Mit VWnet

Har du ikke en konto endnu? Få mere ud af VWnettet, opret dig som bruger her og nu - helt gratis...
Shoutbox
16:47 Stæger: Olietrykskontakt
22:03 t2pickup: jacob mener 411 kun er 1700 og 1800ccm ej 2000ccm
16:30 Gollum: stelnummer der starter med 134 hvad betyder det?
13:44 JAN_VW VW-BOBLE ØSTER TØRSLEV: gearkassekoder ??
09:13 Jacob: Findes Typ.4(411) med en 2,0 motor?
09:13 Jacob: finde Typ.4(411) med en 2,0 motor ?
09:15 iversen20: Buggy

Du kan se seneste shout historik her...
Sponsorer
Hovwdiaudi
Kit og buggy service
Get back on track
Classic vw parts

  Råd i forbindelse med EFI projekt baseret på MegaSquirt.

Tags:
No tags yet.

(permalink) REN Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Indsprøjtningsdyser arbejder vist med stagnationtryk i selve orificen, dvs trykket bag dysen har ikke indflydelse på masseflowt igennem dysen.. Så nej der bør ikke være noget at hente ved at hæve trykket i pumpen.

Pas i øvrigt på med at øge "oppetiden" på dysen, de futter relativt nemt af når de blir pressede på hviletiden. (Ihvertfald dem til common-rail diesel)

R
-------------------------------------------
Tlf: 61713873
Mail: R.E.Nielsen(snaulA)Gmail.com
(permalink) WBXManden Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Tak for input :)
Så er jeg jo ikke helt galt på den :D...
Når kompressoren kommer på, bliver jeg nok nød til at skifte dyser og trykregulator :P

Jeg glæder mig helt vildt til at få MS'en op og køre ...
-------------------------------------------
VW Transporter '89 2.1 VANDKØLET!
(permalink) warp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
WBXManden > Du må lige sige til når du har fået ild i skidtet så vi kan høre lidt om systemets gode og dårlige egenskaber.
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Anonym Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Hejsa, desværre blev jeg syg mellem jul og nytår så fik ikke moteret det der, men nu er det monteret ...

Min projekt kan følges på:

http://www.t3nettet.dk/viewtopic.php?p=2780#2780
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
frank du skriver at du har kørt med injection kittet fra cb, ved du noget om hvad begrænsningerne er i dette kit, var det måske en ide at købe kittet fra cb og så montere megasquirt for at kunne yderligere indstille istedet for bare blanding.
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Der er vel ingen begrænsning på CB kittet, andet end at det ikke virker efter hensigten til gadebrug.
De sælger vist kun 48mm spjælde og de er alt for store. Luften skal stadig have fart på for at motoren virker. Det var jeg ikke klar over.
Det kunne bestemt være en idé at bruge MS på det.
Men en lidt dyr løsning synes jeg.
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.
(permalink) cardude Member
Skrev for 18 years siden | | | |
jaa jeg har også selv i mellemtiden fundet ud af at det cb sælger er for dyrt. vidste dog ikke at det hellere ikke var særligt godt til gade brug.

men 48 mm kan vist godt gå på 2,4 litter eller mere?

shoptalkforums.com har meget om emnet og det er jeg ved at læse mig igennem, men jeg tror at jeg vil forsøge mig med noget fra http://www.jenvey.co.uk/ , sammen med megasquirt. det firma har jo indsprøjtnings spjældhuse der passer på idf manifolder.
(permalink) micha racing Member
Skrev for 18 years siden | | | |
cb kittet burde da virke når man ser den...


http://www.youtube.com/watch?v=U8_BWnNdgwg
-------------------------------------------
vw replica 356 coupe med 2387 turbo , vw brazilla , pro street oval, early bay 1971 slamfalia :)))
(permalink) warp Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Cardude> Se evt. indlæget om mit MS set-up

http://vwnettet.dk/forum/topic/275903

...jeg har brugt meget tid på shoptalkforums og andre steder på at læse om de forskellige systemer og muligheder og vil mene at jeg har fået sammensat et godt set-up...men lad os nu se hvordan det kommer til at køre. :-)
-------------------------------------------
I love anything that goes fast enough to do something stupid in.
meanbug@gmail.com
(permalink) Frank_Andersen Member
Skrev for 18 years siden | | | |
Jo det virker skam, jeg har da bygget to sæt på.
Begge sæt er blevet bygget tilbage igen og min gamle 2,6L fik da 18-20 HK mere med karburatorer.

Til gadebrug passer mængden af brændstof ikke ved dellast. Man kan kun skrue på den til tomgang og fuldgas.

Ja jeg ved at Clif fik andre data indlæst vide nettet fra CB, men det er sku´da unemt.
Og kom det til at virke ?

Med MS kan man selv gribe ind. Det største problem jeg kan se, efter jeg har været indblandet i et MS-projekt, er at vi bliver belastet af vores viden. Hvis man vil er der uhyggeligt mange muligheder.

Somt nævnt var jeg blevet indblandet i et projekt med en Volvo med turbo. Ejeren havde læst lidt på nettet i diverse forums og opgivet. Hvis man læser der og tror at man skal vide alt det, så kan jeg godt følge ham.
Tag bare tidligere i denne tråd hvor det bliver nævnt at "Indsprøjtningsdyser arbejder vist med stagnationtryk i selve orificen, dvs trykket bag dysen har ikke indflydelse på masseflowt igennem dysen"

Kære venner, hvis man gør som der står på de officielle MS-sider, så kommer man ud at køre. Man vælger nogen dyser fra en almindelig bil der kører med 2,5-3 bar og trykregulator og pumpe samt ledningsnettet fra samme.
Men hvis man skal vide om den dyse arbejder med stagnationstryk i orificen, så kommer man på arbejde.
Instruktionerne henviser til dele som er almindeligt tilgængelige, også forslag til tændingsanlæg fra almindelige VW og Opel, hvor nye dele kan købes hos autogrossister.
Volvoen kører i øvrigt med EDIS. Et Ford anlæg men man kan trøste sig med at det også kører på Mazda 626. Der står også Ford på delene i Mazdaen, så det går nok.
Jeg vil vælge at køre med Bosch på min bil, fordi der findes en strømfordeler fra en nyere model der passer i min motor.
Ledningsdiagrammet til MS ligner det originale på en VW fra 90- Intet mystisk i det.

Alt det med om det ene eller det andet tændingsanlæg virker eller ikke virker. Det bliver afkræftet når man bruger sin sunde fornuft og kigger rundt på gaderne. Alle moderne biler virker rigtigt godt. Der foreslås netop også at bruge dele fra dem.
Biler i dag kører så godt og så længe på tændrør at de til sidst går i stå fordi ejerne kører dem tørre for olie eller tændrørene har kørt 120.000 km
-------------------------------------------
Jeg beklager, men nogle af billederne er taget med et Canon spejlreflekskamera.

Reply

You must log in to post.