Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  type 4 racer toppe til gade brug

Tags:
No tags yet.

(permalink) bang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
nogen der ved hvem der laver de her toppe og om der er nok køling til gadebrug.

http://www.type4parts.com/cat_type_4_heads.cfm
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen alt hvad du har brug for står jo på siden?
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) cardude Member
Skrev for 19 years siden | | | |
og jeg kan anbefale type4parts.com har selv købt en del små stumper pakninger og andre sager.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Han var jo tidligere ansat hos Pelican. - Og hvorfor var det liiige de smed ham ud ? - noget med ikke helt rent mel i posen, og love lidt mere end man kunne holde.
Men toppene er jo REMMELE, og koster i nabolaget af 30 K sættet, plus det løse.
Men der er jævnt godt skrald i dem.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) vwanders Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:fe5446e2d5="Farmer"]Men der er jævnt godt skrald i dem.
T.[/quote:fe5446e2d5]

Sådan lyder det når man HAR prøvet det meste..! :wink:
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) bang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
ja men det var også mest for at høre om det nu også kunne passe. er der så nogen der ved lige præsis hbad de koster og om de kan købes her i europa?
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Remmele er jo et tysk/fransk firma. Den eneste der forhandler dem i EU, ud over dem selv er vist GJR. (Efter mit vidende. Måske osse ham KLAUS Tuning. Ka ikkke huske hvad han hedder) Og de 30 K ER PRISEN, plus at du skal have lavet eller købt tændingssystem til twin spark. (Heller ikke helt billigt. Noget med ca. 5K Eller et high tech F.I. system.)
Toppene kan nu osse få´s med en pløk pr cylinder, men iflg Remmele himself, ligger der omkr. 15 hk bare der.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 19 years siden | | | |
http://www.remmele-motorsport.com/
-------------------------------------------
(permalink) bang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Havde tænkt lidt på et sæt fuld justerbar indsprøjtning med dobbelt tænging fra elektromotive, men så er den maskine vist over 100.000
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) bang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
her er et link til de gode sager..

http://www.electromotive-inc.com/products/tec3.html

har snakket med bo fra west speed om det og han kan lave et set med 50 mm spjældhude og dobbelt tænding til en god pris.
men man kan bare ikke få trigger hjul til en type 4 motor, så man må selv finde på..
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Den skal da bare have en omgang MegaSquirt'n'Spark så er den dualspark motorstyring i vinkel - og helt sikkeret til en mere human pris end Electromotive's
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Ikke for at fornedre Megasquirt, ( jeg læser selv meget om det for tiden.) Meeen hvis der skal jagtes 250-280 hk i en T4, på rent sug, tror jeg du må længere op i pris. Så godt og veludviklet er MS ikke, endnu ihvertfald.
Nu snakker jeg jo meget med West Speed, og er derfor -måske - osse en smule "farvet". Men når man ser hvordan et Electromotive system fungerer i forhold til DTA, Omex, Alfa Weber og Wolf, (det er lige dem jeg har set sammenlignet) så er der SLET ingen tvivl om hvad jeg vælger, den dag det blir nødvendigt med noget high tech stuff.
Det er lidt som den gamle Hr. Berg sagde: Buy once, cry once. Installer den, trim den og glem den.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Brisse Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det afhænger altsammen af hvad man har at gøre godt med. Er pengene rigelige er Electromotive et fremragende produkt - ingen tvivl.
Personligt kan jeg bedre lide "lav det selv"-metoden og her tror jeg at MS til prisen løber røven at alt hvad du kommer i nærheden af mht. features og udvikling.
Tro nu også MS kan give dig "trim den og glem den", man skal bare være forberedt på at fifle lidt med det selv - men ellers var man nok heller ikke begyndt på projekt "280Hk på en T4 uden støvsuger" ;-)

Forøvrigt en foruroligende effekt at hive ud af den maskine! 8O
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Nu skal vi ikke gøre indsprøjtning mere mystisk end det er,
Megasquirt kan levere en million hk
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jesper, i princippet er jeg enig med dig. Men virkelighedens Verden er en anden. Mht. MS ved jeg det ikke 100% , men jeg har set enorme effektstigninger ved bare at skift motorstyring.
Den sidste jeg så af den slags var en 328 motor m. turbo. ejeren jagtede godt 400hk. det fik de osse, men motoren gik ikke helt rent under belastning, og den var ikke jævn i sin måde at levere effekten på. De jagtede problemet en HEL DAG med motoren i dynobænken, for til sidst at skifte, i dette tilfælde OMEX boxen ud med en Electromotive. 1 time senere trak de 435 hk med samme ladetryk og med de samme dyser etc. Det handler om styringspræcition tor jeg.
En anden var en ny Supra der var tunet. Den trak 50 hk mere på ellers identiske stumper, og kun udskiftning af boxen til føromtalte.
Don´t ask me why. Det er bare sådan.
Og jeg skal skynde mig at nævne at jeg ved squat om F.I. Jeg nævner hvad jeg ser.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) REN Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg mener at der er rigtig meget der taler for megasquirt.. Alene det at det er "Open source" med et kæmpe "frivilligt" community til at supporte, gør det hele umagen værd..

Som jesper siger: det er IKKE EFI'et der giver hestene, det er dyser og diverse givere..
Hastighedsmæssigt kan det ihvertfald sagtens følge med, Christ.. jeg har lige lavet et EFI med en 4Mhz chip og nada memory til et projekt i skolen..

Så hvis dit MS ikke giver de samme hypper som et kommercielt! ja så skal du til at fifle med koden til den gør.. As simple as that..(og så er det at de tusindvis af "softwareudviklere" der leger med MS hjemme i garagerne, bare er fjong at kunne trække på...)

Men summasumarum! det er nok lidt som Windows Vs. Linux.. Dem der ikke gider "rode" lidt med det selv de smider kronerne hos Bill, med faren for at skulle smide lidt fler hvis lortet knækker ned..

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) Danborn Administrator
Skrev for 19 years siden | | | |
Hehe, Lige mine ord!

Og lad os så se flere MS'er i VW verden!
-------------------------------------------
My drinking team has a racing problem.... 23201389
(permalink) HenrikGM Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg er nød til lige at blande mig lidt.

Som nogen nok ved så har jeg rodet længe med MS, til dem der ikke vidste det, så ved de det nu ;-)

MS´s udviklingsgrad: Idag kan ms fuldt udbygget tumle stortset hvadsomhelst. Selv tænding på 5cylindre kan lade sig gøre idag.
Jeg har enddog ekstremt svært ved at se hvor begrænsningen skulle være på relativt almindelige motorer, som jeg anser +250 på sug for at være. Der kører starletter rundt i dette land med +400hk, forsynet af MS.
Til DHB iår stiller nok ca. 20 biler op med MS. De fleste med litereffekter omkring eller over 200hk/liter.

Det er klart at de etablerede tunere taler for de produkter de sælger, hvad skal de ellers leve af? Tec-3 anlægget er et fremragende anlæg, no doubt, og der findes en hel række gode anlæg. IMO er OMEX ikke iblandt disse, men det er smag og behag.
Mit bud er at en stor del af de etablerede tunere vil tage MS under vingerne ret snart. Ikke fordi de vil, men fordi de mister en kæmpe portion kunder hvis de IKKE gør det.

Som en nævner, så er det ikke meget fancy omkring motorstyringer, HVIS MAN VED HVAD MAN LAVER! Det er soleklart at man ikke kan lave 400hk på en motor, med en motorstyring man ikke kender, hvorimod det går som en leg med et kendt produkt. Så sammenligner vi to motorstyringer, så sammenligner vi ikke nødvendigvist kun styringen, men også ekspertisen hos de folk der har monteret det. Fordi man er en fremragende tuner til et tec3 anlæg, kan man godt være et kvaj til en omex, og omvendt. Det samme gør sig gældende med MS.

Ang. fiflen med coderne i MS.
Fiflen er idag helt overladt til 110% hardcore fanatikere. DER hvor den almindelige bruger(og tunerne) har udfordringerne, er at finde en god tændingskurve, og et godt blandingsforhold igennem registeret, uden det koster hverken tomgang eller max effekt. Max effekt er nok den absolut nemmeste diciplin i dette spil, til manges overraskelse.
Jeg har på en kammerats bil præsteret at finde mere end 30hk på 2minutter, men det fortæller ikke nødvendigvist at jeg er dygtig, men nærmere at ham han havde til at justere den før, ikke anede hvad han lavede.

Livet er mere avanceret end:

Omex til 100-200hk.
Tec3 til 200-400hk
MOTEC til 400-600, osv osv.

Iøvrigt; der var lige en lille misforståelse omkring bensinindsprøjtningen:
Det er revnende ligegyldigt HVORN
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
OK, men når man nu har et MS. Hvordan finder man som almindeligt menneske så ud af om en motor skal have større eller mindre dyser eller om man "bare" skal lade den dyse man har sprøjte i kortere eller længere tid.
Jeg har tunet i 25 år med karburatorer og kunne godt tænke mig at prøve at lære noget om at bruge et justerbart, tilgængeligt system.
Men min kæde hopper af når "hardcore-nørderne" slynger om sig med alle de moderne udtryk. At det meste så også er på et fremmed sprog gør det da ikke lettere. Jeg klarer mig ellers normalt godt på både tysk og engelsk. Okey, der rådes til at bygge det på en kendt, fungerende motor. Men når man nu gerne vil spare de to 48mm. Webere, hvad gør man så ?
Ved man bare hvor mange ms. man skal sprøjte eller hvad ?
Jeg forstår godt at jeg ikke kan få svar, når jeg ikke kender spørgsmålene.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jaeh. Nu må vi se. Jeg har købt en MS box, som skal erstatte (forhåbentlig) en ældre processor.
Ka´den ikke hvad jeg forlanger, er den da heller ikke dyrere end at jeg kan pille den ud og bruge den som brevholder istedet.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) HenrikGM Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:e46b4a52ee="Frank_Andersen"]OK, men når man nu har et MS. Hvordan finder man som almindeligt menneske så ud af om en motor skal have større eller mindre dyser eller om man "bare" skal lade den dyse man har sprøjte i kortere eller længere tid.
Jeg har tunet i 25 år med karburatorer og kunne godt tænke mig at prøve at lære noget om at bruge et justerbart, tilgængeligt system.
Men min kæde hopper af når "hardcore-nørderne" slynger om sig med alle de moderne udtryk. At det meste så også er på et fremmed sprog gør det da ikke lettere. Jeg klarer mig ellers normalt godt på både tysk og engelsk. Okey, der rådes til at bygge det på en kendt, fungerende motor. Men når man nu gerne vil spare de to 48mm. Webere, hvad gør man så ?
Ved man bare hvor mange ms. man skal sprøjte eller hvad ?
Jeg forstår godt at jeg ikke kan få svar, når jeg ikke kender spørgsmålene.[/quote:e46b4a52ee]

Du skal nok først koncentrere dig om at læse dine datalogs. Som du sikkert ved så kan MS logge på samtlige værdier, både målte, og udregnede værdier er med i logs.

Logget er nøglen til at se feks om dine dyser er ved at være på grænsen. Når du DC(Duty cycle) over 85% nærmer du dig grænsen på gadebiler, 95% er kritisk maxgrænse.

Ang. om du skal have mere eller mindre:
Tril en tur i bilen, og kig på O2 spændingen når du giver gas. Godt oppe omkring 0,85volt er rimeligt på sug, lidt mere til trykladning.
Ellers i alle andre situationer, dellast, tomgang, osv. handler det generelt om at holde VE nede på et fornuftigt leje/der hvor motoren føles bedst.
(VE er forkort. for volumetrisk effektivitet, aka en VE på 80% tillader en motor med fuldt åbent gasspjæld at indsuge 80% af slagvolumenet, værdien bruges direkte til at måle vægten af den indsugede luft pr. stempelslag).

Du kan jo enten bygge en alm EFI manifold,kig enhver std bil over skulderen, eller montere deciderede spjældhuse, med dyser i. Sidstnævnte er nemmest, og selvf. dyrest.

Det var vist svar på lidt af det du spurgte om, ellers må du jo råbe op igen...Enjoy.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jamen se selv. Alle de ting du tager for givet. Det kører jo rundt i hovedet på en anden én.
DATALOGS ?
VE, ja jeg har hørt begrebet findes, men har aldrig brugt det til noget. Det er vel også interessant på en karburatormotor. Men hvorfra skulle jeg vide hvad VE er på min motor. Er det noget MS måler og kan vise mig ?
DC, kan jeg så forstå. Men viser MS det ?
Når nu man kører med O2 sensor. Hvordan kan man så vide om det er den der justerer eller det er de ændringer man selv laver, der gør forskel ?
Virker MS fra starten, altså er der et program i den sådan at den giver noget benzin og kan hoste igang ?
Jeg ved godt at en O2 sensor viser noget med 0.7-1 volt, så der ved jeg hvad du mener.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) bang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
jeg er også hoppet lidt af, men syntes det er rigtig spændende med lidt mere elektronik end at køre med kaburatore. har læst den bog om weber kabs og forstår teknikken og kan justere til husbehov..
men hvad pris ligger et ms anlæg i forhold til elektromotive?
er der nogle links så man kan læse mere om det?

ellers må vi jo lave et aftenskole hold.. :roll:
-------------------------------------------
tlf 22971295
(permalink) HenrikGM Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:691565d027="Frank_Andersen"]Jamen se selv. Alle de ting du tager for givet. Det kører jo rundt i hovedet på en anden én.
DATALOGS ?
VE, ja jeg har hørt begrebet findes, men har aldrig brugt det til noget. Det er vel også interessant på en karburatormotor. Men hvorfra skulle jeg vide hvad VE er på min motor. Er det noget MS måler og kan vise mig ?
DC, kan jeg så forstå. Men viser MS det ?
Når nu man kører med O2 sensor. Hvordan kan man så vide om det er den der justerer eller det er de ændringer man selv laver, der gør forskel ?
Virker MS fra starten, altså er der et program i den sådan at den giver noget benzin og kan hoste igang ?
Jeg ved godt at en O2 sensor viser noget med 0.7-1 volt, så der ved jeg hvad du mener.[/quote:691565d027]

Datalogs; MS kan logge alle værdier, en slags optage funktion. Den optager til din harddisk i din PC. Du kan så senere læse din optagelse i et program.

MS bruger Ve til at udregne din åbningstid på dyserne. Generelt kan bilerne starte og køre ganske ok ujusteret. Justering er selvf nødvendig, men bilen kan startes.

Der er en visning der indikerer om O2sensoren justerer, om den vil gøre blandingen federe eller magre, og du kan slå det til og fra som det passer dig. Du kan endda selv bestemme hvor hidsigt den skal reagere på O2.

MS viser DC, både i logget og realtime imens du kører.

Hvis du nu havde en karburator med hundredevis af dyser. Du kunne se på karburatoren hvilken dyse der er i brug hvornår, og du kan skifte den dyse det passer dig, imens du racer afsted, på ganske få sekunder, uden det flytter indstillingen andre steder.
Lidt malerisk, men det kan MS sådan lidt forkantet sagt.

http://www.msefi.com, kig efter manualen, især det afsnit om indstilling.
(permalink) HenrikGM Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:544815fc75="bang"]jeg er også hoppet lidt af, men syntes det er rigtig spændende med lidt mere elektronik end at køre med kaburatore. har læst den bog om weber kabs og forstår teknikken og kan justere til husbehov..
men hvad pris ligger et ms anlæg i forhold til elektromotive?
er der nogle links så man kan læse mere om det?

ellers må vi jo lave et aftenskole hold.. :roll:[/quote:544815fc75]

MS kan købes som byggesæt i USA, for mindre end hvad folk bruger på en god bytur, ok, så er der T&S der skal spise lidt med ved bordet, men sådan er det jo ;-)

http://www.MSEFI.com er det største site pt, ellers er der min egen hjemmeside, http://www.boost-it.dk med et par smagsprøver.

MS koster vel ca 30% af elektromotive(uden lige at vide en konkret pris på elektromotive)

Reply »

You must log in to post.