Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Gensplejsning af SuperSeven og Bug

Tags:
No tags yet.

(permalink) supersteff Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej allesammen.

Jeg har fantaseret lidt (meget) om at gensplejse en Buggy-bagende med en SuperSeven forende, overgang ved frontruden. Så kunne man jo spare opkortningen, og istedet flytte sæder, pedaler gearstang og hvad ved jeg tilbage, og eventuelt gøre bunden lidt smallere foran. Resultat: en "SuperBuggy"
Er der nogen der har prøvet det før?
Er der nogle problemer i at lave/få synet et nyt karosseri, hvis bare bunden er OK?
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
[quote:55dd49a2fc="supersteff"]Så kunne man jo spare opkortningen[/quote:55dd49a2fc]

Så kan den ikke synes. Den skal være afkortet 28 cm for at kunne synes.
-------------------------------------------
Michael
(permalink) supersteff Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hvad er lige begrundelsen for at den SKAL kortes 28 cm op. Er det fordi synet ikke stoler på at glasfiberkarossen tilfører styrke til strukturen? Det er jo umiddelbart ulogisk at man SKal svække konstruktionen ved at skære og svejse i den!
(permalink) TonniDK Member
Skrev for 19 years siden | | | |
det har noget at gøre med: 'det er "lettere" at bøje en lang jernstang end en kort jernstang' - princippet
(permalink) Biffo Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Når vi snakker styrke og vridningsstabilitet på en karosse i forbindelse med
bilinspektionen er vi langt på den anden side af tro og mene - de forlanger
dokumentation :cry:
En opkortning på min. 28 cm er styrkemæssigt dokumenteret for mange år
siden, og dermed lovlig. En uafkortet bund med fiberkarosse mangler stadig
dokumentationen, og kan derfor ikke umiddelbart godkendes som vi kender
det fra buggy´erne.
Vejen frem er en idealistisk, velbeslået entusiast, der vil bruge både penge
og meget energi på at få en uafkortet bund godkendt ved Teknologisk Institut - bare det kan tage pusten fra de fleste.
Jeg har prøvet at undersøge sagen for nogle år siden, og min erfaring er, at
det bli´r meget dyrt ( set i relation til en privatøkonomi ), og at en godkendelse absolut ikke er givet på forhånd.
Vi snakker det ultimative embedsmandsvælde ... :evil:

Den mest realistiske mulighed for en godkendelse er nok, at tilstrækkelig
mange er villig til at yde både lidt økonomi og især knowhow og energi
på et godkendelsesprojekt...

Bare min kommentar..
Biffo
(permalink) Anonym Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Find en lang buggy der har været indregistreret på DK plader. Og gå så videre derfra. En lang model kan godt gøres stabil. det kræver dog "et par vanger hist og her".
T.
(permalink) supersteff Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Tak for de mage gode svar indtil nu!

Hvis nu man korter bunden 28 cm op, er man så frit stillet til at lave sit eget karosseri?

Hilsen

Supersteff
(permalink) Haardberg Member
Skrev for 19 years siden | | | |
i princippet ja
(permalink) supersteff Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Hej igen

Kom til at tænke på, at man måske kunne tage udgangspunkt i en Bobbel cabriolet, og de forstærkninger den er født med, hvis man gerne vil bygge en kitcar på en uopkortet VW-bund!?

Hvad siger sagkundskaben?

Hilsen

Supersteff
(permalink) Mbechmann Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Det gør pt ingen forskel. En fiber bil, er pt kun godkendt på en afkortet bund. Men selvfølgelig, hvis du er villig til at betale dig fra div test og analyser, så kan du måske få den godkendt. Men pt, gør det ikke nogen forskel.
-------------------------------------------
Michael

Reply

You must log in to post.