Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72
10:22 runex: 1302 tagsænket
21:11 Genau: Glædelig jul og Godt Nytår.
17:07 Dillen: - "Hvad bil kører han?" - "Ingolf Thor".

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Advarsel ved køb af motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har købt en motor, som var tunet af en anden. Motoren blev leveret som longblok, og ser rigtig godt ud- prisen var også rigtig.
Men da jeg startede den, kom der ikke noget olietryk! Da jeg gav den LIDT gas, sprang gummi pakningen ud af mit oliefilter,sammen med ca 1,5 l olie. Jeg stoppede selvfølgelig øjeblikkelig motoren,og begyndte at lede efter årsagen.
Efter et stykke tid, fandt jeg den: I tryksiden af oliepumpe huset, var sat en metal prop. Jeg tror at den tidligere ejer har kørt med en anden form for smøring, med en extern beholder , eller lign.
Dette er ikke ment som en klage over min nye motor, men en advarsel til andre om at kontroler at der ikke er foretaget lign. ændringer ved en brugt motor.
Det kunne være endt galt, men den korte tid motoren kørte uden olietryk,og med lave omd. ser ikke ud til at have skadet min nye motor,som nu køre fint.
Har nogen oplevet noget lign. ,eller er der nogen som ved hvorfor man har valgt at lukke tryk røret fra oliepumpen, vil jeg da gerne vide det.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:c25ac74fc7="niels-erik"] ,eller er der nogen som ved hvorfor man har valgt at lukke tryk røret fra oliepumpen, vil jeg da gerne vide det.
Hilsen Niels Erik[/quote:c25ac74fc7]

Det lyder som om der er lavet noget fuldflow system der på. er der nogle skrue propper på motoren omkring pumpen på blokken? evt. tag et billede af blokken bagfra så man evt. kan se det
(permalink) KKWA-dsa Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lyder sådan ja..
(permalink) bugservice Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Du må undskylde at jeg ikke fik det sagt men det gik jo lidt hurtigt, har tænkt på det hele weekenden,
men håber det gik der var jo også et hul (olieindgang fuldflow)som du må havde lukket
MVH Dennis
og undskyld en gang til
-------------------------------------------
VWW.BUGSERVICE.DK torsdage på tlf 29112161 WEBSHOP http://www.bugservice.dk
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
For at sige det meget enkelt:

olien bliver pumpet ud igennem et Fullflow dæksel (sidder monteret på oliepumpen), og bliver via slanger pumpet til eks. oliefilter og videre igennem thermostat og oliekøler. For derefter at blive sendt retur ind i motoren igen for at smøre lejerne (det foregår så gennem den studs du har sat olietryksmåleren på).

Så du behøver vel bare et fullflow dæksel til at montere på oliepumpen, hvis du da ikke allerede har det, og så skal du selvfølgelig sørge for at oliepumpen bliver "blokket op" igen som du selv har beskrevet den var... ellers bliver olien jo ikke trykket ud i dit fullflow setup.

Jeg har et fullflow dæksel du kan få meget billigt hvis du lige står og mangler!

ps. Husk at brug Fram HP1 filtre... de er superstærke og kan modstå kraftigt olietryk.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Lige nu har jeg et externt oliefilter,som sidder uden på oliepumpen. Jeg er intresseret i dit dæksel,men skal så også bruge en anden oliefilter holder og køler osv. Hvor får jeg det? hvad koster det?
Og hvor monter jeg alt det extra udstyr på en buggy? Foto af en installation?
Hvilke fordele er der ved montering af fuld flow?
Hjælp mig lige , jeg er totalt blank på dette område, jeg ved bare at min motor for første gang i min buggy tid, nu bliver meget varm under normal kørsel(ca 80 grader)Og har brug for al den køling jeg kan få.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
80 grader er da ikke meget varmt.
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
For mig er det- min motor har aldrig før været over 60 grader,og næsten altid omkring 45-50 grader.
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!
(permalink) Rasser Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så har det da været pænt usund kørsel.... olien har jo aldrig været ordentlig driftsvarm.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Så har der sgu været noget andet galt! olie smører har det best ved 80-110 grader alt efter hvilken olie du bruger........... Der har sikkert været noget galt med din olie temp måler, da jeg tvilver på at nogen luftkølet kan blive mindre end 60grader varm...
(permalink) Gustav_t Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg har holderen til oliefilteret og måske også termostaten.

G.
-------------------------------------------
1951 Type1 1967 type34 1967 Fastback
1964 Type2 1969 callook
(permalink) Mark S Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Jeg ku ellers godt tænke mig en oliefilterholder (hvis den er extren)hvis Niels Erik ikke vil :D
(permalink) niels-erik Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad er prisen?
Hilsen Niels Erik
-------------------------------------------
En buggy ser bedst ud med originale centerline!

Reply

You must log in to post.