1956 :-) Oval "SilverGhost" / Type-1 1914 ccm turb
JA, han hedder Kris Laufer.
Men Rune, jeg tror sku du har ret. Ved nærmere eftertanke sidder Udstødningen vist ikke sådan på Laufer´s cab.
Jeg skammer mig allerede og gir mig selv en over fingrene :oops:
T
M-Flows billeder af Webb's cab her :
http://www.griebel.blogspot.com
[quote:97ae01988b="Anonymous"]http://www.vwcarconsult.no/catalog/product_info.php?cPath=54&products_id=1325[/quote:97ae01988b]
8O
Den motor gad jeg godt have :-)
Men lidt pebret...
Så kom jeg et skridt videre igen.
En stor del af udstødnings manifolden er nu lavet.
Jeg er også næsten færdig med begge J-pipes.
Det er svært og se på billedet, men er der plads til remmen ???? 8O
Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?
jeg venter stadig spændt på at se din plan med avanceringen. Hvor meget tryk vil du op på?
Jeg kan ikke lige huske linket, men der findes en side hvor du kan se tankstationer der stadig forhandler 98 oktan. Her i
[quote:92164d6c65="Bobbel_Janus"]Det er svært og se på billedet, men er der plads til remmen ???? 8O[/quote:92164d6c65]
Udstødningen på højre side slår et knæk så den går udenom remmen.
[quote:4bd009e41c="Eg"]Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?[/quote:4bd009e41c]
Det har en lillebitte betydning. Men det skulle være marginaler.
Hvis de skulle være lige lange, så skulle det være noget værre krøllet noget. :-)
[quote:6f57dbc9e8="JBI"]jeg venter stadig spændt på at se din plan med avanceringen. Hvor meget tryk vil du op på?
Jeg kan ikke lige huske linket, men der findes en side hvor du kan se tankstationer der stadig forhandler 98 oktan. Her i
[quote:ff2c9c3034="Eg"]Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?[/quote:ff2c9c3034]
Det har stort set ikke noget at sige, medmindre man jagter de siiiidste heste man kan presse ud af sin kombinada..
Udstødningens temperatur har derimod noget at sige, derfor bruger næsten alle thermowrap før turboen, det hjælper så også på strålevarmen..
-------------------------------------------
Jeg tager sq hatten af for dit gåpåmod [img:b6d11c4f5e]http://www.hifi4all.dk/forum/smileys/smiley32.gif[/img:b6d11c4f5e] håber det lykkedes for dig.
Hvis det går helt galt med tændingen, så må jeg bare prøve at låse den på 24 grader som de fleste gør, eller investerer i noget elektronisk.
Køre skal den nok komme til, koste hvad det vil...
[quote:4c8a2c6c66="Fastoldvw"][quote:4c8a2c6c66="Eg"]Nu kan jeg se at du kører udstødningen direkte op til turbo'en, men hvordan er det med afstemning af rørlængden på udstødningssiden når man snakker turbo...? Er det vigtigt eller har det mindre betydning?[/quote:4c8a2c6c66]
Det har stort set ikke noget at sige, medmindre man jagter de siiiidste heste man kan presse ud af sin kombinada..
Udstødningens temperatur har derimod noget at sige, derfor bruger næsten alle thermowrap før turboen, det hjælper så også på strålevarmen..[/quote:4c8a2c6c66]
ahh...ok....tak..
Ett tips är att svetsa de så mycket de går på plats så det inte slår sig ;)
Roligt bygge!
Lige en update.
Jeg havde et problem med at få den til at køre ordentligt.
Det viste sig at der var en utæthed i den ene side ved toppens indsugning. Flancen havde trukket sig under svejsningen, og det havde jeg lige glemt at tjekke. :-)
Efter jeg har ordnet det kører den vildt godt.
Jeg har sat en dobbelt 40 mm weber på istedet, fordi jeg troede problemet skyldtes den første del af indsugningen. Hvis jeg skulle lave det om ville den 4 portede ikke kunne være under hjelmen.
Den laver nu 1,2 bar tryk, og den trækker suverænt.
Jeg synes nu der var mere power i med den 4 portede, så senere tror jeg at jeg prøver at sætte den på igen.
Men det kan måske også skyldes at jeg har rodet lidt med tændingen.
Den kunne godt tåle lidt mere avancering.
Jeg har iøvrigt også viklet hele udstødningen ind i der der termo ting.
Jeg blev rimeligt træt af 3. grads forbrændinger :-)
Argh kom nu i gang med at få den på felt!!! Min motor er næsten færdig nu dag kun en 1914 uden turbo.. Jeg Tager hatten af for dit projekt..
Tak :-)
Det har også taget noget længere tid end beregnet.
er den stadig kørende=? ser vildt lækkert ud...... top nice projekt!
VH
Mads
-------------------------------------------
OARR- Odense Aircooled Roadrunners
e - mails : mads@stigaard
Mobil : 40327555