SP Rasmussen's Notchback projekt. SOLGT!!!
Gummi ophænget på T3 forbroen bestemmer også caster vinklen.
Der gives gummimellemlæg/ophæng med øget tykkelse for større vinkel/bedre selvopretning. :wink:
Tror det kan være pænt ligemeget i den højde jeg skal køre...
Plus at gummiophængene er lige tykke på det øverste og nederste rør...
Så hvis jeg fjerner dem på begge rør må det jo give det samme..
Jo,helt sikker pænt ligemeget i dit tilfælde....
Men gummiophæng lige tykke.......?
http://hometown.aol.com/jaransont3/LoweringPage.html
Den er sgu da mere rusten end min...
[img:5285cf5f73]http://hometown.aol.com/jaransont3/beammnt.jpg[/img:5285cf5f73]
Det ser da godt nok ud som om den nederste gummebøsning er tyndere på den ene side... Det kan da også godt være du har ret...
Jeg syntes bare jeg kiggede på dem i min og mente der ikke var forskel... Jeg tjekker når jeg kommer over i garageni aften, og hvis mine er lige tykke, skal jeg satme komme efter dig.. :lol:
Men har efter lidt overvejelse også tænkt mig at gå tilbage til den første forbro jeg lavede... Da jeg er kommet til at tænke på, at når man nu fjerner de gummiophæng, vil forbroen komme tættere på rammehovedet, og derved får man nok problemer med at styrehuset kommer tættere på ratstammen...
Men jeg tester.
Nu er den ved at være i den rigtige højde...
Fik mine droppede spindler i dag...
Så mangler den bare at komme 5cm mere ned i røven...
Det må jeg se om jeg kan nå inden weekenden... :wink:
8) men man kan jo ikke køre sådan søren den skraber jo på hele tiden og du ødelægger jo snuden på bilen :wink:
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
Ja men det holder vel op på et tidspunkt... he he...
Nej, den står helt i bund foran på billedet... Men den kan kører med en god vandring, hvis´man hæver den bare 8cm...
Sweet ikke...
Skal du købe forbro Thomas...?
jo men hvad er prisen sveske
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
Vi kan lige ringe sammen her i weekenden...
heeeeeeeyyyy, det skal vi nok få noget sjovt ud af!!!
utroligt at den lille luftpude er så stærk - den kan sgu løfte
fedtmagneten :lol:
det bliver spændende at få det til at virke 100 % på dokaen!
mojn herfra
god jul
rent lir, andet er der vel ikke at sige til det.....!
Type 1 Oval 1955 / Type 14 Ghia Kabriolet 1962
41791477
Ja, den er fanme stærk...
Her er lidt billeder af opbygningen ( igen ) :lol:
Ja, så simpelt kan det jo enligt laves, blev dog lige lidt chokkeret over at der kun var en bælg til at løfte fronten, men hvis den blot er dimintioneret til det er det vel ok... men hvad med den forbindelse mellem bælg-armen og torisions fjederne, er den kraftig nok til daligt brug?!? - vil ud fra billederne skyde den til 8-10mm til at bære hele fronten...
Ellers fedt nok project.. :wink:
Nej, det er en 12mm.
Men det skal også laves kraftigere, for da jeg pillede bolten ud var den faktisk bøjet...
Men den har jeg også udtænkt og ligger også billeder på når det er lavet...
Bælgerne skulle faktisk løfte 1 ton, måske enda mere... Så det er jeg selv ikke bange for... De kan holde til et tryk på op til 10bar... Sådan som den løfter nu er det kun med 4bar... Så det dur sgu...
Lige nu giver den et løft på 10cm... Men lidt forbedringer vil jeg regne med at løfte 15cm...
Det fede er faktisk, at lige nu kan snuden stå 2-3cm over jorden og stadig fjedre...
Hej Søren,
fedt projekt der, men vær lige opmærksom på at den luftbælg du har fat i er en fjedrebælg, hvilket vil sige at udover de oprindelige fjedre på vognen, har du nu også fjedre på din forbro, vel at mærke UDEN støddæmper :roll:
Mvh. Niels.
tlf. 20493419.
Ja ja, det er ved jeg....
Havde faktisk tænkt mig at prøve at montere en fast stang igennem forbro'en istedet for de originale torison fjedre, så den kun fjedre i puden...
Det er sådan jeg havde tænkt mig doka skulle laves...
Det er en fantastik ting sådan nogle luftbælge...
Ingen tvivl om det, man får en meget blødere affjedring af det, og så giver det en feeeeeed cruiserstil når den ikke giver de stive hop som med traditionelle fjedre :)
tlf. 20493419.
:D :D hej det er sku for fedt ser godt ud hvor køber man de luftbælge og hvad er prisen på dem :wink:
Nice, det ku jeg sku godt tænke mig på min bus. Glæder mig til at se Doka'en med det monteret.
Ja, jeg har hørt det skulle give en helt vild fed køre fornemmelse... Så det må vi jo teste om passer.. :wink:
Jeg har købt bælgene hos Airspring.dk og de koster 980kr plus moms pr styk.
Jeg tror jeg vil prøve at snakke lidt fornufigt med ham der har airspring...
Evt lave en special aftale med os vw folk...
Han har jo hele sæt der passer på varevogne... Men det løber på i 7-8000kr hvis man skal købe sådan et sæt... Det der er billeder af på doka projektet... Det kunne jo være jeg kunne lave noget billigere..
Men hvis jeg nu leger lidt med det her, kunne det jo være jeg kunne lave nogle kit i kunne sætte på jeres biler foran, kompineret med en ny smallet forbro...
Kunne det ikke være cool...
Ok, så må der jo være noget tryk på når den bøjer en 12mm bolt :twisted: , prøv at tænke på hvad den så bøjer når den er på gaden med alle de bump og påvirkninger den vil blive udsat for..! men som du har lavet det nu, løfter og bærer den jo også kun på den ene torisions fjeder, tror du det holder i det lange løb?, jeh har en hjemmelavet "svensker" justerbar forbro, hvor den justere på begge fjedre på kun en skruge, måske det var den løsning du også skulle gå efter med dit airride, for at opnå en mere driftsikker (læs: holdbar/trafik-sikker) løsning...
[img:2eaa9d20a8]http://vwnettet.dk/logo.php?picturename=modules/coppermine/albums/userpics/12245/buggy-5.jpg[/img:2eaa9d20a8]
Som man kan se på dette billede er der en forbindelses stang mellem de 2 fjedre, så hvis man nu fjernede justerbolten og erstatede den med en luft bælg, så tror jeg faktisk du er på den rigtige vej til noget holdbart... :P