Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

type 4 racer toppe til gade brug

Tags:
No tags yet.

(permalink) HenrikGM Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg forstår godt folk er meget meget skeptiske.

Selv troede jeg det var en and, da jeg startede på det for godt 2.5år siden. Så vi biksede en MS boks sammen, smed den på kadetten på hjemmesiden, og WOW....lortet kunne faktisk køre. Den kørte da ganskevist ikke fantastisk, men den gik da helt ok i tomgang, og tog gassen mindst ligeså godt som med oem sprøjt. Efter et par dages trimning,justeren og regeren var vi rimligt kørende, og ladede jævnligt over 0,5bar på motoren. Bilen har ved flere lejligheder kørt fra calibraturbo og lign, biler.

Idag kan jeg se, ved at følge forskellige forums på nettet, se til træf, osv at der vel kører noget i retningen af 50biler i DK med MS. Sågodt som alle med et samlet budget på byggeriet omkring de 10k, heraf under de 5k på motorstyringen,justeringen, og hvad der ellers hørte til.
Eks:
golf2, 1,8cl,turbo, andre manifolds, ellers kun ganske små ændringer. +196hk@wheels, OG lige knapt 15km/literen.vel idag omkring 35kkm

corolla 1,6liter,raceturbo, 4x700ml dyser, +400hk@1,8bar, ikke ret langt på literen!

240Turbo, 2,3liter, OEM motor, ikke under 240hk, har kørt +20kkm

etc etc.

Rigtigt mange har læst hjemmesiden på boost-it.dk, fortsat på MSEFI.com, og har selv justeret det hele, uden de store forhåndskendskaber. Men det kræver man sætter sig ind i det, eller får det vist og forklaret grundigt.
(permalink) Frank_Andersen Member
Tak Henrik, men jeg er vist for gammel.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) vwanders Member
[quote:70ab2ca347="Frank_Andersen"]Tak Henrik, men jeg er vist for gammel.[/quote:70ab2ca347]

Man kan ikke lære gamle hunde nye tricks, eller hva' :D

Hold op, man er aldrig for gammel!
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

[quote:6c426990c4="Frank_Andersen"]Tak Henrik, men jeg er vist for gammel.[/quote:6c426990c4]

velbekomme.

Jeg er selv ikke helt grøn længere, men ligefrem FOR gammel.....

Forhåbentligt ikke for gammel til at lære noget nyt?? 8O
(permalink) Blob Member
[quote:4dbda57974="bang"]ellers må vi jo lave et aftenskole hold.. :roll:[/quote:4dbda57974]

Bang gav mig en idé. Det lyder til at vi er en del som ikke har ret meget forstand på MS.
Kunne vi ikke finde en dag, hvor vi samles, og hvor der så er en som "HenrikGM" eller en anden som gider give vi andre et kursus. Sådan helt fra grunden. Med start i det helt basale og så fortælle videre.

Nu har jeg smidt bolden op i luften :D Så kan i jo komme med jeres meninger.
(permalink) Frank_Andersen Member
Det lyder som en god idé. Hvad siger henrik ?
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det vil jeg da ikke afvise.

Nu står jeg nok i flytterod den næste månedstid eller sådan, men prøv at finde ud af hvor mange der er int. i det, så kan vi nok finde ud af noget.

Måske et lille fredag-eftermiddags arrangement, eller noget i den stil. Jeg foretrækker selvf. at det ikke bliver for langt væk fra Herning. Måske der kan findes en sjov bil eller to at sparke dæk på ;-)
(permalink) Blob Member
Ja det ville jo passer bedst hvis det ca. er midt i landet. Så er der jo mulighed for at der er så mange som muligt som kan komme med.

Det er jo slet heller ikke noget som haster. Så fordi at der går nogle måneder gør slet intet for min skyld.

Men lad os høre, hvor mange er med på idéen? Så finder vi et tidspunkt senere når vi ved hvor mange der er interreseret.
(permalink) Farmer Member
Jeg er med. det er aldrig for sent at lære noget nyt.
T.
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Mbechmann Member
Det er jeg også. Jeg vil gerne lære at forstå den sorte snak I snakker, når I snakker MSD.:)
Michael
(permalink) sjukke Member
Er absolut også interesseret i at deltage. Har læst om både den ene og den anden type insprøjtning uden at blive rigtig klog på hvad der er fornuftig at kaste penge i.
Til Henrik MS der også kontroller tænding synes jeg ikke der findes så meget om. Er den ikke klar til " masse produktion " endnu eller hvad ?

Lars E
[quote:826a4c97d2="sjukke"]Er absolut også interesseret i at deltage. Har læst om både den ene og den anden type insprøjtning uden at blive rigtig klog på hvad der er fornuftig at kaste penge i.
Til Henrik MS der også kontroller tænding synes jeg ikke der findes så meget om. Er den ikke klar til " masse produktion " endnu eller hvad ?

Lars E[/quote:826a4c97d2]

Jo, bestemt er den klar.

Den har virket perfekt i lang tid, men jeg tror du kigger de gale steder.

Ret beset er tændingen bare en lille ting. Kun en enkelt udgang er jo brugt til tændingen på de simplere løsninger.

Prøv at surfe lidt rundt på MSEFI.COM.

Se evt her for den ultimative løsning(kun for hardcore. kan ikke anbefales til begyndere!)
nå, linket kom ikke med.....

Prøver igen:
http://megasquirt.sourceforge.net/extra/
(permalink) Blob Member
Okay indtil videre er vi 5. Så skulle vi vel nok kunne få lært noget. Det er faktisk nemmere at lære noget når man ikke er så mange. :D
Men hvis folk har lyst til at prøve at lære noget nyt synes jeg da at i skulle skrive det her eller sende en PM til mig.
(permalink) bang Member
ja jeg kan godt skrabe 3 sammen der er med, der er jo os der skal bruge det.. måske maskinen er samlet færdig til den til og vi kan øve os på den mens den sidder i motorbænken.
men det bliver nok først hen på sommeren...
tlf 22971295
Det er ikke utænkeligt at jeg i løbet af ugen har en demomotor man kan lege med "på lager". Ganske vist ikke en vwmotor, men principperne er ganske ens. Så kunne man jo kigge forbi og se skidtet i aktion. Jeg kan evt rive det hele af og montere det imens man kigger mig over skulderen, så kan man da SE med egne øjne at der ikke er meget "rocket science" over det. Jeg bør nok kunne have plads til 5-10 stykker af gangen. Det behøver jo så ikke vente til sommer(der har jeg nok ikke så god tid!)
(permalink) Haardberg Member
jeg er helt klart også int.

Lennart
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
slynger lige en ud...

hvad med bugs herning?????
for jeg vil også godt være med....

men skal nok lige have fat i formanden først

JB
(permalink) Blob Member
Jens: Det lyder som en god idé. Prøv lige at snakke med ham, og hør hvad han siger.

Nu er vi jo efterhånden også ved at være samlet en pæn lille flok.
(permalink) Jensen Member
Det lyder spændende. Jeg vil da også gerne kigge med.
(permalink) Lars Olesen Member
Jeg er helt klart også med, og jeg kan også tilbyde at VWbugs Herning ligger lokaler til. Vi har både værksteds/garageplads og siddepladser til ca 30 m´+ mulighed for kaffe osv

Lars
(permalink) Blob Member
67Pickup: Det lyder rigtig godt. Hvis der ikke nogle som har nogle indvendinger synes jeg da at vi skal vedtage at det bliver i jeres lokaler.

Kom med nogle idéer til datoér?
HenrikGM: Det er op til dig hvornår det skal være.
Men du var ved at flytter lige nu, så vi skulle vente lidt ikke? Men vi bliver nok nødt til at fastsætte en dato, og så må folk sige om de kan komme eller ej. Jeg tror at det bliver umuligt at finde en dato hvor alle kan.
(permalink) Jens_Bukbjerg Member
[quote:06ce88e310="Jens_Bukbjerg"]slynger lige en ud...

hvad med bugs herning?????
for jeg vil også godt være med....

men skal nok lige have fat i formanden først

JB[/quote:06ce88e310]

jeg har haft fat i Kaj (formanden) og han har givet grønt lys....

så jeg kommer......

JB
Hvis i er friske, så laver vi det sgu næste weekend. Jeg har en gammel motor det hele kan skrues på i nemhed. Den kan lige kyles på en trailer.

Hvis der kan skaffes en projektor så jeg kan blæse skærmbilledet fra PCen op så folk kan se det vil det være godt.

bugs herning...må med skam meddele at jeg faktisk ikke er klar over hvordælen det er henne, men kan vedkommende der har kontakt til de lokaler, eller grøntlys til at bruge dem ikke lige droppe mig en mail.

Grunden til jeg gerne vil næste weekend er at så kan jeg nå det på sidste udkald før vi flytter. Ellers kan jeg sguitte lige overskue hvornår der bliver masser af tid til at lege igen ;-)

Feks Fredag aften, i næste weekend? Er i friske på et hurtigt arrangement?
(permalink) Farmer Member
Vi ser lige påed. kontakter formand og Herr Olsen i eftermiddag.
T.
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply »

You must log in to post.