KKWA skrev:
BuggyBoy skrev:
cardude skrev:
så når man har 1,6 mm i vende højde på en 2056 ccm t4 motor plus at der udover de 1,6 mm også har toppakning i. dvs ca 2 mm vendehøjde så er man vist overforsigtig. :D
selvom at man laver 110 hk. (109,6)
ja motoren blev bygget for at holde rigtigt mange år med lidt over 100 hk. :)
og massere af moment.
Motoren holder altså ikke længere af at du har 2mm vendehøjde... Så se du bare at få den skilt ad igen hehe...
Men tilgengæld bruger den mere benzin, kokser nemmere til og har lidt færre hk end den burde have. Faktisk en kæmpe fordel. ;)
jeg siger ikke at den holder længere men hvis du har dysset den korrekt og stadig har en et pænt kompresions forhold, og ellers har en god gnist hvorfor skulle den så kokse nemmere til. vi snakker om 0,4 mm i flue knepper her, det giver absolut ingen mening.
jeg tvivler på at hvis jeg fjerner de der toppakninger og kommer ned omkring 1,6 mm at den vil lave nævneværdigt mere heste.
og 10 km/l med god fart på er der ikke dårligt? for det gør den da. ingen af de bøger jeg har læst stod der noget om at vendehøjden har noget at gøre med de forhold hvis ellers at dit kompresions forhold er i orden.
den tænder jo aligevel BTDC altså inden at stemplet aligevel er i top så der brænder jo nødvendigvis ikke dårligere af den grund.