Jeg kører med GB 273A ventil fjedre i min motor... de er monteret efter alle kunstens regler med shims under for at opnå korrekt installationshøjde, og de er testet for "coil bind" og frigang ved maks løft. vippearmsgeometrien er også 112% OK.
Men men .. selvom de skulle være monteret efter bogen, så har jeg problemer med at de knækker! Til bugrun knækkede der 2 fjedre, og nu er der igen knækket en fjeder opdagede jeg - men hvorfor ??
Er disse fjedre bare ikke gode nok ??
Fjedrene har ca 9000 km bag sig. de nye fjedre jeg har erstattet de gamle med er selvfølgelig også GB 273A fjedre, men de er heldigvis ikke knækket endnu.
Har jeg fået et uheldigt sæt fjedre,,, eller har de været oppe at svømme og er blevet defekte eller hvad sker der?
Der er ingen tegn på at det er fremmedlegemer i motoren der er kommet i klemme og har knækket fjedrene... det er sket helt umotiveret!
Er der nogen der har forslag, gode idéer, lignende historier eller forslag til fjedre der bedre kan klare presset, så sig endelig til.
Men men .. selvom de skulle være monteret efter bogen, så har jeg problemer med at de knækker! Til bugrun knækkede der 2 fjedre, og nu er der igen knækket en fjeder opdagede jeg - men hvorfor ??
Er disse fjedre bare ikke gode nok ??
Fjedrene har ca 9000 km bag sig. de nye fjedre jeg har erstattet de gamle med er selvfølgelig også GB 273A fjedre, men de er heldigvis ikke knækket endnu.
Har jeg fået et uheldigt sæt fjedre,,, eller har de været oppe at svømme og er blevet defekte eller hvad sker der?
Der er ingen tegn på at det er fremmedlegemer i motoren der er kommet i klemme og har knækket fjedrene... det er sket helt umotiveret!
Er der nogen der har forslag, gode idéer, lignende historier eller forslag til fjedre der bedre kan klare presset, så sig endelig til.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia



