Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  HVilken type er bedst til ræs?

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey... Jeg står og skal igang med et "lille" projekt. Projektet er i grove træk en bobbel der blir lavet til ræs ( ikke til løb, men alm gadekørsel så den skal kunne synes). Så jeg vil gerne høre om nogle er jer ved hvilken model der er bedst. Jeg tænker mest på 1302/03 eller de ældre med forbro. Hvilket ophæng giver bedste køreregenskaber. Jeg hælder mest til en model før '67 da det er nemmere at skaffe f.eks kulfiberdele til dem men hvis McPherson-ophænget er klart bedre vil jeg vælge en '02/03'er...

HVis i har andre forslag eller gode ideer der kan forbedre køreregenskaber/bremseevner osv osv, hører jeg gerne fra jer. :D
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
der er både for og imod den gamle er lettere ca 100 kg
men en 1303 -03 køre bedre så det er nok en smagssag
er dog selv igang med en 1303 til historisk race
men ved ikke helt om det er den rigtige beslutning
MVH Dennis
http://www.bugservice.dk
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
race er jo mange ting - hvilken slags race ???
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ideen var at den skulle bygges som en baneracer. Så den kan sparke røv til forskellige events som DHB, Race Days osv osv... Arrangementer hvor man kan køre på lukkede baner(Ikke dragrace, men rigtig banekørsel). Altså en bil hvor køreregenskaber kommer foran hestekræfter.
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
så må jeg jo desværre indrømme at en mcphersonbil (1302/03) nok er det bedste valg , med det rigtige upsæt kan de komme til at køre rigtig godt enda...
Men var det til at køre ligeud villle en pre 67 være klart at foretrække

søg lidt på googgle under Käfercup - det nok sån en du skal ha så
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Nu har jeg kigget lidt rundt og jeg synes det er svært at finde en undervogn til 02/03 som har det jeg søger. Synes kun der er alm. sænkning og så CSP's skrueundervogn. Er det ikke muligt at finde en rigtig hardcore race-undervogn nogen steder? Jeg mener, der er jo blevet kørt ræs med boblerne i årtier og der bliver jo stadig kørt käfer-cup i Tyskland? Er der nogen af jer der ved hvor man får fat i de dele? Både til 02/03 og de ældre modeller...
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Sorry Bornholmer... Det gik vist lidt for stærkt. Fik ikke læst den sidste linie. My bad... Jeg kigger lidt videre :oops:
(permalink) Bornholmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Torben Alstrup >> alias Farmer ved alt om hvad der skal til og hvor man skaffer de rigtige grejer - men det er ikke billigt - der er bla et firma der hedder Kärscher der laver en del til käfercupracerne - og det er satmig finlir men også temmeligt dyrt - men det er race jo :cry:

Jeg tror også han kender lidt til reglamentet for at bygge biler der kan køre käfercup
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg regner også med at det bliver dyrt. Men betaler gerne ekstra for at få de rigtige stumper. Jeg tager lige fat i Farmer og hører hvad han har at sige... Tak for hjælpen.
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
http://www.gearheads.dk/nuke/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=15858&highlight=beetlecup
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Tag en 1302S.

Så får du den gode undervogn, og slipper for 1303 karossen. (klam at se på synes JEG)

Go vind!
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Kan godt følge dig, Anders... Men med 02'eren får jeg stadig den runde snude. Jeg er mest til den "rigtige" boble.

Men kan man ikke få nogle ordentlig køreregenskaber ud af en med forbro?
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ulempen med en 02ér til ræs er, ayt det er den tungeste af alle modeller. Til allround racing, brug en 1303ér. Til drag, en std Käfer.
03éren kan , med diverse hjælpemidler blive så rap, at den æder selv nyere rapt opsatte ræsere på asfalt især. - Hvis ellers du har modet til det.
De "gamle modeller kan dog osse ombygges så de får en god undervogn. Men forenden alene koster 8-10K
Se på Käfer cupérne. Hvem vinder ? Det gør dem der kører i 1303.

T.
(permalink) Thomas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Se efter en brugt käfercup bobbel i tyskland. Det er klart billigere end at købe alle delene fra ny. Find derpå en nysynet og solid DK bobbel og bytte, dele, samle, skrue... Men brug så kun denne bil på en bane..
my 50c Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:5b6bb86b3c="Farmer out of town"]Ulempen med en 02ér til ræs er, ayt det er den tungeste af alle modeller. Til allround racing, brug en 1303ér. Til drag, en std Käfer.
03éren kan , med diverse hjælpemidler blive så rap, at den æder selv nyere rapt opsatte ræsere på asfalt især. - Hvis ellers du har modet til det.
De "gamle modeller kan dog osse ombygges så de får en god undervogn. Men forenden alene koster 8-10K
Se på Käfer cupérne. Hvem vinder ? Det gør dem der kører i 1303.

T.[/quote:5b6bb86b3c]

Jeg forstår sku ikke hvorfor du siger at en 1302 er tungere end 1303... tjek disse link:

http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/tyskland/vw/vw1303/vw1303.htm

og

http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/tyskland/vw/vw1302/vw1302.htm


Udfra overstående sider vejer 1302'ere 870kg og 1303 890kg...
Iøvrigt, er der nogen der ved om det er selve karossen der vejer mere på 1302/1303? de er begge ca. 100kg tungere end std. 1200/1300 udfra:

http://www.klassiskebiler.dk/museum/indhold/tyskland/vw/19651300/19651300.htm

Duus
(permalink) Henrik Harder Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:cbe03ae794="vwanders på job.."]Så får du den gode undervogn, og slipper for 1303 karossen. (klam at se på synes JEG)
![/quote:cbe03ae794]

:lol: :lol: :lol: :lol:

Der er kun EN model der duer til german look og det er 03.

M.h.t. til vægten så rent vægtafgiftsmæssig koster en 02'er mere end 03.

Min 03 står angivet på reg. attest til at veje 800 kg, hvor 02'en er tungere.

Dog har jeg os' haft en 03 der jfr. reg. attest vejede 825 kg (der var reg. konstruktive ændringer). De 25 kg. gør at den bliver dyrere i vægtafgift.

SMC havde problemer med dette da 02'en kom på markedet i DK, og jeg mener det var dem der fik 03'en vejet ned.

mvh
Henrik

Og i øvrigt synes jeg en Type 3 fastback ligner en tidlig Wartburg :P :lol:
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:daf0f3ead9="hho"][quote:daf0f3ead9="vwanders på job.."]Så får du den gode undervogn, og slipper for 1303 karossen. (klam at se på synes JEG)
![/quote:daf0f3ead9]

:lol: :lol: :lol: :lol:

Der er kun EN model der duer til german look og det er 03.

M.h.t. til vægten så rent vægtafgiftsmæssig koster en 02'er mere end 03.

Min 03 står angivet på reg. attest til at veje 800 kg, hvor 02'en er tungere.

Dog har jeg os' haft en 03 der jfr. reg. attest vejede 825 kg (der var reg. konstruktive ændringer). De 25 kg. gør at den bliver dyrere i vægtafgift.

SMC havde problemer med dette da 02'en kom på markedet i DK, og jeg mener det var dem der fik 03'en vejet ned.

mvh
Henrik

Og i øvrigt synes jeg en Type 3 fastback ligner en tidlig Wartburg :P :lol:[/quote:daf0f3ead9]


Vil det sige at 1302 er tungere på papiret eller i virkeligheden? Bare lige for at få det på plads...

Hvad har i af erfaringer med letning af henholdsvis 1302 og 1303? (hvad kan de realistisk komme ned på?)

Jeg overvejer lidt at bygge en 1302 eller 1303 til noget clubrace - så det er derfor jeg bore lidt i vægt spørgsmålet...

Duus
(permalink) Farmer Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja, 02éren er ca. 25 kg tungere end 03éren. Dont ask me why.
En realistisk kampvægt med bur & alles ligger på ca. 770 kg.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Duus Member
Skrev for 20 years siden | | | |
cool!! Det var lige hvad jeg havde brug for farmer :wink:


Duus

Reply

You must log in to post.