Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Bremsekraftforstærker

Tags:
No tags yet.

(permalink) splitbus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er der nogen der kender denne type bremsekraftforstærker ?

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=9903&item=7914538576&rd=1
(permalink) Neofler181 Member
Skrev for 20 years siden | | | |
er jeg den eneste der ik kan se hvordan den der skulle fungerer?!?? men den var da nem at lave selv hvis det virker for det var da godt nok en hamper pris....
(permalink) cardude Member
Skrev for 20 years siden | | | |
udveksling... lidt sindrit lavet men der kommer størere vandring på pedalen til fordel for størere tryk.
(permalink) splitbus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, prisen er pebret, og ideen med udveksling er logisk nok, men virker det ?
(permalink) BuggyBoy Member
Skrev for 20 years siden | | | |
det er jo bare en mekanisk "udveksling"... det burde fungere fint... du skal bare træde pedalen længere for samme tryk i starten, men dermed kan du også trykke hårdere i sidste ende... håber du forstår...
Din trykkraft på bremsecylinderen bliver højere... kalder man det ikke "kraft gange arm" eller noget i den stil inden for fysiken...

Det er lige før jeg ville prøve at lave systemet selv før jeg gav så mange penge for det... det er jo en ret simpel opbygning!

BB
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Men hvorfor ?
Hvis I har problemer med at bremse så sæt nogen større ting på ude i hjulene. De store ting kan også bedre tåle varmen.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Ronniedrengen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hej der
ja, det rigtige er at opgradere bremserne!

Men hvordan er det pt med syn af en ovaler med CSP's skivebremser og deres 40 mm tromler bagi ? (jeg skal ind engang i september)
motoren er bare 30 hk, så egentlig er org. tromler nok, men det er bare så fedt at køre med disse bremser.

jeg har fået Tüv fra CSP men det skulle vist ikke hjælpe meget.

Der må snart være mange der kører med sættet på linkpin forbro!!

hej fra Ronnie
(permalink) Jensen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hej

Her er der en der vil sælge en kopi af tegning, stykliste og ABE-godkendelse til bremsekraftforstærkeren:

http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=14767&item=7915816207&rd=1
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nej den er IKKE nem at kopiere. Jeg har været ved at se på det. Det er faktisk et ret gennemtænkt lille stykke mekanik.

Og ideene er egentlig ikke at få mere bremsetryk ud, men derimod mindre nødvendigt tryk på PEDALEN ! Altså a´la en moderne vacumforstærker.
Jeg har monteret et par stykker, og har osse en til min brors boble (som nu gerne skulle til at være færdig) D
Det er særdeles behageligt at køre med.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
dav ovalmand
Du bør nok bygge din ovaler om til original før syn, så er der ingen problemer. Så kan ud altid bygge den om igen efter syn, der er jo 8 år til næste gang. Ellers vil jeg da gerne købe dine bremser til min 59' .

mvh
Henrik
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu har jeg kikket længe på billederne og har jeg forstået det rigtigt når min hjerne siger at den virker progressiv? ....forstået på den måde at jo længere man træder pedalen ned jo større bliver udvekslingen. Det begrænser jo også hvor meget længere pedalvandringen bliver.

For så er den sgu rigtig smart og lige det princip jeg mangler til min "xxxxxxx" (ikke vw) som har skiver og ingen bremseforstærker. Man skal træde voldsomt hårdt på pedalen, for at lave noget der bare ligner en hård opbremsning.

mvh
Westmus
(permalink) kitcarlasse Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg har hørt at nogen benytter en bremseforstærker fra en Amazon !!!
Den skulle virke blot md noget vacum - og uanset hvor den sidder - nogen der har erfaring med denne type ?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:865f9f1757="kitcarlasse"]Jeg har hørt at nogen benytter en bremseforstærker fra en Amazon !!!
Den skulle virke blot md noget vacum - og uanset hvor den sidder - nogen der har erfaring med denne type ?[/quote:865f9f1757]

Nu er det jo ikke et VW korrekt link, men her kan du se de 3 "remote-booster" varianter der fandtes på Amazon.

http://www.cvi-automotive.se/resdela/5_bromsar/1_amzonbrakes.htm

mvh
westmus
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
På min Polo 16V har jeg da bare sat forbremser på fra en Golf 1,8Gti og et nummer større cylindre bagi.
Hvad er problemet ? Det kan man da også på en bobbel. Det gjorde jeg da på min bobbel.
Type4 forbremser og 19 eller 22mm cyl. bag. Eller type3 bagbremser. Eller forcalibre fra en Alfa, med 40mm stempler og håndbremse, bagpå. Skiver fra 914 og så hovedcyl. 20,8mm fra en Passat.
Varmeproblemerne forsvinder jo ikke med en forstærker. I er nødt til at skal have nogen større grejer på hvis I skal bremse over 160 km/t.
På min bobbel satte jeg Ferodo DS11 klodser i mine type1 calibre. Så smeltede gummiet omkring stemplerne. Og type3 tromlerne blev blå. Bilen kunne i øvrigt ikke bremse før klodserne var meget varme.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Slot Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Den her er tråd er næsten rådnet over, men jeg faldt lige over den.
Kan en af jer huske hvad den omtalte lille ting hed? kan den stadig findes et sted?
Alle links er døde.
Farmer, virkede det efter hensigten på brormands?

- Jeg sætter kaffe over..

-------------------------------------------
michaelslot@gmail.com
Tlf: 301 301 27
2x64' Type1 - 75' Safari - Puch Maxi 4Takt.
(permalink) MOUFLOW Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Tafeltuning.de , Bremskraftverstärker mekanish

(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Her er et fungerende link

http://www.tafel-tuning-shop.de/cgi-bin/shop/front/eidamo.cgi?func=det&wkid=15764430233340515&rub1=TAFEL%2DTechnologies&rub2=Bremsanlage&artnr=1360&pn=&sort=&partnr=01100016H00000&all=

Nåeh, det blev så ikk direkte og 'dybt' - men vælg bremsanlage og suche bremskraft....

Og en oversættelse på mit bedste skoletysk/dansk

En af de mest almindelige kritikpunkter af Boblen er det høje bremsepedaltryk, der skal anvendes for at opnå en acceptabel opbremsning . Denne mekaniske bremse booster sikrer afhjælpning. Den passer på alle VW Bobler 1200/1300/1500, Mexico Beetle 1600i, 1302, 1303, alle cabrio modeller, Karmann Ghia Type 14 og Type 181 model år 1966-2003. Som det ses på billederne (Hovedbremsecylinder og pedal er ikke inkluderet), er bremse booster monteret direkte på pedalkonsolen. Pedalkraften fra den drejbare arm, der er forbundet til stemplet til hovedcylinderen, transmitterer bremsekraften. Boosteren er designet således, at bremsekraften øges med omkring 30% på grund af løftestangseffekten . Hertil kommer at bremse boosteren forbedrer følingen med pedaltrykket. Alt i alt et nyttigt supplement til alle boble bremsesystemer. Boosteren produceres i Tyskland. En detaljeret monteringsvejledning er inkluderet. Til installation kræves ikke specialværktøj.

01100016h00000.jpg

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M
(permalink) Mr-M Member
Skrev for 11 years siden | | | |

Iøvrigt kunne det ligne en forsimplet udgave af bremsekraft håndbremse fordeleren til en Jaguar E-type. If you know what I mean? :-)
Et sindrigt mekanisk vægtstangssystem hvor man designer sig udenom den grundlæggende designfejl, at man kun har et kabel fra håndbremsegrebet. Det medfører så, at man liiige skal ha' bagakslen af for at grundjustere håndbremsefrigang på de bagerste indenbords bremsekalibre... :-) Nåeh, lidt af et utidigt sidespring - he he

Men lige før jeg ku fristes til at prøve bremse boosteren på speedsteren...

-------------------------------------------
Mvh.
Mr-M

Reply

You must log in to post.