Jeg har:
- Motor lavet af Cliff Bak og Jacob Jensen.
Motor'en er en 412s 1910cm
Har fået nye cylinder, stempler osv.
Renoveret topstykker, nye ventiler, støttere osv.
44mm Weber, csp speedertræk.
009 strømfordeler med ignito, blå Borsch tændspole og nye tændrørsledninger osv.
Bygget om til Type 1 blæserhus.
Extran Oliekøler med svift, så olie først bliver lukket ud i køler når olien
overstiger 70grader. Skide smart... ( Torben Alstrups anvisning )
Motoren har slør i krumtappen som jeg har skrevet om i denne tråd:
http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17976&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jeg har også:
- 1 stk. komplet 2,0 type 4 fra en 79ér baybus med automatgear. Jeg ved endnu ikke om motoren er en ægte 79ér, men den skulle have fået nye topstykker ifølge sidst registrerede ejer.
- 1 stk. 2.0 type 4 blok med krumtap og pejlstænger/stempler. Motoren har ikke slør. Jeg ved ikke hvilken årgang den kommer fra.
jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med det, men har mod på et motorprojekt, her er mine spørgsmål:
1) jeg har tænkt mig at afbalancere krumtap, pejlstænger fra 2,0, og købe nye 96 mm stempler til 71 mm. slag. Nye lejer og monteres sammen med toppe fra 1,8 S. Hvad mere behøver jeg at skaffe hvis jeg skal bygge en 2056 ccm helt enkelt uden ændring af knast mm. hvis det ellers kan fungere. Det er meningen at motoren skal bygges som en type 4 motor, altså med kølerblik fra en orginal type 4 busmotor.
2) Hvilken knast vil i anbefale til en sådan motor, hvis den skulle være lidt vild, men stadig kørbar til hverdag ? og hvad skal så også ændres/købes til formålet ?
3) Jeg overvejer også at tage skridtet fuldt ud og bygge en 2270 ccm, altså med 78 mm slag i modvægtet krumtap men samme cylindre og nye stempler til stroker. Hvor meget ekstraarbejde og dele ligger der i sådan et projekt i forhold til 2056 ccm. jeg ved godt at der skal arbejdes lidt på blokken af en fagmand, men hvad ellers ?
4) Jeg tænker på at handle lidt med ham her nogle erfaringer ?
http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php
Preben
P.S. Jeg forventer ikke lange forklaringer lige nu, men blot lidt feedback, inspiration, foreslag, m.v.
P.P.S. Gearkasse bliver en orginal 1600, hvis den kan holde ?
- Motor lavet af Cliff Bak og Jacob Jensen.
Motor'en er en 412s 1910cm
Har fået nye cylinder, stempler osv.
Renoveret topstykker, nye ventiler, støttere osv.
44mm Weber, csp speedertræk.
009 strømfordeler med ignito, blå Borsch tændspole og nye tændrørsledninger osv.
Bygget om til Type 1 blæserhus.
Extran Oliekøler med svift, så olie først bliver lukket ud i køler når olien
overstiger 70grader. Skide smart... ( Torben Alstrups anvisning )
Motoren har slør i krumtappen som jeg har skrevet om i denne tråd:
http://vwnettet.dk/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=17976&postdays=0&postorder=asc&start=0
Jeg har også:
- 1 stk. komplet 2,0 type 4 fra en 79ér baybus med automatgear. Jeg ved endnu ikke om motoren er en ægte 79ér, men den skulle have fået nye topstykker ifølge sidst registrerede ejer.
- 1 stk. 2.0 type 4 blok med krumtap og pejlstænger/stempler. Motoren har ikke slør. Jeg ved ikke hvilken årgang den kommer fra.
jeg er lidt i tvivl om hvad jeg skal stille op med det, men har mod på et motorprojekt, her er mine spørgsmål:
1) jeg har tænkt mig at afbalancere krumtap, pejlstænger fra 2,0, og købe nye 96 mm stempler til 71 mm. slag. Nye lejer og monteres sammen med toppe fra 1,8 S. Hvad mere behøver jeg at skaffe hvis jeg skal bygge en 2056 ccm helt enkelt uden ændring af knast mm. hvis det ellers kan fungere. Det er meningen at motoren skal bygges som en type 4 motor, altså med kølerblik fra en orginal type 4 busmotor.
2) Hvilken knast vil i anbefale til en sådan motor, hvis den skulle være lidt vild, men stadig kørbar til hverdag ? og hvad skal så også ændres/købes til formålet ?
3) Jeg overvejer også at tage skridtet fuldt ud og bygge en 2270 ccm, altså med 78 mm slag i modvægtet krumtap men samme cylindre og nye stempler til stroker. Hvor meget ekstraarbejde og dele ligger der i sådan et projekt i forhold til 2056 ccm. jeg ved godt at der skal arbejdes lidt på blokken af en fagmand, men hvad ellers ?
4) Jeg tænker på at handle lidt med ham her nogle erfaringer ?
http://www.aircooledtechnology.com/store/home.php
Preben
P.S. Jeg forventer ikke lange forklaringer lige nu, men blot lidt feedback, inspiration, foreslag, m.v.
P.P.S. Gearkasse bliver en orginal 1600, hvis den kan holde ?



