Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  1956 :-) Oval "SilverGhost" / Type-1 1914 ccm turb

Tags:

(permalink) Farmer Member
Skrev for 18 years siden | | | |
JA, han hedder Kris Laufer.
Men Rune, jeg tror sku du har ret. Ved nærmere eftertanke sidder Udstødningen vist ikke sådan på Laufer´s cab.
Jeg skammer mig allerede og gir mig selv en over fingrene :oops:
T
-------------------------------------------
20888030
alstrupt@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
M-Flows billeder af Webb's cab her :

http://www.griebel.blogspot.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=1325
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:97ae01988b="Anonymous"]http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=1325[/quote:97ae01988b]

8O
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Den motor gad jeg godt have :-)
Men lidt pebret...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Så kom jeg et skridt videre igen.
En stor del af udstødnings manifolden er nu lavet.
Jeg er også næsten færdig med begge J-pipes.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Et til
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Bobbel_Janus Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Det er svært og se på billedet, men er der plads til remmen ???? 8O
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?
(permalink) JBI Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jeg venter stadig spændt på at se din plan med avanceringen. Hvor meget tryk vil du op på?
Jeg kan ikke lige huske linket, men der findes en side hvor du kan se tankstationer der stadig forhandler 98 oktan. Her i
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:92164d6c65="Bobbel_Janus"]Det er svært og se på billedet, men er der plads til remmen ???? 8O[/quote:92164d6c65]

Udstødningen på højre side slår et knæk så den går udenom remmen.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:4bd009e41c="Eg"]Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?[/quote:4bd009e41c]

Det har en lillebitte betydning. Men det skulle være marginaler.
Hvis de skulle være lige lange, så skulle det være noget værre krøllet noget. :-)
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:6f57dbc9e8="JBI"]jeg venter stadig spændt på at se din plan med avanceringen. Hvor meget tryk vil du op på?
Jeg kan ikke lige huske linket, men der findes en side hvor du kan se tankstationer der stadig forhandler 98 oktan. Her i
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Fastoldvw Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:ff2c9c3034="Eg"]Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?[/quote:ff2c9c3034]
Det har stort set ikke noget at sige, medmindre man jagter de siiiidste heste man kan presse ud af sin kombinada..
Udstødningens temperatur har derimod noget at sige, derfor bruger næsten alle thermowrap før turboen, det hjælper så også på strålevarmen..
-------------------------------------------
(permalink) JBI Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg tager sq hatten af for dit gåpåmod [img:b6d11c4f5e]http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley32.gif[/img:b6d11c4f5e] håber det lykkedes for dig.
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hvis det går helt galt med tændingen, så må jeg bare prøve at låse den på 24 grader som de fleste gør, eller investerer i noget elektronisk.
Køre skal den nok komme til, koste hvad det vil...
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Eg Member
Skrev for 18 years siden | | | |
[quote:4c8a2c6c66="Fastoldvw"][quote:4c8a2c6c66="Eg"]Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?[/quote:4c8a2c6c66]
Det har stort set ikke noget at sige, medmindre man jagter de siiiidste heste man kan presse ud af sin kombinada..
Udstødningens temperatur har derimod noget at sige, derfor bruger næsten alle thermowrap før turboen, det hjælper så også på strålevarmen..[/quote:4c8a2c6c66]

ahh...ok....tak..
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Ett tips är att svetsa de så mycket de går på plats så det inte slår sig ;)

Roligt bygge!
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
1_2_.jpg

-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
IMG_0572.jpg

-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Lige en update.

Jeg havde et problem med at få den til at køre ordentligt.
Det viste sig at der var en utæthed i den ene side ved toppens indsugning. Flancen havde trukket sig under svejsningen, og det havde jeg lige glemt at tjekke. :-)
Efter jeg har ordnet det kører den vildt godt.
Jeg har sat en dobbelt 40 mm weber på istedet, fordi jeg troede problemet skyldtes den første del af indsugningen. Hvis jeg skulle lave det om ville den 4 portede ikke kunne være under hjelmen.

Den laver nu 1,2 bar tryk, og den trækker suverænt.
Jeg synes nu der var mere power i med den 4 portede, så senere tror jeg at jeg prøver at sætte den på igen.

Men det kan måske også skyldes at jeg har rodet lidt med tændingen.
Den kunne godt tåle lidt mere avancering.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jeg har iøvrigt også viklet hele udstødningen ind i der der termo ting.
Jeg blev rimeligt træt af 3. grads forbrændinger :-)
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) Hvalen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Argh kom nu i gang med at få den på felt!!! Min motor er næsten færdig nu dag kun en 1914 uden turbo.. Jeg Tager hatten af for dit projekt..
(permalink) LowriderMac Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak :-)
Det har også taget noget længere tid end beregnet.
-------------------------------------------
https://www.dataerklaering.dk - Dataerklæring til din bil
(permalink) mSTIGAARD Member
Skrev for 18 years siden | | | |
er den stadig kørende=? ser vildt lækkert ud...... top nice projekt!

VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555

Reply »

You must log in to post.