="kitcarlasse"]Jeg har prøvet at køre uden bagpotten - ingen forskel !!!
hej buggykaj - på min strømfordeler er den kun tændkabler ! intet andet - en ren fordeler !!!
Mit ledningsnet er org. uskåret ,aldrig lodet og fab. nyt...
Tandremmenne har jeg lige chekket op på idag de står rigtigt . når svinghjults T mærke er i top og cyl 1 står i top - står remhjulenes stregmærker overfor hinanden - rotoren står i øvrigt på samme tid midt over for den lille streg på kanten af strømfordeleren som er trukket direkte via krumtappen !!!!!!

:roll:
(permalink) buggykaj Member
er der not på de rem hjul eller er de konisk? hvor er tændspolen og giveren hvis det kun er fordeler? på biler med elektronisk plejer spolen da sidde sammen med fordeleren?[quote:145d0a9fa1="kitcarlasse"]hej buggykaj - på min strømfordeler er den kun tændkabler ! intet andet - en ren fordeler !!!
Mit ledningsnet er org. uskåret ,aldrig lodet og fab. nyt...
Tandremmenne har jeg lige chekket op på idag de står rigtigt . når svinghjults T mærke er i top og cyl 1 står i top - står remhjulenes stregmærker overfor hinanden - rotoren står i øvrigt på samme tid midt over for den lille streg på kanten af strømfordeleren som er trukket direkte via krumtappen !!!!!!

:roll:[/quote:145d0a9fa1]
(permalink) skovbamsen Member
[quote:498d7e0580="buggykaj"]på biler med elektronisk plejer spolen da sidde sammen med fordeleren?[quote:498d7e0580="kitcarlasse"]hej buggykaj - på min strømfordeler er den kun tændkabler ! intet andet - en ren fordeler !!!

:roll:[/quote:498d7e0580][/quote:498d7e0580]

den kan saktens køre med gammeldags fordeler og tændspole, det du snakkere om er DIS tænding og det er en tændspole fire tændledninger som i øvrigt for det meste tænder 2 og 2

jeg tænker på om det er muligt at fræse hullerne i adaptoren til motoren så man dreje motoren om højgearsakselen's akse. og der ved finde ud af om
Hej skovbamsen tak for dit svar .. nej der er desværre ikke plads - hvis jeg skulle dreje føleren imod rotationsretningen omkring højgearsakslen ville jeg havne i starteren :cry: Det ville derimod være nemmere at afmontere svinghjul og dreje følerkransen........... MEN hvorfor - iflg alfa hvis svinghjulet er org og urørt og føleren sidder i sit hul kan tændingen slet ikke stå forkert - MEN DET G
Topmærket på svinghjulet står i top når remhjulenes stregmærker står over for hinanden + rotorens centrum står ud fra stregen på stømfordelerens kant !!!!!!

Tændingen er da også blevet bedre !!! 1° "snøft"

Nu har jeg også forsøgt mig med en sprit-ny throttle-sensor + 2 nye benzinpumpe relæ'er - INTET resultat - ingen
(permalink) skovbamsen Member
har du prøvet at pille stikkende at en af gangen og se hvor der er ændringer
Jo det har jeg da :D

når svinghjulsføleren pilles fra = går motoren ud omgående

når luftmængdemåleren pilles fra = begynder motoren at gå ektremt ujævnt og siden hen i stå

Hvis throttlesensoren pilles fra er der ingen eller haltende reaktion på gassen

hvis computeren pilles fra er der intet liv

hvis lamdasonden pilles fra er der ingen mærkbar forskel

hvis temperaturmåleren pilles fra er der heller ingen mærkbar forskel

hvis tomgangsreguleringsventilen pilles fra går den ud hvis man ikke holder på gassen

piller man oktan relæet fra er der ingen forskel

piller man et eller begge benzin relæ'er fra går motoren ud med det samme !

så er der vist ikke mere :roll:

:?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?: :?:

Reply

You must log in to post.