Hvad er rigtigt?
Hey folkens... Jeg skal lige have lidt hjælp til at afgøre en diskussion mellem 2 kollegaer:
Passer en 5-trins Porsche gearkasse på type1 motor eller skal der noget adapterplade til?
Jeg ved godt at der er noget om at bunden skal modificeres for at den 5-trins kan være der, men spørgsmålet lyder kun på om den passer direkte på blokken.
Hilsen Dan
den passer direkte
MVH Dennis
Jamen så vil jeg spørge videre:
Hvilke motorer passer på en type 1 gearkasse ? :roll:
Jeg tænker på om der er andre VW der passer,
F.eks Golf Benzin/Diesel, Transporter Diesel osv..........
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
Type 3, 4 og Wasserboxer er de eneste vw-motorer. Så passer selvfølgelig tidlige Porsche.
Ok
Det var bare fordi at Bornholmer skrev noget
om at VW ikke har lavet en Boxer-Diesel.
Så tænkte jeg på hvad 80er (T25) diesel-transporterne
så kørte med............?
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
[quote:89e48fef12="birke"]Ok
Det var bare fordi at Bornholmer skrev noget
om at VW ikke har lavet en Boxer-Diesel.
Så tænkte jeg på hvad 80er (T25) diesel-transporterne
så kørte med............?
Mvh Birke[/quote:89e48fef12]
VW har ikke lavet boxer diesel motorer...
Alle Porsche 911 motorer passer også på en type 1 gearkasse. men
kræver et specielt adapter svinghjul.
-------------------------------------------
Tlf 22141595
Thisted/Nordvestjylland
[quote:d09db3905f="birke"]Ok
Det var bare fordi at Bornholmer skrev noget
om at VW ikke har lavet en Boxer-Diesel.
Så tænkte jeg på hvad 80er (T25) diesel-transporterne
så kørte med............?
Mvh Birke[/quote:d09db3905f]
t25 dieselmotor er identisk med golf motoren
jeg skrev vist nok også noget om at subaru var på vej med en dieselboxer engang, den burde kunne komme til at passe hvis man køber en adapter til subaru (den kan fås) ved der er nogen der kører med en Impreza boxer , det kunne være interresant hvis den altså kommer på markedet og er til at skaffe til den tid...
An der Entwicklung von Diesel-Boxermotoren arbeitet zurzeit Subaru. Die europäische Markteinführung soll im Jahr 2007 stattfinden. Voraussichtlich debütiert der neue Motor im Legacy. Damit versucht der japanische Automobilhersteller einen klaren Wettbewerbsnachteil n Europa aufzuholen, denn bislang bietet Subaru kein Dieseltriebwerk für seine Modelle a
-------------------------------------------
Randers Jeg BOR I RANDERS - stik mig en Mokai for fan ;-)
[quote:8d770b307a="Haardberg"][quote:8d770b307a="birke"]Ok
Det var bare fordi at Bornholmer skrev noget
om at VW ikke har lavet en Boxer-Diesel.
Så tænkte jeg på hvad 80er (T25) diesel-transporterne
så kørte med............?
Mvh Birke[/quote:8d770b307a]
t25 dieselmotor er identisk med golf motoren[/quote:8d770b307a]
Ja, men hvis en transporter enten kører med golf-diesel
eller wasserboxer (som passer på type 1), hvorfor passer
en Golf så ikke ???
Mvh Birke
-------------------------------------------
mvh Birke
Type 3 shortnose: venstre forskærm og Fastback bagklap søges.
[quote:dd4a2ec13e="birke"][quote:dd4a2ec13e="Haardberg"][quote:dd4a2ec13e="birke"]Ok
Det var bare fordi at Bornholmer skrev noget
om at VW ikke har lavet en Boxer-Diesel.
Så tænkte jeg på hvad 80er (T25) diesel-transporterne
så kørte med............?
Mvh Birke[/quote:dd4a2ec13e]
t25 dieselmotor er identisk med golf motoren[/quote:dd4a2ec13e]
Ja, men hvis en transporter enten kører med golf-diesel
eller wasserboxer (som passer på type 1), hvorfor passer
en Golf så ikke ???
Mvh Birke[/quote:dd4a2ec13e]
På gearkassen på en T25 ( og også T2) transporter kan man skifte koblingskjoldet ud så det enten er wasserboxeren eller golfmotoren der passer på. På en bobbel er koblingskjoldet støbt sammen med resten af gearkassen
Lennart
Men Porschegearkassens koblinghus er længere.
På en type4 motor kan man bruge svinghjulet til 914, hvad man gør på en type1 motor ved jeg ikke.
Om man evt. fræser af gearkassen.
Ellers kommer motoren jo også til at sidde langt tilbage. Det er ikke "bare lige"
Porschen er også kort gearet
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
Det med Subaru-dieselmotorerne.. Det er rigtigt at de for øjeblikket, og det sidste års tid, har testet deres første dielselmotorer. Verdens første i boxer-udgave.. Men det er muligt at projektet bliver skrinlagt snart.
Subaru har fornyligt foretaget et sandt kvantespring med hybridteknologien, og de nye aktionærer hos Toyota er sammen med nogle af verdens andre store hybridfabrikker Honda, GM og Daimler-Chrysler MEGET intresserede i hvad i alverden der lige er sket i de lukkede udviklingshaller!
Vi får jo på værkstederne engang imellem lidt insider info fra Japan, selvfølgelig ikke hemmeligheder, men "ikke publiceret info", og der snakkes om at de er sprunget 20 år frem i tiden. Dvs de har en testklar motor som i kombineret el og benzindrift vil være i stand til at køre 50 km på en liter, og yde 230 hk - vel og mærke uden at skulle tilføres energi udover benzinen. Altså ingen opladninger, ingen "begrænset rækkevidde" på eldriften.
Det bliver spændende at se hvad der sker!
Nå tilbage til programmet! 8)
[quote:7d30f0b009="vwanders"]
Vi får jo på værkstederne engang imellem lidt insider info fra Japan, selvfølgelig ikke hemmeligheder, men "ikke publiceret info", og der snakkes om at de er sprunget 20 år frem i tiden. Dvs de har en testklar motor som i kombineret el og benzindrift vil være i stand til at køre 50 km på en liter, og yde 230 hk 8)[/quote:7d30f0b009]
Det vil jeg godt vædde en kasse øl på ikke sker samtidig..
Der [i:7d30f0b009]ER[/i:7d30f0b009] altså kun så og så mange ting man kan gøre for at forbedre virkningsgraden af en forbrændingsmotor. Og en forøgelse med bare 20% ville være et kvantespring af gigantiske proportioner..Tillægges gevinsten fra hybriddrift ("Akkumuleret" bremseenergi, "Stop and Go" Ect.) så ER 20% længere på på literen måske muligt i praksis, men så heller ikke mere..
R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
Det er jo som sådan ikke forbrændingsmotoren der ændres. Det en enormt kraftig elmotor der gør arbejdet, og kvantespringet består i batteriernes evne til at oplagre og afgive strøm i væsentligt større mængder end tidligere muligt.. Mere ved jeg ikke!
Men Fuji Heavy, som står bag Subaru har alle dage været førende i verden på batterier og akkumulatorer - så at det er dem der gør fremskridtet har vel været ventet.
He he... Jeg fik svar på mit spørgsmål, men hvordan i alverden kom snakken over i diesel-boxere???? :?