Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Input til en "genemsnits" enkeltkarburator motor.

Tags:
No tags yet.

(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Torben - HVORFOR!!!

nemmere at justere en enkelt karb... ja, men det er dælme æ meget

nemmere da! jeg syntes det lyder som splid af tid i mine øre og det er

da kun sjovt for forsøgets skyld.

og hvis man ikke kan lave motoren billigere end 20 kilo, så er det da

næsten synd ikke at give den lidt mere volumen og en mild knast!

en god hverdagsmotor skal efter min smag bare have et rigtig godt

moment og trække helt fra bunden...
(permalink) Farmer Member
Skrev for 19 years siden | | | |
Birke.
Std 1600 karburatoren har 26 mm venturi. Den kan modificeres til 28 mm., men jo stadig på 34 mm spjæld. Der ER grænser for hvad man kan jawe igennem den. Fordelen ved en karburator med større spjæld er bl.a. at man kan få en højere "volumentrisk effekt", som især er en fordel på motorer fra ca. 1700 cc. og opefter. Men som osse kan hjælpe til bedre topeffekt på en mindre motor. En af ulemperne ved en std karburator på en større end std motor er, at den volumentriske effekt sænkes. Der betyder i almindelige ord, at der skal væsentlig højere lufthastighed til for at fylde cylinderen med luft på den samme tid. Det er bla. derfor at feks en meget brugt str. som 1914 cc. med std knast og std karburator, ikke kan li at køre med hævet kompression. Den blir simpelhen varm, og døjer med tændingsbanken. Samme motor med en knast med mere overlap, kan så tåle mere kompression, men man må stadig passe på. Samme motor med FEKS en midtermonteret Kadron eller endnu bedre en i hver side, kan så tåle endnu mere kompression, simpelthen pga den højere effektive fyldning. Sådan meget firkantet fortalt. Hvis nogen kan forklare det bedre er de velkommen til det.
Vang,
jah du har sådan set ret. Men der er mange der egentlig hellere vil have bare en i midten, hvis de kunne nøjes med det.
Og jeg ser for mange som ikke har for godt styr på det der med en i hver side, og i de situationer er det et godt alternativ. (Hvis vi ellers kan få det til at virke (!) Men mon ikke. Kadronen er jo "født" som en enkeltkarburator på en Holden 4 X 4 i Brasilien.)
Og prisen på de ca. 20K er jo osse hvis man går hen og køber en færdig motor. Hvis man har tiden til at gå og finde gode stumper og selv kan lave toppe etc. og samle, kan der jo hurtigt barberes nogle lapper af prisen.
T.
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Jvang Member
Skrev for 19 years siden | | | |
men okay... du kan jo bare lave en forsøgsmotor til min, hehe

den er klar til foråret, den må bare ikke være for vild.

så kan vi lave en forsøgsmotor bagefter efter min specs 8)
(permalink) John Pedersen, Skagen Member
Skrev for 17 years siden | | | |
Blev projektet droppet ?

John
-------------------------------------------
25709453
I'm the only BAY in the village
(permalink) Farmer Member
Skrev for 17 years siden | | | |
[quote=John-P]Blev projektet droppet ?

John
Nej, kun forsinket. Den første motor kommer ud at køre her sidst i december. Jeg mangler kun "min" knastaksel. Så kan jeg samle.
Jeg/Pizzaman er ved at lave en hjemmeside, hvor alle relevante data vil blive lagt ud. Mere om det iløbet af kort tid.
T

-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com

Reply

You must log in to post.