Jeg har lidt problemer med at få mit gearskifte til at køre optimalt og i den sammenhæng har jeg været nede og lure ved inspektionshullet underbagsædet. Her kan jeg se sammenkoblingen og den er MEGET løs dvs. der er meget slog i til begge sider. Skal det være sådan?? Systemet er noget der ligner en skål med 2 firkanter i hver side som griber fat i den pind der kommer fra gearkassen og det er her den kan bevæge sig omkring 5-10mm inden den griber fast og faktisk skifter gearene.
Jeg har problemer med at komme tilbage i 2. gear og den virker meget løs når den skal fange 3.
Mvh
Bad_K
Der kan være nødvendigt og sætte røret fast :!:
Min rystede helt vildt, lige meget hvad vi gjore :evil:
Til sidst skar vi hul ind i tundlen og svejste røret fast, derefter her der ikke været nogen problemer :)
Man kan efterspænde den "bolt" der går igennem koblingen under bagsædet. med en nøgle og en skruetrækker på tværs.
Har du efterspændt pinolbolten på stangen fra gearkassen ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg er muligvis ikke helt med..:)
Det var denne her som der er 5-10mm slør i - er det normalt??
Jeg kan se at de har 2 forskellige slags hos csp nemlig den på billedet og "Shift Rod Coupler Urethan" hvad bør man vælge?? hvis den altså skal skiftes..
Den på billedet er til biler op til 65-67 hvis ikke jeg husker helt forkert.
Det er to metaldele der er vulkaniseret sammen med gummi. Hvis der er slør i den er den defekt.
I 68 kommer der en der består af to dele der holde sammen af en bolt der er udformet som en rørspilt.
Dem har jeg ikke set gå i stykker, men kan sommetider efterspændes som jeg beskrev før.
Men stadig- har du kontrolleret de to pinolbolte ?
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Jeg har ikke tjekket pinolboltene, men der er absolut INTET gummi i de dele der sidder på min vogn og den ene af de bolte der sider og spænder delene fast på pinden er sat fast med ståltråd (det er ikke noget jeg har gjort). Har I nogen ide om hvad der er bedst at købe eller hvad der er fordele og ulemper mht. Shift Rod Coupler Urethan kontra den på billedet..
Ulempen kunne jo være at den ikke passer på din bil hvis du ikke gider gå ud se efter, eller fortælle hvor gammel din bil er
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Der Skal være ståltråd gennem hovedet på pinolbolten under bagsædet. Det er sådan den låses. Urethan er bare hårdere end gummi, i samme stil som motorophæng, undervognsbøsninger osv..
Men brug den originale. Hvis det var bedre i urethan, så sad den der fra fabrikken.
Mægtigt - jeg har lige bestilt sådan en som der allerede sad på sam nye pinol bolte og en nye shifter rod bushing så håber jeg det hjælper..
tak for hjælpen!