Bare for lige at give mit, knap så tekniske, besyv med: Jeg har kørt i flere år med en 1300-motor, der var ombygget til 1600 (dobbeltportet), med karburatoren fra 1300. Det var ikke optimalt, men efter et par gode råd fra Farmer, kom det til at fungere ganz OK. Karburatoren skulle dog dysses om, der skulle ændres lidt i luftfilterkassen osv. - det kan Farmer sikkert fortælle dig meget mere om. Pointen er sådan set bare, at jeg ingen problemer havde med at holde almindelig march-hastighed på motorvej og jeg kan ikke se, hvorfor du skulle have et problem med det, hvis alt ellers er indstillet korrekt.
VWMorten ytrede sig vist også engang om, at hvis man ikke kunne runde 100 km/t i tredje gear i en boble, var der noget galt. Ikke forstået på den måde, at man skulle udsætte motoren for det som andet end en test, men at det skulle kunne lade sig gøre som en tommelfingerregel, hvis alt var indstillet korrekt.
Ovenståede er gengivet efter bedste hukommelse, men måske de kloge hoveder herinde lige skal verificere det, inden du tager mine ord for gode varer?
VWMorten ytrede sig vist også engang om, at hvis man ikke kunne runde 100 km/t i tredje gear i en boble, var der noget galt. Ikke forstået på den måde, at man skulle udsætte motoren for det som andet end en test, men at det skulle kunne lade sig gøre som en tommelfingerregel, hvis alt var indstillet korrekt.
Ovenståede er gengivet efter bedste hukommelse, men måske de kloge hoveder herinde lige skal verificere det, inden du tager mine ord for gode varer?