Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:46 KTP: Ktp
19:06 jbl: Type 3
17:05 tobje1000: Tobje1000
22:36 John Pedersen Skagen: Jo det kan man sagtens http://vwnettet.dk/topic/219319
21:22 Den halvblinde: Desværre ik
13:33 my56vw: 1303
18:10 Michael Munk: Kan man ikke længere søge herinde

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Dropspindler og dækstørrelse - t

Tags:
No tags yet.

(permalink) munken Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hep!

I forbindelse med montering af dropspindler og et sæt spritnye BRM´er har jeg tilsyneladende valgt for 'højt' et dæk. Ved jævn hård opbremsning støder dækket på skærmkanten.

Her er lidt specs:

Type1 ´60
Dropspindler
foran: 4.5" med 145/15

Hvad kører I andre med og hvordan løser i problematikken ved et syn. Sætter I de oprindelige spindler på eller hur?
Og hvor køber i dem henne? Dækonline kan tilsyneladende ikke levere dæk i smallere end 145;-(

Cheers
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jamen, jeg kan se du har det samme problem jeg havde med min tidligere 59'er...

Droppede spindler og brm'erne forøger din sporvidde med omkring 2-3cm pr side...

Det eneste løsning er en smallet forbro hvis du skal kører lav... Og så købe et par 135-15 dæk hos din lokale dækmand der forhandler continental... For jeg mener de er de eneste der laver den størrelse til Smart bilerne...
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) munken Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey Søren!

Tak for svaret. Lad os nu antage at en smallet forbro ikke er en mulighed. Kan jeg så ikke finde en dæktype som løser problemet. Nogen erfaringer?

Cheers
kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Hey

Jeps som SP siger, en smallet forbro evt. en 2" som farmer sælger så er der plads :wink:

Jeg har selv købt Firestone F560 125R15 på daekonline skal på en 4½" fuchs
ved også Firestone F560 135R15 har kunne fås på daekonline men det ser ikke ud til de er på lager pt.

Husk du skal vælge "blank" når du skal vælge profil str. ikke 70 eller 80 profil men blank felt.

lige pt er der nogle 135R15 fra toyo http://ssl.delti.com/cgi-bin/reifenbestellen.pl?typ=212710&dsco=21

Good luck mate
(permalink) munken Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hey anders!

Det er faktisk lige netop Firestone F560 i 145 jeg kører med nu. Spørgsmålet er bare om 135 eller 125 kan gøre det. I hvert fald skal det jo så være lavprofil eller et smartcar dæk af den type søren nævner.

Min idé er at køre lavere end normalt med så få konstruktive ændringer som overhovedet muligt. Man burde jo kunne få synet en bil med dropspindler....men med en smallet frobro ser det jo straks lidt værre ud;-)

Cheers
Kasper
-------------------------------------------
Let it flow - let yourself go
Slow and low - that is the tempo
(permalink) Anonym Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hva conti 145/65-15 fra smart ?
jeg har kørt med 135 på 5 1/2" BRM på ghia'en men ville nok vælge 145/65 da der er mere kontakt med vejen.
(permalink) Anders-DK Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:9d76870d4d="munken"]hey anders!

Det er faktisk lige netop Firestone F560 i 145 jeg kører med nu. Spørgsmålet er bare om 135 eller 125 kan gøre det. I hvert fald skal det jo så være lavprofil eller et smartcar dæk af den type søren nævner.

Min idé er at køre lavere end normalt med så få konstruktive ændringer som overhovedet muligt. Man burde jo kunne få synet en bil med dropspindler....men med en smallet frobro ser det jo straks lidt værre ud;-)

Cheers
Kasper[/quote:9d76870d4d]

Spørger du mig ?

Godt, for så vil jeg mene: Hvis du køber den 2" (-50mm) smallet forbro som er med org. støddæmperfæste sætter den på samme med dine CB droppede spindler som giver sporviddeforøgelse ½" pr side (+25mm ialt) og med dine 4.5" BRM med 145R15 så er vi tæt på at være tilbage ved org. sporvidde og kan så ikke se hvorfor det ikke skulle kunne synes og godkendes...

Hvis du vælger en anden str dæk end de Firestone F560 145R15 kender jeg nok en aftager til dem ! hvis det har interesse.

Men ville vælge at beholde dine dæk og gå efter "the Narrowed look"
(permalink) vwanders Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Som Kew skriver.. 145/65-15 er det ultimative. Der er nogen der mener de ser "mærkelige" ud, men det er jo smag og behag..

Bridgestone laver dem også. Og dækonline sælger dem til 330 kr stk..

Og en smallet forbro kan godt synes, hvis den ikke er så smal at man er nødt til at banke inderskærmene i smadder eller save tårnene af.. Det kan ikke lige ses for det "utrænede" øje, hvis det er lavet pænt..

Så på søen med skivet, skipper! 8)
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Jeg bliver nok lige nødt til at tilføje at de smalle profildæk absolut ikke holder en meter hvis bilen kun er sænket med dropspindler.. Der er simpelthen for langt mellem skærm og dæk hvilket giver bilen et latterligt look.. Luft skal være ikke dækkene og ikke mellem dækkene og skærmen.. Hvis jeg feks smed 145/65x15 foran på min ville min bil ikke se lavere ud.. Men tilgengæld ville den stå på jorden med forbroen.. Er det fedt at have 0 frihøjde men stadig 5cm mellem skærm og dæk eller er det federe at have dækkene i skærmene og stadig frihøjde? Personligt holder jeg på det sidste!
(permalink) hustler Member
Skrev for 20 years siden | | | |
hvad sker der når i drejer og det er lidt ujævn ??? banker i så skærmen ud og maler den igen ?? ......spørg bare ......eller???

mvh Allan
(permalink) Thomas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
KKWA: Du mener at 145 er for små? Hvis man har dropspindler og 2" smallet justerbar forbro? (Undskyld jeg trænger ind på tråden)
Mvh Thomas
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Vi drejer ikke... Nej spøg til side.. For mit eget vedkommende har jeg gjort forbroen 9cm smallere så hjulene sidder 4.5cm længere inde i skærmene.. Derinde er der masser af plads så sving og bump er intet problem..
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
145 er ikke for små.. men hvis de har profilen 65 er de. Det er lavt. hvis bare dækket hedder 145/15, har det en højere profil, men samme smalle look. kører selv på 135/15 med BRm, der er ingen problemer med at de sidder for langt ude, men har så ikke dropspindler på, bare slammet maks på alm spindler! ikke optimalt - but who cares?
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 20 years siden | | | |
[quote:c687aba587="ninjapunk"]KKWA: Du mener at 145 er for små? Hvis man har dropspindler og 2" smallet justerbar forbro? (Undskyld jeg trænger ind på tråden)
Mvh Thomas[/quote:c687aba587]


Jeg kører selv med 135x15 .. Nej jeg mener ikke de er for små.. Jeg mener at de smalle dæk med "profil" eks 145/65x15 og 135/70x15er for lave.. De giver en lav frihøjde (jord/forbro) og man skal sænke meget mere for at få dækkene op i skærmene hvilket bare gør det endnu værre.. Du kan se min på billedet længere oppe.. Den ser superlav ud men har stadig frihøjde pga højden på dækkene.. Hvis jeg havde profildæk på ville den have stået på forbroen for længst.. Det er jo altsammen et spørgsmål om look ikke om frihøjde..
(permalink) Thomas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ok. Det er 145-15" jeg er ud efter så. Thanks..
ps: hvordan går det med at skære i broen Mathiassen?
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs
(permalink) mathiasen Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Er ikke kommet videre. Har fundet ud af at den er skæv, så den skal lige rettes. Men det kommer nok!
(permalink) Thomas Member
Skrev for 20 years siden | | | |
Ja. Så vidt jeg kunne se, så ligger fejlen i svejsningen omkring sænkningbeslaget. Så hvis du alligevel vil smalle den, er det jo bare at holde tungen lige i munden når du svejser den igen.
Det "glemte" ham der har lavet den at fortælle mig i sin tid. Men så blev jeg det klogere..
-------------------------------------------
It's not just a car
It's a volkswagen...
Tlf: Enoghalvtres Tooghalvfems Seksogfyrre Seksogfirs

Reply

You must log in to post.