Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
23:42 nflorboe: Opstart efter stilstand
23:41 nflorboe: Olie
17:52 Riley: ledningsnet
23:29 Sxnder: Brændstoføkonomi
07:50 Variant: Tylle 2. Hvis det er en 412LS er det en 74 model. Ellers hedder den LE. Men kan selvfølgelig godt være registreret første gang i sent i 73
16:25 Tylle2: Hvordan finder man nyprisen på en VW412 LS Variant årg. 73 ?
18:06 Gregers: gregers72

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Turbo på Type4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hej JBI :D

Kan godt huske det var en fin motor ude ved jer 8) Kan jeg evt. komme forbi og hente den sidst på ugen? Har forsøgt at få kontakt til NKH uden held :? Det er derfor jeg ikke har hentet bilen før.

E
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:b6b65a4014="Anonymous"]Hej JBI :D

Kan godt huske det var en fin motor ude ved jer 8) Kan jeg evt. komme forbi og hente den sidst på ugen? Har forsøgt at få kontakt til NKH uden held :? Det er derfor jeg ikke har hentet bilen før.

E[/quote:b6b65a4014]

Det er helt fint, vi har gravet den fri så den er klar til afhentning. Ring lige i forvejen.
(permalink) Elnef Member
Skrev for 18 years siden | | | |
desuden er det PISSE at lave en STOR t4 motor med 200 + hk

kan jeg få det her ovenstående oversat til dansk fatter ikke en brik

john
(permalink) Søren Rasmussen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
øhhhh.... ja, det gik lidt for stærkt!!!

der skulle have været skrevet, at det er SV
-------------------------------------------
Søren Rasmussen
Sovsekongen@gmail.com
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ja, det var så lige på fedtmagnetens profil :lol:
(permalink) GetBackOnTrack Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvor er problemet i at lave en +200 hk t4 motor hvis man vel og maarke har klejnerne til det :idea:

Man kan jo betale sig fra alt idag, saafoeli ligger der noget know how i at faa den rigtig samlet med vendehoejde, laangere stoedstaanger, clearing af blokken hvis man koerer med laangere slag osv. Men de fleste dele kan jo koebes of the shelve idag saa man slipper for gaaterier, hvis man vel og maarke har kronerne til det, desuden er det jo i toppene den dygtige motortuner viser sin kunnen da det er der hestene ligger gemt.

Vh Spring
-------------------------------------------
GetBackOnTrack
Tlf:60226024
http://www.gbot.dk
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ingen problem, hvis man har pengene og nogen, der kan samle den!!!

det er bare dyrt, thats all
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er ingen tvivl om at EFI er guld, men hvis man gerne vil holde sig indenfor et budget, så er der mange penge sparet ved at holde sig til en god gammeldags karburator.
Jeg ved godt der er masser af ting derude jeg godt kunne tænke mig, men skal det holdes på et realistisk plan kan jeg godt klare mig uden et par af tingene.
Måske halter et drawthrough setup med karburator lidt bagefter et EFI system med turbo.
Men det er jo heller ikke det vi har med at gøre her. Jeg er da ligeglad med om en ovre i usa ville kunne køre fra mig. Jeg vil bare gerne have noget vildt til rimelige penge der kører godt.
Måske griner de VW drag folk med karburator lidt af dem der har de mest højteknologiske vidundere.
De har kun givet det halve for at lave deres motor.
Det her er folkevogne... 50-100 kilo for min motor? Noway...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
De har kun givet det halve for at lave deres motor!

det tror jeg ikke du skal regne med!!!

det kan da godt være at det er billigere, men jeg tror nu nærmere at det

er fordi det er nemmere! hvis man ikke har indsigt i EFI, så er det måske

noget nemmere at forholde sig til karbonader!

og hvis du ikke bruger 50 kilo på en motor i den størrelse, så kommer

du ikke langt!
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Indenfor dragracing har du nok ret...Men for at få de 200 hk som vi snakker om, så er 50 kilo at overdrive. Det kan sagtens gøres billigere.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Brisse Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:58d6328c1b="LowriderMac"]Der er ingen tvivl om at EFI er guld, men hvis man gerne vil holde sig indenfor et budget, så er der mange penge sparet ved at holde sig til en god gammeldags karburator.
[/quote:58d6328c1b]

Det var så her kæden hoppede af for mig ...
Jeg vil gerne se et karburator-setup incl elektronisk tænding til samme pris som en megasqiurt'n'spark setup og med de samme muligheder for at trimme din motor.
3-5000 for hele EFI og tændigssystemet (incl dyser , pumpe osv osv.) er ikke skudt ved siden af og så kan du trimme på ALT som det passer dig.

Turbo og karburatore er hygge og nostalgi hvis man har tiden til at får det kørt ind (og en god leverandør til billige dyser når man for 23. gang skifter dyser for at få den sidste tændingsbanken væk :wink: ).

Nu får jeg sikkert på hatten for det, men det må vi tage som det kommer :D
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ha,ha...Jeg vil ikke give nogen på hatten.
Men jeg tror ikke på du får noget seriøst EFI komplet så det er lige til at kaste på en boble for 3-5000 kr.
Så kunne jeg da godt bruge et link...
Det skulle jo gerne hamle op med et par dobbelte weber eller en 4 portet Holley.
Ellers er ideen jo væk.
Man kan nok få noget EFI til den pris, men det er garanteret uden "Throttle bodies" og meget andet.
Det er nok noget der er lavet til en bil der iforvejen har indsprøjtning.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
:!:
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det her er nice
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
no offence, hvis du kan lave en 200 hk motor, der kan holde bare lidt for

under 50 kilo, så send en pm, når du har to!!!

den her er nice!

og langt mere holdbar, da alt kan trimmes... ALT
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vi får se til sommer når min motor er gennemtestet. :-)
Jeg vil vædde en kasse øl på jeg aldrig får ødelagt den, medmindre jeg bliver for overmodig med trykket. Men det gør jeg ikke...
Når jeg har hygget mig med mine 200 hk, så vil jeg lave en ny stroker motor med turbo og gå efter noget rigtigt vildt.
Alt kan ødelægges...Der skal bare den forkerte bag rattet.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg er ikke modstander af at kunne trimme alt. Det er bare for dyrt, og så må jeg gå på kompromis.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
okay, det er fair nok, vi diskuterer jo bare... vi tales ved til sommer, når den er gennemtestet, vi bliver forhåbentlig klogere begge to
(permalink) Rolf Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:784bec58a8="LowriderMac"]Det her er nice[/quote:784bec58a8]

Ja, måske men total ubrugelig på gaden... Ved godt at nogle i den store land i vest bruger en 4 portet Holly karb på gaden, men kørbarheden og dermed brugbarheden er helt væk. Brænstoføknomien er total
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis man ikke kan selv, så bliver det dyrt.
Hvis man ikke selv kan lave ordentlig rørføring f.eks, så koster det kassen at lave.
Jeg har en kammerat der arbejder hos tuningsfirmaet Entech i Roskilde. Det koster kassen at få lavet sådan noget.
Men, men...Man er vel smed og kan lave den slags mindst ligeså godt selv :-)
Jeg regner jo ikke min arbejdstid for noget andet end at jeg havde det sjovt og dyrkede min hobby.

En firportet holley er ikke meget anderledes end f.eks. 2xdobbelt weber. Så hvis det ikke er brugbart på gaden,så er en holley heller ikke.
Det er jo ikke en V8'er, så justeret rigtigt ind på rullefeltet, så tror jeg såmænd ikke den er så tørstig endda.
En turbomotor plejer somregel også at være mere økonomisk end en almindelig pumpet motor.

Byg selv er billigt og sjovt... Køb selv er dyrt og kedeligt...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
det kan man vel ikke være uenig i...
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Til Jvang:

Den motor du smed et billede af, er det egentlig din? Den ser seriøs ud...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Vi må se hvad du finder ud af. Det bliver om ikke andet, så spændende at følge med i..

Jeg tror bare at du bliver slemt skuffet hvis du tror at du kan gå ud om morgenen i din bil med drawtrough Holley, træde en gang på speederen og starte, lige lade den gå i tomgang i 3 min for at blive lidt varm. Så tøffe ud af indkørslen og på arbejde i myldretrafikken mens du vinker til naboen..

Det kører omtrent ligeså godt som en alm sugemotor med to webere uden choker, hvor et tændkabel er knækket, alle fire hoveddyser er forskellige, 2 tomgangsdyser er tilstoppet, og begge manifoldpakninger er utætte..

Drawtrough duer KUN til
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er jo kun gisninger om hvordan det kører i praksis. Der er tilsyneladende ingen der rigtigt har prøvet et drawthrough setup herhjemme.
Men det er rigtigt at der er lidt problemer ved helt lave omdrejninger pga. det med benzinen der skiller sig ud fra luften.
Det med at den ikke kan starte og alt det, det tror jeg ikke på.
Men vi får se...Det bliver skægt at prøve, og det er heller ikke just en bil der skal bruges til job.

Udover hele nettet er der delte meninger om de to setups, om det skal være det ene eller det andet.
Så hvis drawthrough kørte så dårligt, så ville der ikke være så meget diskussion om det. Så ville alle vælge blowthrough.
Så sjovt bliver det at drage min egen erfaring i praksis istedet for al den teori om hvorvidt det vil køre perfekt.

Jeg glæder mig som et lille barn til at starte den første gang... :-)
Så laver jeg et lille lydklip så i kan høre om den går helt hen i vejret, eller om den egentlig går rimelig godt.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har prøvet at køre i en bil med drawthrough. Ikke en VW men det er jo ligemeget.

Og det kører ad røven til indtil ca 3000 omdr, så tager FANDEN ved pisset!

Det er derfor de fleste dragracere bruger det. De arbejder kun ved høje omdrejninger.. og hvis det er formålet, så er der ingen grund til at forfine det med efi og deslige.

Det er meget få bilproducenter der har fået drawthrough systemer til at virke. Renault er en af dem der har prøvet, og har brugt det på R5 alpine og andre. Der er nok en grund til at det det stoppede.. 8)

Men det er cool at du har mod på det! Hvis du kan få det til at køre godt, så more power to you!
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk


Reply »

You must log in to post.