Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Turbo på Type4 motor

Tags:
No tags yet.

(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:6ae43e0936="LowriderMac"]Vi får se til sommer når min motor er gennemtestet. :-)
Jeg vil vædde en kasse øl på jeg aldrig får ødelagt den, medmindre jeg bliver for overmodig med trykket. Men det gør jeg ikke...
Når jeg har hygget mig med mine 200 hk, så vil jeg lave en ny stroker motor med turbo og gå efter noget rigtigt vildt.
Alt kan ødelægges...Der skal bare den forkerte bag rattet.[/quote:6ae43e0936]

Det vil jeg da gerne være med i... det lyder som et spændende væddemål.


Jeg vil så til gengæld også vædde på at den ikke er på gaden og kørbar allerede til sommer den motor der!
Hvad motor bliver den bygget på - T1 1914 eller T4 2.0 motor, og må vi ikke se lidt foreløbige billeder af hvordan arbejdet skrider frem med den ?


anyway.

Rolf - du har fat i lidt af det rigtige.... det var oppe i de høje omdr (over 5500-6000) at den næsten ingen benzin fik. Men jeg mener at det var Scooters der fik for lidt i mellemområdet, eller husker jeg forkert her ?
Men vi havde da noget besvær med at få den dyset, vi måtte helt ned i en 160 luftdyse før den fik det foder den skulle ha.
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) Elnef Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg synes hurtig at man får brugt de der 50-100000 på en seriøst bygget suge motor alene så i mine øjne må en seriøst bygget turbo motor koste mere da der jo skal lidt flere dimser til
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
sjov diskussion! tanker...

nej det er ikke min motor, den er jeg ikke begyndt på endnu! den bliver

meget dyr Elnef har fat i de rigtige tal der!!!

at bygge tunede luftkølet motorer er bare ikke billigt.
(permalink) Brisse Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:1fbba13ccf="LowriderMac"]ha,ha...Jeg vil ikke give nogen på hatten.
Men jeg tror ikke på du får noget seriøst EFI komplet så det er lige til at kaste på en boble for 3-5000 kr.
Så kunne jeg da godt bruge et link...
Det skulle jo gerne hamle op med et par dobbelte weber eller en 4 portet Holley.
Ellers er ideen jo væk.
Man kan nok få noget EFI til den pris, men det er garanteret uden "Throttle bodies" og meget andet.
Det er nok noget der er lavet til en bil der iforvejen har indsprøjtning.[/quote:1fbba13ccf]

Hehe, så gik jeg fri denne gang :D
Prøv at kigge på megasquirt f.eks. på powerpage under "motorstyringer" - der er mange der laver low-budget turbo-løsninger med denne EFi-løsning og den sparker mås! Tag eft. en snak med HenrikGM (han har også skrevet herinde - han er MANDEN at tale med når vi snakker megasquirt!)
1 stk Megasquirt squirt'n'EDIS
1 stk EDIS modul fra ford
1 stk EDIS tændspole (fra ford)
1 stk gasspjæld på 50-60mm (noget Alfa eller BMW f.eks)
1 stk. Lambda-sensor
4 dyser
1 benzinpunp
1 regulator

Smid det hele i bilen og ryst det lidt til det falder på plads :wink:
og så er du sådan ca. kørende med fordelerløs tænding und alles!
(du kan også køre med fordeler og laden den bliver styret at megasquirt'en, det skulle være lidt nemmere at få i gang til en start og ydelses mæssigt er det nok hip som hap i forholde til EDIS-løsningen - og så spare man også nogle 100 kroner dér)

En del timer på landevejen og justere ind med en laptop og så på felt til den sidste finjustering så er den i skabet.

Hvis du køber stumperne brugte og EFi'en fra ny, så er jeg ret sikker på du kan holde det nede omkring 5K, især hvis du har noget liggende selv.
Der skal så laves lidt manifolder, plenum osv, så det skal du jo alligevel hen og fifle med på din karburatorløsning.

http://www.msefi.com
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://www.megasquirt.info
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewforum.php?f=7

Her skulle være læsning til at "par nætter" :D
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:0011f57be3="Brisse"]
Prøv at kigge på megasquirt f.eks. på powerpage under "motorstyringer" - der er mange der laver low-budget turbo-løsninger med denne EFi-løsning og den sparker mås!

http://www.msefi.com
http://www.bgsoflex.com/megasquirt.html
http://www.megasquirt.info
http://powerpage.gjelsoe.dk/viewforum.php?f=7/quote:0011f57be3

...hvis man mangler en pris på megasprøjtet:
http://www.loddekolben.dk/megasquirt.asp
(permalink) Brisse Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Eller http://boost-it.dk/
(drives af HenrikGM)

Mener Henriks version har de seneste upgrades af drivertrin mv. så både lav og højohmdyser kan drives uden problemer.
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Dumt spørgsmål:

Jeg har ikke sat mig ind i MS, så jeg ved det ikke..
Kan man nøjes med tændingsdelen? Altså fordelerløs elektronisk styret af MS. (Bare uden at bruge indsprøjtningsdelen)

I virkeligheden burde man kunne tage det fra hvilken som helst bil, men så er det jo normalt ikke justerbart og passer kun til en motor..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Blob Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Du kan sagtens nøjes med tændingsdelen. Det fortalte Henrik vidst noget om da vi havde det kursus sidste vinter i Herning.

Han var kanon god til at vise og fortælle!
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det ku være jeg skulle snakke med ham om det. Tak.. 8)
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Rasser Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:7ef3dbd72e="vwanders"]Dumt spørgsmål:

Jeg har ikke sat mig ind i MS, så jeg ved det ikke..
Kan man nøjes med tændingsdelen? Altså fordelerløs elektronisk styret af MS. (Bare uden at bruge indsprøjtningsdelen)

I virkeligheden burde man kunne tage det fra hvilken som helst bil, men så er det jo normalt ikke justerbart og passer kun til en motor..[/quote:7ef3dbd72e]

kan godt følge dine tanker Anders.... smart set - det giver jo en del muligheder!!!
-------------------------------------------
1966 Type2, 1957 Karmann Ghia
(permalink) vwanders Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ja, det giver nemlig gode muligheder. Jeg roder selv med at få noget tænding til at fungere med turbotryk, og dobbelte vacuumdåser på strømfordeleren har jeg ikke plads til.. Og det er jo heller ikke ligeså godt som et justerbart elektronisk anlæg.
At få en turbomotors tændingstidspunkt til at ligge et kussehår fra tændingsbanken i hele omdrejningsfeltet er ikke så nemt som mange nok tror - hvis man bruger mekaniske systemer altså..
-------------------------------------------
24446703 / rexsurewood@yahoo.dk

(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:6eae3d8009="LowriderMac"]ha,ha...Jeg vil ikke give nogen på hatten.
Men jeg tror ikke på du får noget seriøst EFI komplet så det er lige til at kaste på en boble for 3-5000 kr.
Så kunne jeg da godt bruge et link...
Det skulle jo gerne hamle op med et par dobbelte weber eller en 4 portet Holley.
Ellers er ideen jo væk.
Man kan nok få noget EFI til den pris, men det er garanteret uden "Throttle bodies" og meget andet.
Det er nok noget der er lavet til en bil der iforvejen har indsprøjtning.[/quote:6eae3d8009]

Well, watch me!

Dette setup er lige bygget i DK:

Oldtimer bil(mærket ligegyldigt, det bliver gættet hvem det er hvis jeg fortæller mærket) der ofte er til træf. 2liters r4 motor født med enkelt karburator. Forgæves forsøg på montering af nogle gamle originale dobbelte karburatorer opgivet efter +100timer, heraf mange på værksted(dyrt!)

De orignale udslidte karburatorer har fået en opdatering, og er ryddet for indmad og alle huller proppet af. Gasspjældsaksel er ændret til kuglelejer og tætninger, mod udslite glidelejer før.
Indsprøjtningsdyser fra MC er monteret INDE I KARBURATOREN, dvs intet er synligt uden for.

Setuppet blev monteret sammen med styring af bilens tænding. Før kunne den ikke gå tomgang under 5.2%CO. Nu tøffer den tomgang v. 0,3%CO og går 100rpm lavere i tomgang, klippestabilt.
Hele mellemområdet er løftet over alt med mere end 28Nm og topeffekten er steget med næsten 35hk. Speederresponsen er sprød som en kiks, og pickuppet oversteg mandens forventninger med flere banelængder.

Det hele er væk, for enhver ville det blot være en fin velholdt gammel bil med dobbeltkarburator, men nix, der er tale om en ombygning til progg. motorstyring, og mandens samlede budget, incl indkøring er 6500dkr, heraf gik de 1300 til maskinarbejde på karb. da han ikke selv kunne indsætte kuglelejerne, og de 800 til dyserne fra MCen.

Jeg ser ingen som helst grund til at samme stunt ikke kunne laves på en gammel boksermotor, problemet kan måske være at få det gamle jern til at tumle effekten.
(permalink) HenrikGM Member
Skrev for 18 years siden | | | |
ups, glemte at logge ind.

det var mig der skrev ovenover.
(permalink) Jvang Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Henrik - vi to skal have et møde, når jeg kommer lidt længere!!!

lyder pisse interessant...

Reply

You must log in to post.